Bekkenløsning

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Dere som før har hatt bekkenløsning.
Hva var symptomene?

Har den siste uka begynt med å verke nederst i magen og korsryggen, samt at det iler nedover beina og stikker om jeg går for lenge på jobb, flytter/dytter noe med beina...

Redd det bare blir verre og verre om jeg ikke gjør noe med det nå:)
 
Smerter i korsrygg, bak på 'rumpa' og fremme midt i bekkenet og ved ekstra smerter så stråler det/verker det ned lårene. Føles litt tungt å få med seg bena, litt haltende nesten?

Kjenner det denne gangen også.. Fryktelig irriterende, prøvde å si fra til legen men lite lurt han kom med :p
 
Tror dessverre ikke det er så veldig mye man kan gjøre med det, da det er hormonelt. Var iallefall det jeg fikk beskjed om. Jeg var med på en gruppetrening for de med bekkenplager, med det gjorde bare vondt verre. Var så vondt dagene etterpå, klarte nesten ikke gå. Da var det faktisk bedre å holde seg i ro. Kjenner antydninger denne gangen også, så blir spennende å se om det blir verre.
 
Høres ut som bekkenløsning ja. Har du en fysisk jobb? Må være veldig forsiktig med å løfte tungt og gå i trapper, jeg blir alltid verre av det. Huff, det er kjedelig :( Må være forsiktig så du ikke blir sittende i ukesvis som jeg gjorde sist, unner ingen det.
 
Dere som før har hatt bekkenløsning.
Hva var symptomene?

Har den siste uka begynt med å verke nederst i magen og korsryggen, samt at det iler nedover beina og stikker om jeg går for lenge på jobb, flytter/dytter noe med beina...

Redd det bare blir verre og verre om jeg ikke gjør noe med det nå:)

Jepp, det høres ca riktig ut. Spesielt det der med at det gjør vondt når man skyver noe på gulvet med foten, veldig "talende" symptom. Er lite å gjøre med. Man må bare unngå ting som gjør vondt og unngå en del bevegelser (gå ut av bilen med samla bein etc) Kan kanskje forebygge ved å trene kjernemuskulaturen som holder ting på plass. Det er mitt fokus nå i alle fall, for å holde det unna lengst mulig. Har meldt meg på gravidpilates blant annet, det blir spennende :)

Mer tips og triks: lkb.no :)
 
Høres ut som bekkenløsning ja. Har du en fysisk jobb? Må være veldig forsiktig med å løfte tungt og gå i trapper, jeg blir alltid verre av det. Huff, det er kjedelig :( Må være forsiktig så du ikke blir sittende i ukesvis som jeg gjorde sist, unner ingen det.
Æsj..misstenker at du har rett.igrunn er jeg helsefagarbeider men jobber nå i matbutikk på øya mi.
Blir jo endel vare bæring ja...sikkert derfor det er ekstra vondt idag.

Ja ja, prøve kiropraktor da:)
 
Jepp, det høres ca riktig ut. Spesielt det der med at det gjør vondt når man skyver noe på gulvet med foten, veldig "talende" symptom. Er lite å gjøre med. Man må bare unngå ting som gjør vondt og unngå en del bevegelser (gå ut av bilen med samla bein etc) Kan kanskje forebygge ved å trene kjernemuskulaturen som holder ting på plass. Det er mitt fokus nå i alle fall, for å holde det unna lengst mulig. Har meldt meg på gravidpilates blant annet, det blir spennende :)

Mer tips og triks: lkb.no :)
Takk for godt svar.skal lese meg opp:)
 
Æsj..misstenker at du har rett.igrunn er jeg helsefagarbeider men jobber nå i matbutikk på øya mi.
Blir jo endel vare bæring ja...sikkert derfor det er ekstra vondt idag.

Ja ja, prøve kiropraktor da:)


Mm, ville ha prøvd å få tilrettelagt hverdagen så fort som mulig. Jeg gjorde ikke det - prøvde kun å unngå de verste løftene, ble 50% sykemeldt i uke 14 og 100% i uke 16 eller noe. Etter det var det håpløst, klarte nesten ingenting og alt sugde balle resten av tiden :laughing002 Masse lykke til og god bedring ❤️
 
Jeg har hatt bekkenløsning i alle mine svangerskap, og kjenner litt til det innimellom. Jeg har tatt øreakupunktur hver gang, og det har helt klart holdt bekkenløsningen i sjakk, og etter fødsel, så har jeg blitt raskere kvitt det :)

Vanlig akupunktur vil også hjelpe. Anbefaler å gi det et forsøk.
 
Har konstant vondt i korsryggen, uansett hvordan jeg beveger meg og spesielt når jeg ligger på ryggen. Er det bekkenløsning? :/
 
Har konstant vondt i korsryggen, uansett hvordan jeg beveger meg og spesielt når jeg ligger på ryggen. Er det bekkenløsning? :/

Bekkenløsning skal vel lette minst når man ligger. Var i hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg var hos manuellterapeut i går :) For da er det ikke noe særlig vekt eller belastning mot bekkenet. Jeg har minst vondt når jeg ligger. Mens å sitte, stå eller gå kan være like ille.
 
Bekkenløsning skal vel lette minst når man ligger. Var i hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg var hos manuellterapeut i går :) For da er det ikke noe særlig vekt eller belastning mot bekkenet. Jeg har minst vondt når jeg ligger. Mens å sitte, stå eller gå kan være like ille.
Gåing ødelegger meg nå for tiden. Men har litt skjev ryggrad så jeg tror kanskje det er det som gjør at jeg får vondt når jeg ligger rett på rygg.
 
Gåing ødelegger meg nå for tiden. Men har litt skjev ryggrad så jeg tror kanskje det er det som gjør at jeg får vondt når jeg ligger rett på rygg.

Det kan være! Har litt skjev rygg selv, og jeg har slitt med vondt i korsryggen siden barneskolen. Det gjør ekstremt vondt å legge seg ned og slappe av. Stråler liksom oppover, og blir verre om jeg har gått mye, eller gjort mye. Så kan jo krysse fingrene for at du ikke får bekkenløsning hvertfall! :)
 
Det kan være! Har litt skjev rygg selv, og jeg har slitt med vondt i korsryggen siden barneskolen. Det gjør ekstremt vondt å legge seg ned og slappe av. Stråler liksom oppover, og blir verre om jeg har gått mye, eller gjort mye. Så kan jo krysse fingrene for at du ikke får bekkenløsning hvertfall! :)
Huff, ja håper vi slipper det i tillegg til dette. :p
 
Da er det bare å bekrefte at bekkenløsningen er kommet for fullt.
Er 12 uker på søndag.

Mine symptomer er som sist; smerter i lysken, særlig høyre side. I tillegg er det mye strålesmerter i bekken regionen.

Idag har jeg rett og slett slitt med å gå vanlig. Vondt å sitte og kan ikke krysse beina. Utrolig vondt hele natten som resulterte i 3 timer søvn

Må si at jeg ser utrolig mørkt på de neste 28 ukene....
 
jeg var faktisk såpass heldig at jeg slapp det med datteren min da jeg var gravid med henne.
 
Men som jeg har sagt i en annen tråd: Bbhugme-puten er visstnok helt fantastisk for dere med vonde bekken! De er dyre, men det sies at det er vel verdt investeringen! det finnes MANGE av de brukt på finn.no også :D
 
Back
Topp