Bekkenløsning..

Abra Kadabra

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg kjenner allerede tegn på bekkenløsning

Det er jo helt vilt, jeg er ikke 5 uker på vei engang, og har smerter i symfysen når jeg går...

Flere som kjenner det tidlig?

Forrige svangerskap ble jeg sengeliggende så tidlig... Det gikk heldigvis bedre etterhvert. Nå kjenner jeg ikke noe mer enn før, men jeg ble hekker aldri god igjen etter fødselen

Jeg kjente også litt sånne ting sist. Det var det som var et stort tegn for meg på at jeg var gravid :P

Ja kjenner det også i bekkenet, hår greit foreløpig, men forventer at det blir mye værre. Første svangerskap fikk jeg i uke 12, og det har aldri blitt ordentlig bra etter. 4 år siden jeg fødte sist.

Da er vi flere... hmmm
Veldig merkelig disse bekkensmertene.

Mitt første svangerskap hadde jeg ikke bekkensmerter før siste 14 dager. Var supersprek, og lite/ingen plager.
Kjennte det i bekkenet i flere år etterpå. Spesiellt når jeg gikk langt.

Mitt andre svangerskap fikk jeg smerter i bekkenet ganske tidlig. hadde vondt for å sitte for lenge. kjenntes ut som kniver når jeg satt. var på bekkentrening 2 x for uken, og klarte å holde det stabilt. har også her merket det i bekkenet ved lange turer.

Mitt tredje svangerskap fikk jeg også bekkensmerter tidlig, mistet da i uke 10, og da var alle svangerskapsplager borte på timen.

Og no da, fra pos test... håper det ikke blir værre enn dette.

Er heller ikke 5 uker på vei ennå, og kjenner bekkenet ja :( fikk bekkenløsning i ca uke 20-22 forrige svangerskap, og ble 100% sykemeldt fra uke 26!
Har jo et håp om å kunne være i jobb like lenge dette svangerskapet

Da er vi flere... hmmm
Veldig merkelig disse bekkensmertene.

Mitt første svangerskap hadde jeg ikke bekkensmerter før siste 14 dager. Var supersprek, og lite/ingen plager.
Kjennte det i bekkenet i flere år etterpå. Spesiellt når jeg gikk langt.

Mitt andre svangerskap fikk jeg smerter i bekkenet ganske tidlig. hadde vondt for å sitte for lenge. kjenntes ut som kniver når jeg satt. var på bekkentrening 2 x for uken, og klarte å holde det stabilt. har også her merket det i bekkenet ved lange turer.

Mitt tredje svangerskap fikk jeg også bekkensmerter tidlig, mistet da i uke 10, og da var alle svangerskapsplager borte på timen.

Og no da, fra pos test... håper det ikke blir værre enn dette.
Lyst dele noen øvelser du lærte?

Har gått til fysio endel og han sier det er viktig jeg ikke tar for lange skritt. De periodene jeg har vondt (hadde kraftig bekkenløsning sist svangerskap og har vært fin i mange år men hadde litt problemer siste par årene) skal jeg se for meg jeg har ett kjempe trangt miniskjørt og gå derretter. Så er ikke mye powerwalks hehe. Sån tøyer jeg etter tur.

Lyst dele noen øvelser du lærte?

Er flere år siden, så husker ikke så godt lenger, de fleste øvelsene jeg brukte der var på apparater( med strikk og vekter, ikke tunge)
Men en av øvelsene var knebøy med litt vekt, og det tenker jeg at jeg skal begynne med hjemme før jeg får meg rekvisisjon til fysio.

Har også lest at å trene kjærnemuskulaturen er bra, så tenker å prøve litt planken i tillegg.

Jeg orker ikke å dra til legen før den største abortfaren er over.så da blir det ikke fysio før etter uke 12.

sist svangerskap fekk eg det i uke 21 og nå er det snart 9 år siden snart og det har aldri blitt bra igjen. idag kjenner eg det veldig godt at det begynner og komme. vært veldig sår idag og prøvd og unngå og gå alt for mye trapper... Håper det ikke blir like gale som sist... nå er eg 8+4

Back
Topp