Bekkenløsning??

RacingFrue

Glad i forumet
Rundt den tiden jeg leste av positiv test var det et par uker jeg hadde skikkelig vondt i korsryggen. Det forsvant og kvalmen kom.
Nå startet smertene i korsryggen igjen. Kom ca når jeg rundet 9 uker.
Det gjør skikkelig vondt i korsryggen, og jeg sliter med å stå, ligge og sitte.
En kollega nevnte at dette kunne være starten på bekkenløsning, jeg kan ikke huske noe av det fra sist, og hvis jeg hadde det så kom det i allefall sent for da var alt vondt.
Hvordan kjenner jeg det igjen? Er det ikke fryktelig tidlig da?
Og hva gjør man i såfall med det?
Skikkelig plagsomt, har tom ikke fått sove/våknet på natta pga smerter...
 
Tror du kan få bekkenløsning allerede i uke 5-6. Jeg hadde kraftig bekkenløsning med mine to første barn. Om natta låg jeg på siden med en pute imellom bena. Det funka ganske bra hos meg :)
 
Eg fikk bekkenløsning før positiv test denne gangen :( men eg begynte med fysioterapi med en gang, og føler det har hjulpet meg. Du trenger bare en henvisning fra legen, så får du behandling gratis. Vet at mangen prøver andre ting som kiropraktor og akupunktur med god effekt. Men eg har ikke råd til slik behandling i lengden. Kommer nok til å ta en time eller to hos kiropraktoren min, det hjalp veldig etter fødsel sist :)
 
Jeg har kjent på samme smerte siden positiv test, det blir gradvis verre. Jeg kjenner igjen smerten fra forrige svangerskap :(
Det var så ille her en kveld at jeg gråt etter samleie (gjorde ikke vondt før etterpå Selvfølgeli. . )
 
Jeg har d samme.. Slitt m det i 3 uker snart.. Er 9uker på vei.. Legen mente d var hormonelt og at jeg måtte passe på sitte og ståstilling.. Ikk sitte m beina i kryss osv.. Har kontorjobb så blir mye sitting, og mye vondt :/
 
Jeg også kjenner det i bekkenet nå, til tider. Men er liksom lenger ned enn sist føler jeg, helt nede i halebeinet. Spesielt når jeg sitter lenge, da gjør det vondt. Noen ganger får jeg også vondt oppover den ene siden av ryggen, men det er nok mer muskulært som kommer pga kompensasjon eller noe.
Regner med det blir en time hos kiropraktoren snart, må bare få rota meg til det...
 
Bekkenløsning kan være hormonelt ja, jeg fikk det i uke 8 sist. Har ikke vært like plaget enda nå (er i uke 10) men det låser seg innimellom.

Du har tatt uvi-test? Ut fra det du forklarer her føler jeg det ligner mer på når jeg hadde nyrebekken-betennelse enn når jeg hadde bekkenløsning. Men det kjenner du sikkert best på selv, men må høre :)
 
Bekkenløsning kan være hormonelt ja, jeg fikk det i uke 8 sist. Har ikke vært like plaget enda nå (er i uke 10) men det låser seg innimellom.

Du har tatt uvi-test? Ut fra det du forklarer her føler jeg det ligner mer på når jeg hadde nyrebekken-betennelse enn når jeg hadde bekkenløsning. Men det kjenner du sikkert best på selv, men må høre :)
Nei, det har jeg ikke. Men det er ikke lenge til jeg skal til legen igjen så de tar nok en igjen da. Hadde det sist og da slet jeg skikkelig med å tisse, det gjør jeg absolutt ikke nå. Bare at det gjør veldig vondt i ryggen. Hele tiden....
 
Nei, det har jeg ikke. Men det er ikke lenge til jeg skal til legen igjen så de tar nok en igjen da. Hadde det sist og da slet jeg skikkelig med å tisse, det gjør jeg absolutt ikke nå. Bare at det gjør veldig vondt i ryggen. Hele tiden....

Ja, jeg har hatt det flere ganger, men sist jeg var gravid kjente jeg ingenting til tissesmertene så trodde legen tulla når han sa jeg hadde uvi :p Har alltid kjent det før. Tenkte det kunne være greit å ha i bakhodet. Men tror man klarer å skille på bekkensmerter og betennelsessmerter?
 
Ja, jeg har hatt det flere ganger, men sist jeg var gravid kjente jeg ingenting til tissesmertene så trodde legen tulla når han sa jeg hadde uvi :p Har alltid kjent det før. Tenkte det kunne være greit å ha i bakhodet. Men tror man klarer å skille på bekkensmerter og betennelsessmerter?
Mulig. Jeg gjør det i hvertfall ikke. Har bare kjempevondt i korsryggen hele tiden. Trodde jeg skulle dø på jobb i dag, og dro tom hjem tidlig! Fant ut at det er i morgen tidlig jeg har time hos legen, så jeg får høre med han da....
 
Mulig. Jeg gjør det i hvertfall ikke. Har bare kjempevondt i korsryggen hele tiden. Trodde jeg skulle dø på jobb i dag, og dro tom hjem tidlig! Fant ut at det er i morgen tidlig jeg har time hos legen, så jeg får høre med han da....

Ja, nei det er ikke godt å si. Høres veldig lurt ut å dra til legen i morgen! Masse lykke til :)
 
Kjente det tidlig sist, legen min trodde meg ikke engang. Hatt antydninger til vondter nå, så tør ikke håpe på at jeg slipper denne gangen heller.... Ikke så vondt alltid, bygger seg opp og blir værre med tiden syns jeg.
 
Jeg har hatt bekkenløsning i 2(!!) år nå. Fikk det i uke 12 med første og det forsvant aldri etter fødsel. Etter at jeg fikk positiv test har det bare blitt verre og verre, så spent på hvordan dette ender. Har fått krykker som jeg kan bruke som avlasting, men jeg har ikke vent meg til å gå med de, så for øyeblikket er de mer irriterende en hva de er til hjelp.

Anbefaler å gå til en fysioterapeut eller manuellterapeut for å forebygge at det blir veldig ille. Så kan du jo vurdere bekkenbelte :)
 
Mitt første symptom var at jeg våknet om nettene med et press i ryggen. Strålte også nedover foten. Men det ga seg heldigvis i uke 6:)
 
Lurer på om det er det jeg har fått. Men bare smerter og stråling venstre side. Skal til legen i dag. Klarer nesten ikke å gå.
 
Ja, nei det er ikke godt å si. Høres veldig lurt ut å dra til legen i morgen! Masse lykke til :)
Legen (and I quote) "tror ikke på" bekkenløsning. Det var tydeligvis det han mente på var på gang her men han sa det ikke, han ga meg en rekke tøye øvelser jeg skulle gjøre mange ganger om dagen. Så får jeg gi det et forsøk og heller gå tilbake om de ikke virker. Men de var visst viktig å gjøre så man "slapp vondter" resten av svangerskapet.

Han er egentlig kjempeflink han altså, men noen ganger er han bare så rar. Har time hos jordmor den 4 januar, så vi får heller se hva hun sier tenker jeg :p
 
Legen (and I quote) "tror ikke på" bekkenløsning. Det var tydeligvis det han mente på var på gang her men han sa det ikke, han ga meg en rekke tøye øvelser jeg skulle gjøre mange ganger om dagen. Så får jeg gi det et forsøk og heller gå tilbake om de ikke virker. Men de var visst viktig å gjøre så man "slapp vondter" resten av svangerskapet.

Han er egentlig kjempeflink han altså, men noen ganger er han bare så rar. Har time hos jordmor den 4 januar, så vi får heller se hva hun sier tenker jeg :p

Hahaha, det er det dummeste jeg har hørt! Jeg var innom en lege i Trondheim pga leddsmerter og at jeg mistenker revmatisme, ho sa, and I quote: "Prøv å tenk positivt!"
Blir liksom noe av det samme, blir sikkert frisk av det ;) Jordmora har nok mer forståelse, men om du trenger en sykemelding må du jo til lege. Jeg ble 50% sykemeldt i uke 14 (ish) og 100% fra uke 16 pga bekkenløsningen sist. Kjedelig svangerskap :p
 
He he, ikke sant :p
Jeg kunne blitt sykemeldt om jeg hadde villet, men jeg er ikke så intr i det. Jeg må i allefall gjøre ferdig fagbrevet før permisjonen og gudene vet hvordan formen vil være etterhvert... så så lenge det går, så går det! Jeg hadde ikke greid å være i vanlig jobb nå, men så lenge jeg kan bestemme dagene og aktivitetene litt selv går det greit enn så lenge. Og jeg håper virkelig jeg slipper unna bekkenløsning altså!
Men sånn i tilfelle tenkte jeg å ta en prat med bht snart, kjekt å ha en dialog med de fra starten også...
 
Back
Topp