Bekkenløsning

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Jeg har lenge gått og hatt vondt i hofter og korsrygg, men skjøvet det litt bort fra meg og tenkt at det bare er innbilning, men ser ut som jeg bare må krype til korset å innrømme det for meg selv... Har begynt å få sinnsykt vondt i hoftene, men også foran i skambeinet... Er bare 16 uker og bekymrer meg veldig for hvordan dette skal utvikle seg... Har en jobb som innebærer mye stillesitting og det gjør det bare Værre...

Flere som sliter med dette, eller som har tidligere erfaringer med bekkenløsning? Hva er beste "behandling"?

Jeg er 13+1 og kjenner det innimellom.. skal gå til manuell terapaut siden det er gratis for gravide her jeg bor.

Jeg går til en fysio som nesten utelukkende har gruppetrening for gravide med bekkenløsning (trening hver dag!). Hun får inn alle grader men ingen ender opp på krykker. Med nr 1 var jeg så dårlig at jeg ikke greide å gå rundt kvartalet. Trente mye og uka før fødsel gukk vi 7km tur i skogen!

Du må også huske at du stivner mye ved å sitte, husk derfor å tøy mye...

Jeg har gått til trening nå 3 uker og håper på å holde det i sjakk....

Jeg går til en fysio som nesten utelukkende har gruppetrening for gravide med bekkenløsning (trening hver dag!). Hun får inn alle grader men ingen ender opp på krykker. Med nr 1 var jeg så dårlig at jeg ikke greide å gå rundt kvartalet. Trente mye og uka før fødsel gukk vi 7km tur i skogen!

Oii! Bra med gruppetrening hver dag! For et tilbud!

Ikke vært plaget med de to første, men kjenner det altfor godt nå. I samme situasjon som deg; sitter mye på jobb!
Begynte på gravidyoga denne uken og har stor tro på det! Lærer gode øvelser for å strekke ut riktig og skikkelig!
Lykke til!! :)

Er 50% sykemeldt. Jobber på sykehjem.
Har vært på jobb 2 dager denne uka.
Gårsdagen på jobb endte med venstre fot som sviktet og store smerter i ryggen og jeg sovna ikke før 04 i natt. Grusomt!

Har du tips til tøyeøvelser? :)
Jeg har tenkt meg til manuell terapeut, men må reise et godt stykke for å komme dit, så jeg trener på egenhånd foreløpig. Trenger barnepass om jeg skal dit, for jeg må ha time etter at kvalmen har roet seg, men da rekker jeg ikke hjem før etter at skolen er ferdig.

Få henvisning til fysio evt start med trening for gravide. Jeg holder bekkenet mitt i sjakk med å ta privat timer med fokus på bekken og styrke kjernemusklaturen :)

Har vært 100% sm nå, men begynner 30% neste uke. Spent på hvordan det går. (Jobber på sykehjem)

Kjennes ut som jeg må snakke med lege og kanskje få henvisning til fysio... Tror også det er gravidtrening på ene treningssenteret her så kanskje jeg skal sjekke ut det... Har sett påbudet tidligere, men følte det var så tidlig i svangerskapet og fortsatt ikke offentlig så la det litt på hylla...

Var på kurs på jobb i går og ble sittende i 6 timer... Var opp å strakk på beina i hver pause men var helt ødelagt på slutten...

De høres fantastisk ut! Jeg gikk til fysio med min første men det hjalp bare litt, og denne ganger gjør det vondt allerede nå i uke 14.. Er det fysio du snakker om i Oslo/Akershus område?

Jeg får behandling hos fysio 1 gang i uken, starta med det i går. Jeg fikk varmebehandling og massasje for å myke opp muskelaturen rundt. Neste gang blir det det samme og litt øvelser. Håper det hjelper!:)

Har akkurat kommet hjem fra en 6 timers biltur og kjenner jeg blir litt bekymra... Har store problemer med å gå bare over gulvet og har noe sinnsyke smerter... Frykter at dette vil ende i sykemelding og krykker og det som Værre er :(

Tips til meg mottas med stor takk :D

Ligger i sengen, planen var å sove men bekkenet verker så veldig... Det murrer skikkelig i korsryggen og nedover :(
Skifter side, vrir og vender meg, prøvd å tøye...

Jeg har fått mye ryggvondt etter stillesitting idag. Kjenner meg mye bedre når jeg er på jobb og går mye :eek:

Rare greier!

Jeg har ikke turt å trene noe pga blødningene. Men hvis jeg får ok fra jordmor neste uke skal jeg begynne på gravidesvømming. :) Svømming hjalp meg sist da jeg var plaget med ei hofte.

Har begynt å bekymre meg litt for om jeg har en begynnende bekkenlåsning, har kun smerter i korsrygg, særlig dersom jeg har stått mye eller støvsugd og lignende. I går var en litt travel dag og da kjente jeg stikking og følelsen av at korsyggen låste seg etter at jeg hadde lagt meg også. I dag på jobb var det enda verre, hvor jeg følte føttene skulle svikte et par ganger fordi jeg fikk en sånn intens smerte i korsryggen.
Er bare 15+4 på vei så håper ikke dette eskalerer noe mer, for nå er det absolutt til å leve med, men er er bekymra for at det skal bli veldig mye verre.

Har begynt å bekymre meg litt for om jeg har en begynnende bekkenlåsning, har kun smerter i korsrygg, særlig dersom jeg har stått mye eller støvsugd og lignende. I går var en litt travel dag og da kjente jeg stikking og følelsen av at korsyggen låste seg etter at jeg hadde lagt meg også. I dag på jobb var det enda verre, hvor jeg følte føttene skulle svikte et par ganger fordi jeg fikk en sånn intens smerte i korsryggen.
Er bare 15+4 på vei så håper ikke dette eskalerer noe mer, for nå er det absolutt til å leve med, men er er bekymra for at det skal bli veldig mye verre.

Uff, håper det blir med det...

Ja, vi får håpe begge to at det ikke blir verre. Og komme oss lege for å høre, håper kanskje litt fysio vil hjelpe på og virke forebyggende for verre plager.

Ja håper på det samme... Merker at det har vært litt bedre i dag, men har brukt dagen til kun avslapping og ingenting annet :)

Back
Topp