Bekkenløsning?

Minnimamma

Betatt av forumet
17 + 5 i dag.. Begynner å kjenne på vondter her og der. Verker godt i skambeinet når jeg går :sorry: andre som merker noe til dette?

Jeg går til fysioterapeut og er 40% sykemeldt pga bekkenet. Så ja, kjenner til den. Kom deg til en lege og få henvisning til fysioterapi! Da får du bekreftet/avkreftet bekkenløsning

Har vært veldig plaget i de forrige svangerskapene. Kjenner at det begynner å verke, er nå 15+2. Men litt usikker på om det er låsning også. Skal komme meg til kiropraktor å få det sjekket...

Bekkenløsning og låsning denne gang. Allerede fra uke 15. Sist svangerskap fikk jeg det ikke før nærmere uke 30. Fått henvisning fra lege og stått på venteliste i 4 uker allerede. Få i dette området som har refusjonsavtale. Ene klinikken ringte meg i dag, men de ringte feil. Så da kan jeg ikke stå langt ned på lista :P

Huff, håper det stagnerer nå og ikke blir verre. Liker så dårlig å gå hjemme å trakke.. Synes det er godt å være på jobb! Mulig jeg kan lære noen øvelser som kan hjelpe?

Når jeg gikk med nr.2 hadde jeg slike smerter som du beskriver. Jeg hadde stort utbytte av trening i vann for gravide med bekkenløsning. Sjekk opp om det finnes der du bor!:) Og gå med små, korte skritt, ut og inn av bil/seng med samla bein, ikke skyv ting med beina for å flytte dem.. Bekkenbelte kan også være en hjelp.

Når jeg gikk med nr.2 hadde jeg slike smerter som du beskriver. Jeg hadde stort utbytte av trening i vann for gravide med bekkenløsning. Sjekk opp om det finnes der du bor!:) Og gå med små, korte skritt, ut og inn av bil/seng med samla bein, ikke skyv ting med beina for å flytte dem.. Bekkenbelte kan også være en hjelp.

Takk, det var gode råd :) det er så mye en ikke tenker på at kan være en belastning for bekkenet :p

Jeg kjente litt til det for 2-3 uker siden. Så begynte jeg å ta hensyn til bekkenet, og nå kjenner jeg veldig lite til det :)

Jeg kjente litt til det for 2-3 uker siden. Så begynte jeg å ta hensyn til bekkenet, og nå kjenner jeg veldig lite til det :)

Håper det blir sånn for meg også!
Snakket med jordmor i dag, og hun anbefalte at jeg holdt meg i aktivitet, alt med måte. Hun sa også at det var viktig å tenke på løfteteknikk(på jobb), ellers var det ikke så mye å gjøre med det..

Har kjent det i hofter, korsrygg og bekken i fire-fem uker nå. Har varmtvannsfysio en gang i uka i tillegg til vanlig fysio med fokus på hofter og bekken en gang i uka. Det gjør underverk, og tror nok at det er takket være dyktig fysioterapeut at jeg ikke går hjemme med sykemelding nå :)

Back
Topp