Bekkenløsning

MaddeL

Blir kjent med forumet
Er det flere som er plaget av dette allerede? Jeg får sånne hekseskuddsmerter i ileosacralleddet på venstre side. Må snu meg veldig forsiktig i senga for å unngå dem på natta. Mannen er fysioterapaut og har gitt rumpemuskelen en omgang massasje i dag, OMG, sykt vondt! Au!! Jeg skal i gang med bekkenbunn og stabiliseringstrening.
Noen som vet om det alltid bare blir verre, eller om det kan bli bedre, evt forsvinne? :(

Jeg er også ganske plaget av bekkenløsning, delvis sykemeldt :( Har startet behandling hos naprapat mens jeg står i kø hos kommunal fysioterapi..

Naprapaten sier stort sett at bekkenløsning desverre er forskjellig fra tilfelle til tilfelle sånn at man aldri kan forutse forløpet hos hver enkelt gravid..

Det murrer litt merker jeg, men langt igjen til at det er plagsomt. Går fortsatt med høye hæler store deler av dagen. Har spurt om noen styrkeøvelser som kan forebygge fra BHT.

Er det flere som er plaget av dette allerede? Jeg får sånne hekseskuddsmerter i ileosacralleddet på venstre side. Må snu meg veldig forsiktig i senga for å unngå dem på natta. Mannen er fysioterapaut og har gitt rumpemuskelen en omgang massasje i dag, OMG, sykt vondt! Au!! Jeg skal i gang med bekkenbunn og stabiliseringstrening.
Noen som vet om det alltid bare blir verre, eller om det kan bli bedre, evt forsvinne? :(

Hva/hvor er ileosacralleddet?
Jeg har fått vondt, hovedsakelig inni Hoftun på venstre side. Ganske plagsomt, men ikke verre enn at det ikke plager meg.

Merker det en del på bekkene etter en lang arbeidsdag, går på rein betong hele dagen så er nok der problemet ligger. Håper bare ikke det forverrer seg så slipper jeg sykemeldinger! :-)

Er usikker på om det er bekkenet som begynner å skrangle, for jeg har smerter i symfysen i perioder.. Håper ikke det blir verre enn dette:)

Jeg har hatt litt tendenser, men det har roet seg igjen. Prøver å være litt bevisst på aktivitetsnivå og hvordan jeg beveger meg, så går det fint

Jeg fikk skikkelig vondt i halebenet som varte 3-4dager før det gav seg.På det værste kunne jeg ikke sitte på rumpa. Nå kjenner jeg det bare av og til men det er mer irriterende enn vondt. Håper virkelig ikke det kommer tilbake

Jeg har vært veldig plaget. Er nå sykmeldt 100%, er i uke 17.. Verken legen, fysio eller kiropraktor tror jeg kommer meg tilbake i jobb.. Sliter til tider med å gå og har mye smerter som forverrer seg ut over dagen..

Jeg er 40% sykemeldt og går til fysioterapeut to ganger i uka, kommer til å fortsette med det ut svangerskapet. Hadde voldsom bekkenløsning sist gang og det rakk aldri å komme seg helt hundre før jeg ble gravid igjen [emoji14]

Huff! Det er jammen bra menn ikke er gravide, da hadde det blitt maks ett barn pr. familie. ;) Hold ut alle sammen, heia oss!

Jeg sliter med dette selv. Er sykemeldt 30%
Har en lege som presterte å si at "noen mener bekkenløsning ikke finnes"!!! Ehh ja vel!!! Jeg inviterte hele gjengen han refererte til å bli med meg en dag på jobb :( Møkkalege!!! Jeg vet IKKE hva jeg skal si på det legekontoret den dagen det er så vondt at jeg ikke orker å jobbe. Var sykemeldt fra omtrent halve forrige svangerskap, og har også slitt med bekkenet etterpå. Det må knekkes opp, for at jeg skal klare å gå ordentlig.

Jeg sliter med dette selv. Er sykemeldt 30%
Har en lege som presterte å si at "noen mener bekkenløsning ikke finnes"!!! Ehh ja vel!!! Jeg inviterte hele gjengen han refererte til å bli med meg en dag på jobb :( Møkkalege!!! Jeg vet IKKE hva jeg skal si på det legekontoret den dagen det er så vondt at jeg ikke orker å jobbe. Var sykemeldt fra omtrent halve forrige svangerskap, og har også slitt med bekkenet etterpå. Det må knekkes opp, for at jeg skal klare å gå ordentlig.

:wtf:o_O eeeh...festlig lege du har da. Minner litt om min gamle fastlege som påsto at menssmerter var noe kvinner hadde funnet på. Bytta lege på dagen:woot:

Så heldig du er med en mann som er fysioterapeut! Han kan nok gi deg bedre og proffere massasje enn min mann :wtf:
God bedring, håper formen din tar seg opp :)

Jeg er veldig plaget. Er i uke 16 i morgen, og har vært plaget siden uke 12 ca. Er på 2. uke med 50% sykemelding nå. Hadde første time hos fysio i dag. Blir stadig verre. Denne uken har ikke fungert bra med halve dager engang...:( kjedelig å være så dårlig så tidlig. Flaut på en måte når det ikke er en gedigen mage. Men sånn er det jo bare. Hadde bekkenløsning forrige svangerskap også for 6 år siden- men ikke før mye senere. Da ble det gradvis verre utover. Vurderer sterkt 100% sykemelding (svangerskapspenger) veldig snart. Har veldig vondt etter jobb. Våkner på natta også... Mens i helgene fungerer det bedre- når jeg gjør minst mulig.

Her kom brått bekkenløsningen og jeg ble i dag 100% sykemeldt i 3 uker. Skal sies at jeg går mye og har tunge løft på jobb.

Back
Topp