Bekkenløsning

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Hvor tidlig kan en egentlig få bekkenløsning? Sist gang fikk jeg det fra rundt uke 7, uten at jeg visste at det var det jeg hadde, så jeg gikk i mange uker før jordmor fortalte meg på kontroll at det var bekkenløsning, og jeg startet behanding. Ryggen blir bare værre og værre og det begynner å gå ut over nattesøvnen, kun på høyre side så klart. Kan det være bekkenløsning allerede i uke 5+1? Er ikke det vel tidlig? Noen andre som har antydninger?

Nå har jeg aldri hatt det men merker hvis jeg sitter med beina i kryss eller hvis jeg står og har det ene beinet oppå å en stol så får jeg vondt i hoftepartiet. Er bare 4+6.

Bekkenløsning er hormonelt betinget og kan komme allerde så tidlig ja, selv om det vanligvis kommer senere. Det kommer dog ofte tidligere for hvert svangerskap.

Jeg fikk det rundt uke 15 med lillesøster, merket Begynnende murring allerede før jeg mistet 5+2 sist, og kjente på bekkenmurringer dpo siden det. Også denne syklusen, og kjente mer og mer til bekkenet uke 4 og 5 så jeg var redd for hvordan dette ville bli, men det har stagnert enn så lenge.

Off... trasig at vi skal plages med dette allerede så tidlig, i tillegg til alt annet :p Kjenner dere noe når dere ligger, eller er det kun i spesielle sittestillinger osv?

Jeg kjenner det stort sett hele tiden, men et bedre når jeg våkner enn når jeg legger meg, og mer om jeg sitter dumt eller noe sånn.

Men jeg har det bare veldig mildt. Jeg et langt fra "med gangvansker" enda, jeg bare kjenner det som en irritasjon.

Ja da er det slik som med meg. Kjenner det hele tiden, men blir som sagt vondere og vondere for vær dag. Første timen etter jeg står opp er helt bra, så kommer det etter hvert mer og mer utover dagen. Tror det er like greit å begynne tidlig behandling om det ikke stagnerer.

Jeg fikk det rundt uke 8 sist, og var sykmeldt nesten hele det svangerskapet siden jeg hadde kontorjobb som ikke kunne tilrettelegges min bekkenløsning :/ fysio anbefales på det sterkeste!

Jeg var sykmeldt pga bekkenløsning sist. Men kjenner nå at jobben jeg hadde faktisk hadde en stor medvirkning til det. Tenk på hva man gjør i løpet av dagen også. Jeg jobbet som postbud, og da vrei jeg ryggen hver eneste gang jeg fikk ut av bilen. Jeg merker det ikke så mye nå som jeg er husmor/dagmamma.

Ja har kontorjobb jeg også, og slet meg gjennom forrige svangerskap. Sykemeldte meg 40% siste måneden før permisjon, men da som nå så har jeg ingen til å gjøre jobben min, så føler jeg må på jobb uansett form... Damer er født med for mye dårlig samvittighet :D
GIkk til kiro 3 ganger i uken sist, men det ble fort smådyrt når det koster kr 300,- pr gang. Skal få meg henvisning til fysio og evt. bassentrening neste gang jeg er med legen tror jeg.

Det må være "bekkenløsning med gangvansker " for å få fri fysio, men har du det har du rett på det.

Jeg er langt fra gangvansker, og føler ikke at jeg trenger noe behandling på dette nivå, men jeg skal til legen om et par uker, da skal jeg snakke med henne om det.

Det må være "bekkenløsning med gangvansker " for å få fri fysio, men har du det har du rett på det.

Jeg er langt fra gangvansker, og føler ikke at jeg trenger noe behandling på dette nivå, men jeg skal til legen om et par uker, da skal jeg snakke med henne om det.
Ja jeg vet det, men tror ikke det stikker så dypt på legekontorene. Det var ikke problemer å få henvisning forrige gang, og da hadde jeg ikke gangvansker, men problemer med å ligge, så regner med det skal gå greit denne gangen også om behovet melder seg. Kan hvert fall være greit å lufte det når en er på neste kontroll...

Varierer nok, jeg hadde definitivt gangvansker. Men legen sa det ikke var bekkenløsning.
Så jeg fikk henvisning med annen kode.

(fysio endret den)

Kanskje dumt spørsmål, men hvordan kjennes bekkenløsning egentlig? Jeg hadde ikke det sist, mens nå har jeg hatt ubehag i korsryggen en stund allerede. Noen kvelder når jeg ligger på siden kjenner jeg ubehag i noen bein i rumpa på en måte, akkurat som det stråler litt fra ene siden til den andre, om dere skjønner.

bildegoogle bekkenledd, da finner du bilder hvor disse er røde. Det er symfysen midt forran, og et par sånn på hver side midt bak omtrent der du beskiver...

Men hvordan det føles er nok individuelt. Du kan google det også, der står litt sånn hvordan det kan føles
Jeg kjenner det som irritasjon dyyyyyyypt i korsryggen, reelt sett altså nedi baken, og ikke minst er hofteleddet irritert.
Også symfysen midt forran, den er ny, det hadde jeg ikke sist svangerskap, det kjenner jeg på nå til tider. Det er rett og slett bre vindt midt forran, langt nedenfor trusekanten. fysj

Eg hadde bekkenløysing heile forrige svangerskap, og sykemeldt heila tio. Gjekk t fysio 2 gonga i veko.
Kjente da allerede i uke 5, men legen min trudde meg ikkje. Va tebake 2 veke seinare og forlangte henvisning til fysio og fekk konstantert bekkenløysing med ein gong, fekk da dekka :)

Kjenne da litt allerede denne gongen og, men håpe på å klara å holda da i sjakk ei stund til :) Har ei doomoo ammeputa så e heilt fantastisk å sova med mellom beina, gjer kjempegod støtte :P

Kjenner det allerede, men håper det stagnerer. Fikk det før SA uke 5 i mars og da satt det i lenge. Har vel bare vært sumptomfri noen uker før det begynte igjen denne uken.

Ligger med pute mellom beina, aldri beina i kors, ingen vridninger ved bevegelse (så godt det lar seg gjøre) og ingen tyngre løft enn ettåringen min på 11 kg (eneste jeg løfter som er så tungt.)

Enig me Sara, du kjenner det sitter dypt og er ubehagelig. Dessuten det skal litt til at det er noe annet når du er gravid tenker jeg :)

Back
Topp