Bekkenløsning

~Bolleiovnen~

Forelsket i forumet
Noen som vil forklare hvor smertene sitter? Trudde det bare var ved selve bekkenet/hoftene, men lest at det kan være smerte i korsryggen også? Jeg er ganske nøyaktig 23 uker idag. Når kan bekkenløsning komme? Og er dette noe alle opplever? Hva kan vi gjøre for å ungå/minske smerten/sannsynligheten for å få det? Har nesten konstant vondt i korsryggen når jeg går, og veldig ubehagelig å bøye meg pga smerte. Gått over til å kunne ha vondt uansett om jeg sitter stille også. Er som sterke mensensmerter i korsryggen. Noen som vil fortelle litt? :) takk for svar!

bruker denne (u)smart(e)telefonen

Har hatt akuratt det du beskriver de siste dagene, i tillegg til vondt i lysken og nedover på innsiden av lårene. Har egentlig gått ut fra at det har med bekkenet å gjøre, siden jeg ikke har annen forklaring. Trening for å styrke rygg hadde vel vært bra for å forhindre, men litt sent når det er kommet så langt. For min del er det best å ligge rett ut på ryggen. Verst å sitte.

Ellers så har ikke jeg så mye som hjelper, men du kan få henvisning til fysio eller kiropraktor av legen din. Dette får du dekket.

Har hatt akuratt det du beskriver de siste dagene, i tillegg til vondt i lysken og nedover på innsiden av lårene. Har egentlig gått ut fra at det har med bekkenet å gjøre, siden jeg ikke har annen forklaring. Trening for å styrke rygg hadde vel vært bra for å forhindre, men litt sent når det er kommet så langt. For min del er det best å ligge rett ut på ryggen. Verst å sitte.

Ellers så har ikke jeg så mye som hjelper, men du kan få henvisning til fysio eller kiropraktor av legen din. Dette får du dekket.
Får ta det opp med legen når jeg har time der igjen :) hu vet fortsatt ikke om "hoppet" mitt, og hu trur jeg skal på 12 ukers kontroll :o :P dumt sånne plager kommer allerede, da jeg må opp og ned en trapp hver gang jeg skal ut av leiligheten :/ og nok å gjøre.. men, akkurat nå for tiden, ligger jeg rett ut for det meste, da jeg kjenner minst.

Jeg har det foran i symfysen hovedsaklig tror det er låsning jeg har bak. Hos jordmor kan du få ett ark med øvelser du kan bruke, samt bassengtrening (ikke svømming) er også bra. Fysiotetapi har du også krav på hvis du har gangvansker:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Noen som vil forklare hvor smertene sitter? Trudde det bare var ved selve bekkenet/hoftene, men lest at det kan være smerte i korsryggen også? Jeg er ganske nøyaktig 23 uker idag. Når kan bekkenløsning komme? Og er dette noe alle opplever? Hva kan vi gjøre for å ungå/minske smerten/sannsynligheten for å få det? Har nesten konstant vondt i korsryggen når jeg går, og veldig ubehagelig å bøye meg pga smerte. Gått over til å kunne ha vondt uansett om jeg sitter stille også. Er som sterke mensensmerter i korsryggen. Noen som vil fortelle litt? :) takk for svar!

Når det kommer vet jeg ikke. Men jeg har alltid hatt problemer med korsryggen etter puberteten.

Hos meg låser det seg hele veien til nakken. Så når alt låste seg totalt rundt uke 14 dro jeg til kiropraktoren. Men har hatt smerter i flere uker alt da. Men ikke så kraftig.

Så når jeg kom fikk jeg det forklart at det var bekkenet, ikke korsryggen. Men at det lå tett i tett. Og at det var en låsning.

Så gikk jeg der to ganger i en uka og deretter to ganger med en ukers mellomrom. Og så utvidet vi det med en uke av gangen. Skulle egentlig vente i 4 uker, men måtte ringe på 3 uker. Så kroppen jobber med å bli bedre. Hjelper veldig. Få virkelig rettet opp. Får gått på tur og levd normalt.

Vet ikke hvordan løsning føles. Men anbefaler kiropraktor. Får meg til å puste og leve uten smerter/ubehag.

Lykke til hos legen :)

Venter på årets Julegave<3

Legen seier eg er borti bekkenløsning, eg har vondt i rumpa. Venstre rumpeball og korsryggen! :(

Førstegangs - Desemberbaby <3

Legen seier eg er borti bekkenløsning, eg har vondt i rumpa. Venstre rumpeball og korsryggen! :(

Korsryggen her og. Fullt overlevde smerter, sålenge jeg tar det med ro. Idag så har smertene i korsryggen begynt å stråle til både høyre og venstre. Har også strålt smerter ned mot venstre siden av baken. Er som sagt ikke ille smerter enda, men ganske irriterende å gå med småsmerter over lang tid også. Håper det ikke er starten på en bekkenløsning :/ har ikke tid til det!

Korsryggen her og. Fullt overlevde smerter, sålenge jeg tar det med ro. Idag så har smertene i korsryggen begynt å stråle til både høyre og venstre. Har også strålt smerter ned mot venstre siden av baken. Er som sagt ikke ille smerter enda, men ganske irriterende å gå med småsmerter over lang tid også. Håper det ikke er starten på en bekkenløsning :/ har ikke tid til det!

Høyres litt ut som slik det begynte hos meg også. Eg har ikkje plager heile tida, noken gode dager og noken dårlige :) men om eg skulle få ein dag med mykje energi så blir eg "straffa" for det med vondter seinare på dag/kveld.

Håper du slipper! Om det blir verre anbefaler eg ein tur til legen, då kan du i allefall få hjelp før det blir ille- og mange gode råd. :)

Høyres litt ut som slik det begynte hos meg også. Eg har ikkje plager heile tida, noken gode dager og noken dårlige :) men om eg skulle få ein dag med mykje energi så blir eg "straffa" for det med vondter seinare på dag/kveld.

Håper du slipper! Om det blir verre anbefaler eg ein tur til legen, då kan du i allefall få hjelp før det blir ille- og mange gode råd. :)

Har jordmor samtale kommende mandag, og legetime 29. August. Lufter det for begge de :)

Jeg har tidvis vondt nederst i korsryggen og nedover mot rompa, føler gjerne at jeg går som en 90-åring :) Er heldigvis ikke hele tiden for min del, det kommer og går litt i løpet av dagen, verst på ettermiddagen/kvelden og når jeg har gått/stått mye..

Jeg hadde vondt litt "overalt" rundt bekkenet til jeg begynte med fysioterapi og fikk satt nåler som tydeligvis hjelper. For meg sitter alt nå i symfysen, som fysioterapeuten ikke får gjort stort med.

Har både bekkenløsning og bekkenlåsning. Merker det i hofter, symfysen, korsryggen med strålinger opp ryggraden og ned over rumpen og over i lårene.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Har både bekkenløsning og bekkenlåsning. Merker det i hofter, symfysen, korsryggen med strålinger opp ryggraden og ned over rumpen og over i lårene.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
I pose og sekk.. så "gøy"det må være.. :/

Venter på årets Julegave<3

Jeg fikk det på dagen 4 uker :( er 100% sykemeldt ifra idag. På tide.. Jeg har faktisk vondt ifra korsryggen og ned til knærne. Alt i mellom er vondt. Kun på morgenen jeg er "ok" i 15 min.
Alle får bekkenløsning, men mange kjenner ikke noe til det.
Synes de som får det senere i svangerskapet er utrolig heldig! Ettersom det egentlig bare blir værre og værre dessverre :(

24 uker <3

Jeg fikk det på dagen 4 uker :( er 100% sykemeldt ifra idag. På tide.. Jeg har faktisk vondt ifra korsryggen og ned til knærne. Alt i mellom er vondt. Kun på morgenen jeg er "ok" i 15 min.
Alle får bekkenløsning, men mange kjenner ikke noe til det.
Synes de som får det senere i svangerskapet er utrolig heldig! Ettersom det egentlig bare blir værre og værre dessverre :(

24 uker <3
Så tidlig? :o tok det opp med jordmor, men hu regna med det kun var reaksjoner ryggen fikk pga tyngdepunktet og gå holdninga begynner å bli annerledes. Tenkte å lufte det for lege, for å se hva hu sier. Høres så forferdelig ut når det virkelig står på:/ ikke klar for å bli "bura" inne (kommer ikke til å klare å gå trappa til døra til slutt.. Den er lang!)

Begynte å merke at det strålte nedover lårene når jeg satt en stund i bilen her. Håper ikke det blir verre på en stund:/

Så tidlig? :o tok det opp med jordmor, men hu regna med det kun var reaksjoner ryggen fikk pga tyngdepunktet og gå holdninga begynner å bli annerledes. Tenkte å lufte det for lege, for å se hva hu sier. Høres så forferdelig ut når det virkelig står på:/ ikke klar for å bli "bura" inne (kommer ikke til å klare å gå trappa til døra til slutt.. Den er lang!)

Begynte å merke at det strålte nedover lårene når jeg satt en stund i bilen her. Håper ikke det blir verre på en stund:/

Ja dessverre. Men har slitt i 4 år siden sist svangerskap. Men har bestemt meg for at jeg skal bli bra etter dette svangerskapet :)
Høres jo litt ut som at det kan være starten på noe hos deg da. Får håpe det holder seg stabilt :)

24 uker <3

Jeg fikk det for fullt i uke 19, dette er mitt første svangerskap:/

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)

Jeg fikk det for fullt i uke 19, dette er mitt første svangerskap:/

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)
Virker som det er en del som får det rundt den tiden. Noen har det for fullt før meg også. Virker som det kan være starten for min del:/ håper det tar tid Før det virkelig blir ille:/ mitt første også.

Back
Topp