Bekkenløsning..

lysengeln

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Sikkert spurt om før, men er noen her plaget med bekkenløsning?
Isåfall, hva gjør du for å prøve å forbedre det?
Var til fastlegen å spurte om smertelindring av noe slag, og hun kom bare med paracet!!!
Ikke innteressert i å knaske tabletter, da har jeg heller vondt.

Jeg sliter med kraftig bekkensmerter så ene hofta vil ikke bære vekta mi i det hele tatt.
Så her sitter jeg tidvis i rullestol, og ellers krykker..

Men prøver jo selvfølgelig å ikke sitte meg helt stille, siden det blir så vanvittig tungt under fødselen da.
Men ikke enkelt å få til noe.. Jeg er kjempe fornøyd viss jeg får til å lage middag, og stelle minstemann. :)

Jeg også har bekkenløsning. Hadde en kraftig smell på torsdag. Da ble jeg hentet av ambulanse og kjørt til legevakten, pga vanvittige smerter. Hadde ikke sjans til å gå selv, og beina verket noe helt forferdelig. Mye verre enn fødsel. Fikk paralgin forte der, som jeg tok i et par dager i helgen. Videre skal jeg følge opp med fysioterapeut. Er nesten bra igjen nå, etter noen dager med hvile.

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff det hørtes ikke godt ut :/
Jeg og synes det blir verre enn en fødsel, åsså verste verkingen er i korsryggen :s
Men får ikke til å trene på egenhånd, det har jeg prøvd, og det går ikke.. Blir bare liggende/sittende.

Men smalt det pga mye bruk av bena? eller helt uprovosert?

Huff det hørtes ikke godt ut :/
Jeg og synes det blir verre enn en fødsel, åsså verste verkingen er i korsryggen :s
Men får ikke til å trene på egenhånd, det har jeg prøvd, og det går ikke.. Blir bare liggende/sittende.

Men smalt det pga mye bruk av bena? eller helt uprovosert?
Får du ikke henvisning til fysio da? De siste månedene kan dessverre bli veldig lange for deg hvis du må være avhengig av rullestol, i tillegg til at du skal ta deg av en til. Håper ihvertfall at du får god hjelp!
Hos meg var det nok for at jeg bærte for masse og for tungt den dagen. Jobber i frukten i dagligvare, så en del tunge løft der. Legen mente det ikke var skadelig for babyen så lenge jeg var vant til det fra før. Kroppen min var visst ikke enig...

Nei har ikke blitt henvist til fysio, har til og med spurt, men fikk til svar at det ikke kom til å hjelpe meg..
Så skal høre med JM den 25 om hva hun mener, er ganske slitsomt nå vertfall.
Igår begynte minstemann i bhg igjenn etter 5 uker ferie, og det hjalp jo litt på :)
Men har 2 til som begynner på skolen igjenn på mandag, og de og trenger jo hjelp til div, selv om de steller seg selv :P

Frukt er jo ikke akkurat det letteste man bærer på en butikk da. Så skjønner jo hvorfor kroppen da sier fra :P

Var plaget i uke tolv og var da sykemeldt ei uke og så gikk jeg til fysio etterpå. Gav seg kjapt men er mer hormonene som spiller inn så tidlig i svangerskapet etter det jeg har skjønt...

Ikke kjent noe mer i ettertid heldigvis :-)

Heldig!
Jeg har hatt siden uke 8 :/
Og har bare blitt verre og verre..
Til å begynne med så fikk jeg til å trene selv om, men nå så nytter ingenting -.-

Har heldigvis en fantastisk mann, som tar seg av stort sett alt her hjemme, bortsett fra middag :P

Huff..det hørtes ikke bra ut. Håper at jm kan komme med noen tips. Legen min trodde heller ikke at fysio ville hjelpe særlig, men han skrev en henvisning allikevel. Tross alt var fysioterapeuten bedre til å vurdere akkurat det enn han, mente han.
Ellers har jeg hørt at sklilaken, bekkenbelte og varme omslag kan hjelpe. Håper du finner noe som kan hjelpe for deg.

Får du sendt bort barna på overnatting innimellom? Tror det var det og 2 dager med paralgin forte som var redningen for meg.

Huff..det hørtes ikke bra ut. Håper at jm kan komme med noen tips. Legen min trodde heller ikke at fysio ville hjelpe særlig, men han skrev en henvisning allikevel. Tross alt var fysioterapeuten bedre til å vurdere akkurat det enn han, mente han.
Ellers har jeg hørt at sklilaken, bekkenbelte og varme omslag kan hjelpe. Håper du finner noe som kan hjelpe for deg.

Får du sendt bort barna på overnatting innimellom? Tror det var det og 2 dager med paralgin forte som var redningen for meg.

Alt av tips har jeg fått av privatpersoner. Bekkenbelte hørte jeg først om for ett par dager siden, da noen la ett ut for salg :P
Eneste hjelpemiddelet jeg bruker, er ammepute om natta, og vanlig pute om dagen.
Alt etter hvor vondt det er, og varme dusjer, så ofte som mulig, når jeg greier stå såpass lenge.

De 2 eldste er lette å plassere, viss det skulle være noe, men elgen (blitt kalt siden graviditet), er litt vanskeligere pga alderen hans :) Men han er ikke så vanskelig stort sett :)
Verst å sette han i bilstolen i bilen, da han slår seg vrang av og til, men med tålmodighet så går det.

kom dere til en kiropraktor og spør om han kan hjelpe dere... eg gikk med det eg trodde var bekkenløsning i begge mine 2 forrige svangerskap, greidde nesten ikke gå og fikk behandling hos fysio som bare gjore alt verrre... nå går eg til kiropraktor og livet som gravid er heilt annerledes... Akupunktur er og god smertelindring!

Kanskje prøve begge deler :)
Skal høre med JM hva hun anbefaler og, siden hun vet mer enn fastlegen gjør :)

Jeg synes fysioterapeut var noe forbasket tull, funket ikke i det hele tatt! Eneste som virker for meg er behandling hos osteopat kombinert med lett trening (gå tur og svømming). Skal begynne på gravide yoga og for å få ordentlig stretch på kroppen håper det hjelper

Jeg synes fysioterapeut var noe forbasket tull, funket ikke i det hele tatt! Eneste som virker for meg er behandling hos osteopat kombinert med lett trening (gå tur og svømming). Skal begynne på gravide yoga og for å få ordentlig stretch på kroppen håper det hjelper

Skal du begynne selv på yoga eller i gruppe?

Nei har ikke blitt henvist til fysio, har til og med spurt, men fikk til svar at det ikke kom til å hjelpe meg..
Så skal høre med JM den 25 om hva hun mener, er ganske slitsomt nå vertfall.
Igår begynte minstemann i bhg igjenn etter 5 uker ferie, og det hjalp jo litt på :)
Men har 2 til som begynner på skolen igjenn på mandag, og de og trenger jo hjelp til div, selv om de steller seg selv :p

Frukt er jo ikke akkurat det letteste man bærer på en butikk da. Så skjønner jo hvorfor kroppen da sier fra :p

Jeg har fått henvisning til fysio, problemet er at jeg ikke får time før enn om 8 uker :eek: :eek: :eek: Venter, håper de kan hjelpe meg litt. Jeg bryker ikke noe hjelpemidler foreløpig. Men klarer ikke å gjøre mye. Middagslaging er nor for at jeg ligger resten av kvelden :( Prøver å gå litt ute - det gjør skikkelig vondt, slår ned til lårene. Trening på egen hånd tør jeg ikke å prøve

Etter middag her og så ligger jeg ett par timer, mens rygg og hofter får roe seg.
Da synes minstemann mamma er et morsomt klatrestativ :P Så blir liggende sikkert lengre pga det og.
Er jeg ute, så går det ikke uten krykkene :/
Å dra på butikken er helt forferdelig, for jeg blir så sliten og får så vondt at jeg må sette meg innpå der :/

Yoga hørtes spennende ut, men tror ikke det er sånt her jeg bor :P

Er masse gravid yoga klipp på youtube - ikke akkurat det samme men kanskje det nærmeste man kommer?

Kanskje se vertfall, om det kan være noe ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp