Bekkenløsning

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Lurte på hvor tidlig man kan bli plaget med det? Og hvordan man vet at det er bekkenløsning. Har i det siste begynt å få veldig vondt i rumpa. Spesielt når jeg går, bøyer meg og løfter litt tungt. Kan det være bekkenløsning? Og er det noe man kan gjøre for å ikke ha så vondt? Er forresten i uke 18 nå.

En kan gå til kiropraktor, manuellterapaut eller fysioterapi f.eks :)

Sent from my iPad using BV Forum

Bekkenløsning kan man dessverre få fra uke 3 hvis man er kronisk plaget. Mange som skjønner de er gravide pga det.
Dra til fastlege og få henvisning til fysio eller bestill time hos kiropraktor.
Trening hjelper og du får hjelp hos fysio på øvelser. Kjøp deg en sånn stor treningsball:) masse øvelser du kan gjøre med den.

ImageUploadedByBV Forum1406055219.771385.jpg

Jeg er 19 uker i dag, å har hatt vondt i flere uker alt. Vondt i rompa, foran der bekken beinet er. Gjør mere vondt om jeg går eller står lenge.

Desember 2014

Bruker App

Har hatt det siden 2009 når storebror kom... Var mye bedre i 1 trimester, men er like ille som før nå. Går til kiropraktor og akupunktør på "bekken & barn" klinikken

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fått det rundt uke 12, sånn ordentlig. Men det var låsning ikke løsning. Går til kiropraktor og han passer på alt sammen. Var i dag. Hel fantastisk. Og det ser veldig bra ut. Prøver oss med lengre og lengre tid mellom hvert besøk.

Jeg har gått til kiropraktor for en skiveutglidning i ryggen, og han sa det at når jeg var kommet så langt i svangerskapet begynte bekkenet og sette seg igjen. Så han mente at hadde man ikke vært plaget frem til ca halvveis, var det stor sjans for at man slapp og få det....

Høres ut som bekkenløsningsplager.. ta deg en tur til lege og få henvisning til fysioterapi. Her begynte de allerede i uke 7. 50% sykemeldt i uke 9..og 100% fra uke 11.. skal ikke tilbake i jobb.. går til fysioterapi.
Stikker i rygg, nå har eg fått låsning i venstre side.. stråler nedover beinet og Gjør vondt å gå og reise seg.. blir lam i hele korsryggen med for mye bevegelser. . :-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gleder meg på fysioterapi, er i uke 18 og har vært plaget i 2 mnd nå.. Er ikke plaget så mye med mindre jeg har sovet på hardt underlag, sittet på hard overflate, sittet i bil, gått trapper osv. Men tror jeg har låsning og ikke løsningssmerter, for jeg blir så vanvittig stiv..

Håper at jeg eventuelt blir henvist videre til kiropraktor, er egentlig henvist for hofte og rygg problemer/feilstilling til fysio (kroniske smerter). Men de kan vell tilpasse behandlingen min til svangerskapet også :)

Gleder meg på fysioterapi, er i uke 18 og har vært plaget i 2 mnd nå.. Er ikke plaget så mye med mindre jeg har sovet på hardt underlag, sittet på hard overflate, sittet i bil, gått trapper osv. Men tror jeg har låsning og ikke løsningssmerter, for jeg blir så vanvittig stiv..

Håper at jeg eventuelt blir henvist videre til kiropraktor, er egentlig henvist for hofte og rygg problemer/feilstilling til fysio (kroniske smerter). Men de kan vell tilpasse behandlingen min til svangerskapet også :)
Du trenger ikke henvisning for å gå til kiro.:)

1. Mann skal bli storebror

Men da må du nok betale, men tror ikke at kiro har offentlig avtale, eller har de? Du kan evt prøve få henv til manuellterapaut, de løsnetr på fastlåste ting også, og har ofte avtale...

1. Mann skal bli storebror

Høres ut som bekkenløsningsplager.. ta deg en tur til lege og få henvisning til fysioterapi. Her begynte de allerede i uke 7. 50% sykemeldt i uke 9..og 100% fra uke 11.. skal ikke tilbake i jobb.. går til fysioterapi.
Stikker i rygg, nå har eg fått låsning i venstre side.. stråler nedover beinet og Gjør vondt å gå og reise seg.. blir lam i hele korsryggen med for mye bevegelser. . :-(

Jeg har samme som du beskriver. men har ikke fått time hos fysio enda. de fleste er på ferie, Er det gratis hos fysioterapeut? evt kiropraktor?

Jeg har samme som du beskriver. men har ikke fått time hos fysio enda. de fleste er på ferie, Er det gratis hos fysioterapeut? evt kiropraktor?
Ja viss du har bekkenløsningsplager som gjør at du har vansker med å bevege deg eller gå får du dekt alle timene dine hos fysioterapeut av helseorganisasjonen Helfo. Men da må du henvises av legeen :-) og de er veldig behjelpelig med det for de vil jo det beste for deg med forebygging :-) så du kan jo forslå fyso til de :-)
Kiropraktor er ikke med i ordninga med helfo :-/

Back
Topp