Bekkenløsning!?

miss_88

Blir kjent med forumet
Altså...Går det an å få bekkenløsning helt i starten av svangerskapet..??:eek:

I ca. 2 uker nå har jeg hatt skikkelig verking i høyre hofte.. Var hos legen, å hun mente at det kunne være betennelse så jeg skulle å voltaren.. Et par dager etterpå fant jeg ut at jeg var gravid, så da tok jeg ikke voltaren kuren liekevel! Men nå har verkingen flyttet seg over i venstre hofte!?
Det er spesielt vondt hvis jeg sitter lenge i samme stilling og når jeg ligger om natta (SUPERT for nattesøvnen!! ;) not..)

Vet jo ikke om det har noe med svangerskapet å gjøre i det hele tatt, men det har liksom begynnt etter at jeg ble gravid, så man kan jammen byne å lure!? :p :eek:

:anyone
 
Jeg tror det er mulig. Jeg hadde en svak bekkenløsning forrige gang, og jeg kjenner nå smerter i høyre hofte som stråler ned mot låret og bortover til rompa. Den smerten ligner veldig på det jeg kjente sist, så det går nok an å få det tidlig.
 
Oj shit.. Eneste jeg merker sist var at jeg måtte snu meg oftere over på andre siden om natta fordi jeg fikk vondt i hoften, men det var ganske på slutten når jeg hadde en del kilo å bære på da :/
Håper ikke det er det som driver å ulmer.. Hvertfall ikke alt nå! :confused:
 
Jeg kjenner også at bekkenet krangler litt allerede... Var veldig plaget sist svangerskap men det kom ikke før uke 18-20 ett sted.
Bekkenløsning er hormonellt og kan (dessverre) komme både tidlig og seint....

Jeg har bestillt meg time hos fysioterapeut og begynt med øvelsene jeg fikk sist gang i håp om å begrense det litt i alle fall. Bekkenløsning er noe drit!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fikk bekkenløsning i uke 16 forrige gang og fysioen jeg gikk til da sa at det mest sannsynlig kom til å bli verre denne gangen... Vel jeg har allerede begynt å kjenne bekkenet, så han har nok rett...
 
Det kan vere bl ja. Eg kjente det første gang ( i dette svangerskapet) 8 dpo :O Har kjent litt av og til etterpå, men er ikkje begynt å bli plaga av det. Vart sjukemeldt frå veke 20 med førstemann, og veke 10 med andremann..
 
Ja det er mulig, det er hormoner som gjør bekkenet løsere. Hadde bekkenløsning i uke 8 sist gang. Hadde bekkenlåsning på fredagskveld på fitnessballen da jeg ikke var gravid til og med :p
Og nå gjør korsryggen litt vondt, som mens smerter..
 
oh my.. Jaja, da får jeg bare høre hva legen min sier neste uke når jeg skal dit da :)
Var ikke spesielt plaget sist, å da tenkte jeg at det var pga.tyngden.. Så feil kan man ta :p hehe
Herregud så mye rart som skjer med kroppen i et svangerskap!! :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg hadde bekkenløsning med gangvansker når jeg gikk med førstemann.. Håper jeg slipper det nå, men syns jeg kjenner antydninger allerede :( Satser på at det bare er kroppen som tuller og at jeg slipper bekkenløsning denne gang.. Hadde ingen antydninger sist (mistet i uke 9), så er bittelittegranne glad for at jeg kjenner noe nå - kan gi seg når jeg runder uke 12 og har vært på ul :p
 
Kjenner en sviende smerte i skambenet som om noe som trykker på. Og korsryggen er vond, støl på en måte. Og når jeg bøyer meg er jeg stiv og sliten i ryggen.. Mulig det er begynnende bekkenplager ALLEREDE :O
 
Jeg har kjent det i symfysen siden før positiv test, sliter og med gangvansker etter aktivitet pga en vond hofte, regner med det henger sammen med bekkenet.
Vrir den ene foten litt innover når jeg går, tror hoftesmertene kommer av det.
 
Å hjelpes! Ikke spesielt gøy når det kommer så tidlig da :/
Dere som har hatt det før;
Blir det vondere etterhvert somman blir tyngre..?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg ble faktisk bedre helt på slutten.. Fysioterapauten sa det var fordi når hodet festet seg så var det med på å stabilisere bekkenet. Men det er uansett en stund til det nå da :)

For min del hadde ikke smertene noe med hvor tung jeg var å gjøre tror jeg...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg ble verre når jeg ble tyngre, gikk fra å være tynn og veltrent med fettprosent i laveste laget til å være overvektig i første svangerskap, vekta gjorde ALT verre, hadde vondt steder jeg ikke trodde det var mulig å ha vondt, det sprengte i armer og bein pga vann i kroppen og jeg følte meg generelt elendig. Hadde vondt i alle ledd.

Hadde ubehag pga vekta etter fødselen og, pluss alt var tyngre enn som normalvektig, ga seg ikke før jeg gikk ned igjen.

Så min erfaring er at vekta absolutt har noe å si. Gikk fra 55 til 85 som gravid, 80 etter fødsel, til 60 igjen, så har virkelig fått eksperimentert med vekta de siste årene :p
 
Jeg ble verre når jeg ble tyngre, gikk fra å være tynn og veltrent med fettprosent i laveste laget til å være overvektig i første svangerskap, vekta gjorde ALT verre, hadde vondt steder jeg ikke trodde det var mulig å ha vondt, det sprengte i armer og bein pga vann i kroppen og jeg følte meg generelt elendig. Hadde vondt i alle ledd.

Hadde ubehag pga vekta etter fødselen og, pluss alt var tyngre enn som normalvektig, ga seg ikke før jeg gikk ned igjen.

Så min erfaring er at vekta absolutt har noe å si. Gikk fra 55 til 85 som gravid, 80 etter fødsel, til 60 igjen, så har virkelig fått eksperimentert med vekta de siste årene :p

Oj, det hørtes ikke særlig kjekt ut nei :(
Får håpe det blir bedre for deg denne gangen da! :)
ja, skjønner at det ble litt ubehag da når det er snakk om så mange kilo! :/
Håper ikke jeg er arvelig belastet, for mamma la på seg 22 kg i andre sv.skap å 36kg i siste!! :O
hun hadde det heller ikke særlig behagelig for å si det sånn :/ :p
 
Satser virkelig på at det blir bedre denne gangen, kan jo ikke bli stort verre enn sist i det minste :p Moren min la såvidt på seg med meg, så i min familie er det iallfall ingen sammenheng hvis det er noen trøst :)
 
Back
Topp