Bekkenløsning

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Altså, jeg har lest at det kan skje når som helst under svangerskapet, men dette er noe tidlig. Jeg tror ikke jeg har det altså, men jeg kjenner et veldig ubehag i bekkenet! Særlig når jeg har vært aktiv og er sliten. Sånn som idag. Kjenner det i lysken og ved skambeinet på en måte? Skikkelig ekkelt! Og ikke noe jeg har bestilt! Noen med erfaring? Jeg prøver å gå ut av bilen med samla bein og gå med litt kortere skritt når jeg kjenner det men..

Det er hormonene som forårsaker bekkenløsning så det et ikke for tidlig for det dessverre. Forebygging er viktig. Jeg har hatt forskjellig grad av det i mine graviditeter og i de 2 siste merket jeg det med en gang

Sent from my GT-I9305N using BV Forum mobile app

Det er hormonene som forårsaker bekkenløsning så det et ikke for tidlig for det dessverre. Forebygging er viktig. Jeg har hatt forskjellig grad av det i mine graviditeter og i de 2 siste merket jeg det med en gang

Sent from my GT-I9305N using BV Forum mobile app
Ja jeg har lest at det er hormoner som myker opp bekkenet og forbereder det liksom. Men æsj.. Jeg har hatt hoftetrøbbel siden jeg var 16, og håpet å slippe unna.. Fytti jeg veit ikke om jeg orker så mange måneder med gangsperre! :P

Uff hørtes ikke noe godt ut det der nei. På den positive siden får du en ekstra unnskyldning litt mer oppvartning, ingen støvsuging eller gulvvask, så du får se på den lyse siden he he he, lite oppmuntrede jeg vet :-P

Noen gode øvelser for å forebygge bekkenløsning?
Øvelser i varmt basseng er veldig bra for styrking bekkenmusklaturen, egentlig den beste og minst belastende. Men generel styrking av bekkemusklene kan hjelpe noe, men aldri helt, da man ikke kan styrke ligamentbpndene på noen måte. Men musklene kan kompensere for den jobben ligamentene skulle gjøre, så det blir mer stabilt og støttende rundt bekkenet.

Jeg fikk antydning til bekkenløsning allerede i uke 10 forrige svangerskap og fikk da beskjed av jordmor om å forebygge, trene balanse, og gikk på vannjogging to ganger i uka. Det verste ble borte de neste to månedene heldigvis :)

Jeg fikk antydning til bekkenløsning allerede i uke 10 forrige svangerskap og fikk da beskjed av jordmor om å forebygge, trene balanse, og gikk på vannjogging to ganger i uka. Det verste ble borte de neste to månedene heldigvis :)
Jeg skal til kiropraktor på tirsdag, håper hun kan kjenne litt på det. Godt å høre at ting kan gjøres!

-Taster fra appen-

Var hos kiropraktoren idag faktisk, kjente det begynte å sette seg vondt i ene skinka igår.
Men jeg går regelmessig til kiropraktoren, har nemlig en idiotrygg som lever sitt eget liv. Blir spennende å se åssen det utvikler seg denne gangen MED kiropraktor. Håper jeg holder lengre ut i jobben. :P

Var hos kiropraktoren idag faktisk, kjente det begynte å sette seg vondt i ene skinka igår.
Men jeg går regelmessig til kiropraktoren, har nemlig en idiotrygg som lever sitt eget liv. Blir spennende å se åssen det utvikler seg denne gangen MED kiropraktor. Håper jeg holder lengre ut i jobben. :P
Går fast til kiropraktor jeg også :) Sliter med nakke, rygg og hofte

-Taster fra appen-

uff, det var tidlig ja!! jeg har kronisk bekkenledssyndrom fra førstemann kom i 2009... så jeg vet absolutt alt om smerter i bekken,symfysen og iliosakralleddene... går til behandling en gang per uke så jeg skal klare 50% jobb.

viktig å lytte til kroppen når det skjer, og ikke presse deg, ikke gjøre sideveis bevegelser, som gulvvask, ikke kjøre handlevogn/barnevogn med 4 faste jul, gå med smalede bein etc.. du må gjerne spørre om du lurer på noe som helst. :) her sier de at det kan bli bedre av å være gravid hos meg, men gjenstår å se da.. med min flax ender jeg opp strak ut snart.

Back
Topp