Bekkenløsning

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Er det flere her som har det. Jeg har akkurat begynt til fysikalsk behandling for det, og skal gå dit to ganger i uken fremover, men vet ikke helt hvor lenge enda. Jeg synes det er kjipt å være sykemeldt nå, men når jeg får lyst til å bite meg i armen bare jeg rører litt feil på meg, er det kanskje best å få hvile mest mulig.

Enig, tror det er lurt å slappe av og høre på legen ;)
Har heldigvis ikke fått noen bekkenløsning, "bank i bordet", tror jeg har ligger for mye til det... :S men kjenner jeg har fått veldig vondt i venstre hofte på innsiden, tror jeg må ha strukket noe eller noe, skjønner ikke helt hvordan jeg har fått det til, men vondt er det når jeg beveger på meg.
Mye vi skal gå igjennom som gravide :P

Ja, jeg har kraftig bekkenløsning som er i bedring nå. Jeg gikk til kiropraktor 2 ganger, da bekkenet var så ille at jeg klarte knapt å gå. Kiropraktoren er jeg nesten sikker på er det som hjalp meg til å bli fungerende igjen, samtidig som tiltak jeg har gjort selv, som feks å sove med ammepute mellom bena. Kommer ikke til å gå regelmessig til kiropraktor da dette ikke er hensiktsmessig (det sa han også), skal bare bestille time viss jeg kjenner det låser seg skikkelig igjen :)

Er fortsatt 50% sykemeldt og kommer til å vere der resten av SV. ( har en kontor jobb der jeg sitter hele dagen, så det er ikke heldig)

Har vært sykemeldt siden november pgr av bekkenløsning. prøvde fysioterapaut,men han meinte han ikke kun gjør noe,men at æ burde gå 3-4 tura om dagen. Skikkelig lett å gå tur når man har vondt. Men verst e når æ ligg synes æ...finn liksom aldri noe god stilling uten at det er vondt.

Ja, jeg har kraftig bekkenløsning som er i bedring nå. Jeg gikk til kiropraktor 2 ganger, da bekkenet var så ille at jeg klarte knapt å gå. Kiropraktoren er jeg nesten sikker på er det som hjalp meg til å bli fungerende igjen, samtidig som tiltak jeg har gjort selv, som feks å sove med ammepute mellom bena. Kommer ikke til å gå regelmessig til kiropraktor da dette ikke er hensiktsmessig (det sa han også), skal bare bestille time viss jeg kjenner det låser seg skikkelig igjen :)

Er fortsatt 50% sykemeldt og kommer til å vere der resten av SV. ( har en kontor jobb der jeg sitter hele dagen, så det er ikke heldig)
Helt enig, jeg er Resepsjonist, så å sitte i en kontorstol kjenner jeg godt til. Fungerer dårlig for meg. Tror det er bedre for både meg og jobben min at jeg er sykemeldt 100% hvis jeg skal være det. For det å skaffe en Resepsjonist en halv dag blir nesten umulig, og hvis jeg skal jobbe annenhver dag, vet jeg jo ikke hvilke dager jeg føler meg bra nok til å gå på jobben heller, en Resepsjonist har dessverre ikke noe flexitid:/

Har vært sykemeldt siden november pgr av bekkenløsning. prøvde fysioterapaut,men han meinte han ikke kun gjør noe,men at æ burde gå 3-4 tura om dagen. Skikkelig lett å gå tur når man har vondt. Men verst e når æ ligg synes æ...finn liksom aldri noe god stilling uten at det er vondt.
Såpass. Jeg skal få noen øvelser Neste gang jeg skal til fysio, men det å gå 4 turer daglig synes jeg var mye, må du gå langt da? Jeg kan forstå at det ikke hjelper å grave seg ned, men 4 turer? Veit hvor smertefullt det er å gå, så det føler jeg med deg.

Såpass. Jeg skal få noen øvelser Neste gang jeg skal til fysio, men det å gå 4 turer daglig synes jeg var mye, må du gå langt da? Jeg kan forstå at det ikke hjelper å grave seg ned, men 4 turer? Veit hvor smertefullt det er å gå, så det føler jeg med deg.

næi sånn 10-20 min va liksom nok sa han.Nei grav meg ned vill jeg ikke da,får til ca 2 turer om dagen,men kjenn dessvere ikke at det hjælp noe særlig:/ Men fikk anbefalt ostopat sist æ va hos jordmor så ska hør med legen min neste uke om det er mulig å få noe hennvisning til det :)

Tror en må ta osteopat på privat.

Symfyseløsning her, er 90% sykemeldt og søkt om sv penger. Skal prøve å gå mer tilrettelagt. Har problemer med å stå og gå, å pleier vanligvis å sitte lite i jobben min. Går med kontordag 1 dag i uken, skal prøve 1 til og heller gå tidligere. Trener bekkentrening i basseng og geavidtrening med fysioterapeut. Når jeg tar det mer med ro, å bare tusler litt med små pauser har jeg det ganske bra og er nokså smertefri;)

Sniker fra mars, jeg fikk bekkenløsning for et par uker siden. Så jeg har liksom sluppet billig unna:-)

Kommet her også :( noen dager er verre enn andre har jeg funnet ut! Også skal det så forbanna lite til før det hogger til. Burde sikkert gjort noe... jobbet mindre og fått behandling, men det har jeg jo ikke tid til, jeg er jo på jobb! Sitter mye, og det går forholdsvis greit, men siste jeg gikk en tur ble det skikkelig ille resten av dagen og dagen etter! Kan det være lurt å gå tur da da???

Vet hvor hardt det er å bite i det sure eplet :/ Ble 50% sykmeldt først og fortsatte som vanlig i jobb (vanskelig å tilrettelegge). Har gått 2 ganger i uken til fysio og fått ros for egentreningen, men dessverre er det like vondt etter noen timer på jobb. Hos lege i går ble jeg stilt til veggs da jeg ikke skal tøye strikken så langt som jeg har gjort. Jeg har gått med dette siden begynnelsen av desember, men latt det skure og gå :/ Lege ville sykmelde meg 100% men jeg fikk forhandlet meg til 80% for å ha igjen noe selvfølelse. Gråt hele veien fra lege til jobben, synes ikke dette er noe kjekt i det hele tatt :(

Tiden fremover kommer til å bli veldig lang, men hvis det hjelper på smerten å roe ned litt mer er det verdt det :)

Hatt d sia uke 10 el 12 som med forrige. Sykmeldt og syns d e kjipt. Hjelper masse med basseng trening og manuelterapi. Slit med å gå, stå og sitt... Pga av pingvingange derav, nå trolig overbelasta ene hofta

Jeg fikk bekkenløsning ganske tidlig i mnd 3, men heldigvis går det i bølger og når jeg er mye i ro så holder det seg i sjakk

Jepp veldig også, går til fyso en gang i uka. Sliter ekstremt i lysken med så store smerter at jeg ikke kan gjøre stort til tider og fikk beskjed av fyso om å være kjempe forsiktig så jeg ikke vil slite så mye i ettertid og fikk faktisk anbefalt å ikke få flere barn da han sa dette ville bli enda verre neste gang.

Huff:( jeg var på ny fysiotime i dag, og hørte med han siden jeg har følt meg mye bedre om han syntes det var forsvarlig å jobbe igjen, men han ville at jeg ikke skulle 100% tilbake, så blir 50% sykemelding resten av svangerskapet tenker jeg. Så sånn er det, og kjedelig er det, men er vel til det beste:)

Jepp veldig også, går til fyso en gang i uka. Sliter ekstremt i lysken med så store smerter at jeg ikke kan gjøre stort til tider og fikk beskjed av fyso om å være kjempe forsiktig så jeg ikke vil slite så mye i ettertid og fikk faktisk anbefalt å ikke få flere barn da han sa dette ville bli enda verre neste gang.
Så kjipt! Dumt vist det skal bli en demper hvis dere har lyst på flere barn da :(

Back
Topp