bekkenløsning?

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Jeg har hatt vondt i korsrygg/rompa og halebein en stund nå. Kiropraktoren min har sagt at dette er bekkenlåsning. Men den siste uka har jeg begynt å få vondt i skambeinet og innsiden av låra. Det er akkurat som om det er et press på skambeinet og at det er "ømt". Jeg har mest vondt hvis jeg sitter eller ligger (da føles det mest stivt ut), hvis jeg går er det mer ømt.

Jeg merker også en slags "klikkelyd" i skambein-området. Hvis jeg snur meg på en spesiell måte mens jeg står, eller beveger det ene beinet kjenner jeg det "klikket". Det føles nesten ut som at noe gnisser nedi der.

Va er det? Kan det være starten på bekkenløsning? Er dette bekkenløsning?
Jeg er bare ca 16 uker på vei. Er ikke dette litt tidlig?
Det skal sies at jeg sliter med kroppen fra før av (revm.sykdom) men etter jeg ble gravid har jeg blitt elstra dårlig i bekken-område.

Jeg skal også til kiropraktor snart pga noe jeg tror er bekkenlåsning, smerter i sete/korsrygg. Vet ikke mye om det du skriver, men vet i alle fall at 16 uker ikke er tidlig nødvendigvis, ei jeg kjenner ble veldig plaget med bekkenløsning tidlig. Jeg var i den tro at bekkenløsning rammet i hovedsak overvektige(pga tyngde) og senere i svangerskapet - men hun var spinkel og 15-16 uker på vei bare. Er visstnok hormonelt! Hun har også smerter der du beskriver.

Var til jordmor igår og fortalte henne at det er vondt ned i korsryggen og at det er vondt å gå og ligge helt flat. Og da mente hun at det kan være tegn på tidlig bekkenløsning. Og at jeg må ta meg en tur til fysio...

Høres veldig ut som bekkenløsning,har selv fått påvist det sia uke 14 :/
S

Høres ut som bekkenløsning ja, begynt å få det her også ! Slitsomt !

Sent from my iPad using BV Forum

høres ut som bekken løsning ja..
her begynnte det kjempe tidli.
går til fysio for både bekken løsning og leddgikten..

har hatt bekken løsning med de to første og,men denne gangen er det helt ektremt!!
håper du blir bedre med enten fysio eller kiro :-)

Det er det samme her og, skal snakke med jm om det til tirsdag :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har kjent det samme de siste dagene. Håper ikke at dette er noe jeg må slite med resten av svangerskapet.

Jepp, det er bare å begynne å ta ting med ro. Sist sv så kunne jeg ikke støvsuge, henge opp klær, ta inn ut av oppvaskmaskin etc. for da kunne jeg seriøst ikke gå på en uke. Men funket heldigvis OK bare jeg tok hensyn til det.

Problemet var vell at "alle" andre syntes jeg var for lat og ikke gjore en dritt. Fikk masse stygge komentarer bla fra fam. Lenge leve sympati.. Vi har ikke særlig god kontakt idag, og det virker ikke som at de det gjelder forstår hvorfor.

**sniker fra april, har foreløbig termin sent i april så kan bli flyttet hit etter oul på trosdag**

Er nok bekkenløsning ja. og det kan komme styggtidlig. Jeg fikk det i uke 6 forrige svangerskap og vagget som en gås resten av tiden. Det var lite morsomt. Denne gangen fikk jeg det i uke 14. Kjedelig, men det går det også.

Har fått tendensen jeg også. 17 uker og er helt øm fra halebenet/bekkenet og ned i benet :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp