Bekkenløsning...

Goldenchild

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Er vel litt tidlig og lage en tråd på dette, men jeg begynte å få bekkenplager i uke 10 i mitt siste svangerskap.
Noen som har erfaringer og tips om hvor å finne gode sånne hoftebånd/strikk?

Jeg har tenkt på det samme! I går gikk jeg tur og da kjente jeg faktisk noe i bekkenet. Det var ikke vondt, men jeg har hatt det så mange ganger at jeg kjente igjen sympt på bekkenløsning. Synes det er latterlig tidlig da:/ jeg tror de selger på apotek -tenkte iallefall å dra å se snart:)

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg har alt fått henvisning til fysioterapaut av legen. for jeg var... jeg klarte ikke å gå i første sv.skap. å i 2.sv.skap så brukte jeg krykker. å har sånn generelt hadd problemer med bekkenet siden. låser seg ofte i hoftene mine.

jeg sliter med bekkenet men vet ikke helt om det er bekkenløsning. har hatt vodt i bekkenet siden 2 dager før jeg fikk positiv test :S

jeg sliter med bekkenet men vet ikke helt om det er bekkenløsning. har hatt vodt i bekkenet siden 2 dager før jeg fikk positiv test :S

Det klikket litt for pcen her :P

Jeg satt i rullestol med yngstemann i de 3 siste mnd...og det akter jeg da aldeles ikke å gjøre denne gangen :-/
Går å trener "stumpen" flere ganger for dagen...vasker jeg kopper...kniper jeg, ser på tv...da kniper jeg på hver reklame, sitter jeg på do...kniper jeg igjen strålen. Det må vel hjelpe ihvertfall litt? :P

Jeg satt i rullestol med yngstemann i de 3 siste mnd...og det akter jeg da aldeles ikke å gjøre denne gangen :-/
Går å trener "stumpen" flere ganger for dagen...vasker jeg kopper...kniper jeg, ser på tv...da kniper jeg på hver reklame, sitter jeg på do...kniper jeg igjen strålen. Det må vel hjelpe ihvertfall litt? :P

Om dere gjør det samme, så ikke glem å stramme inn magemusklene i samme "knipe-tid" ;)

Bekkenløsning plagene starta i uke 16 sist. Gikk som en and.... Merka litt bekkensmerter en dag nå som jeg gikk mye....ellers håper jeg at jeg slipper.

Slapp heldigvis unna sist og håper jeg er heldig og gjør det denne gangen også. Er du noen som vet om noen kan være mer utsatt for bekkenløsning enn andre, og hva som evt er grunnen? Jeg vet at tette svangerskap kan slite på bekkenet, men mange sliter jo med førstemann..

Jeg er blitt sykmeldt nå en uke pga smerter i iliosakralleddet på venstre side bak. Siden behandling hos kiropraktor ikke hjalp mens jeg jobbet(har en jobb der jeg sitter 7-8 timer om dagen), så ville han sykmelde meg så det ikke blir verre når jeg er lengere på vei. Er 9 uker i morgen :p dette er ikke noe bekkenløsning da dette faktisk er litt tidlig, men mest sannsynlig en betennelse ell. Får jo ikke tatt noen piller som gjør det bedre heller, så bruker ispose :) han forsto det med en gang, noe legen ikke gjorde..

Vil anbefale de som ikke har prøvd det å gå til kiropraktor. Jeg trodde jeg hadde begynnende bekkenløsning forrige gang, men det viste seg å være en låsning i bekkenet. Etter et par knekk var jeg helt bra igjen :-) Verdt å prøve iallfall :-)

Bekkenløsning var ett av mine symptomer på at jeg var gravid. Skal sies at det ikke er såå lenge siden sist jeg gikk gravid, og etter det har jeg bestandig vondt i bekkenet når jeg har mensen.
Nå kjenner jeg det spesielt hvis jeg sitter/står eller beveger meg for mye. Fikk henvisning til fysio allerede i uke 5, så tror jeg skal ta den i bruk snart :)

Dere som har opplevd bekkenløsning, åssen symptomer hadde dere på det ? Fikk påvist skjevt bekken for ett par mnd tilbake. Fikk da beskjed om at jeg kunne være i faresonen for bekkenløsning. Eneste jeg kjenner er at det hugger tak i korsryggen og på sidene av ryggen. Dette noe som kan ha med bekkenløsning å gjøre ?

Sjekk ut hansenprotection.no eller noe lignende. De selger bekkenbelter laget i neoprenmateriale (våtdraktmateriale) som gjør at jg kan bruke det selv når jeg sitter.

Er det noen som er mer utsatt enn andre for å få bekkenløsning? Jeg håper jo såklart at jeg slipper unna dette.

Er det noen som er mer utsatt enn andre for å få bekkenløsning? Jeg håper jo såklart at jeg slipper unna dette.
Jeg er mer utsatt siden jeg har problemer med bekkenet

Eg Va hos Kiropraktor 3 ganger på rett over en uke i uke 5.. Har ikke vært siden, men er sykmeldt så e lite aktivitet på meg .. Men kjenne det me en gang når eg har gjort litt for mye i huset :( om rett over en uke begynne eg på jobb i gjen .. Men en jobb der vi går 8 timer til dagen .. Kan bli spennande :)

Jeg er mer utsatt siden jeg har problemer med bekkenet

Mhm, ja det forstår jeg. Når du har fått påvist bekkenproblemer fra før. Krysser fingrene for at du er heldig ♥ :)

Mhm, ja det forstår jeg. Når du har fått påvist bekkenproblemer fra før. Krysser fingrene for at du er heldig ♥ :)
Håper jeg også ! Men fikk beskjed av kiro. At jeg må inn når jeg er 3,6 og 9 mnd på vei slik at han kanskje klarer å forebygge i en viss grad :)

Back
Topp