Bekkenløsning!

Bruker87ri

Flørter med forumet
Viser seg at det eg har skylda på og rett og slett trudd var ein enormt kraftig muskelstrekk (uten å ha gjort noko som tilseie at eg skulle fått muskelstekk) er bekkenløsning!! Eg har hatt dette siden før uke 10 av svangerskapet, og eg har til tider ENORME SMERTER :S Har smerter daglig og slit med å komme meg inn og ut av bilen, stoler, sofa og opp av senga osv osv osv.. Nokon som kan fortelle litt om dette og kva de gjere og ikkje gjere mot dette?

Sliter med nekkenløsning her også. Trodde lenge det var isjiash, men viser seg at det er en muskel/nerve som ligger i klem på venstre side. Til tider svikter foten under meg. Kjempe vondt! Ikke så mye å gjør dessverre. Gikk til fysioterapi sist jeg var gravid og i tiden etterpå, men sliter ennå. Nå som jeg er gravid igjen er det bare verre!

snohvit: er det på utsida av hofta på venstreside? Har ofte skikkelige smerter i overgang hofte/sete på venstre side. Innimellom stråler det nedover beinet ..
Massasje og enkelte tøye/yoga-øvelser litt av og til..
Har ikke tenkt at dette er bekkenløsning..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

jeg tøyer ut et par ganger til dagen, går til fysioterapi og akkupunktur. og redusert antall dager jeg jobber jobber ikkje 2 dager på rad (jobber i et yrke jeg går mye i trapper og går hele dagene på jobb) kutta ned på antall timer jeg jobber, så jobber ikkje mer enn 7,5 t dagen (jobba ofte10-12t).
har hjulpe meg masse :)
jeg kan faktisk gå i butikken med mannen og handle mat uten at det er tortur for rygg og bein å gå igjennom butikken :P

Jeg går til naprapat en gang i uka, tøyer og småtrener i terapibasseng (34 grader) en gang eller to i uka (avhengig av hva jeg orker), og bruker krykker hvis jeg skal ut med sko på (inne går det greit).

Hadde hormonell bekkenløsning fra uke 6 til uke 9, og så var alt fint frem til uke 19, da begynte jeg først med en krykke for avlastning, og i uke 21 måtte jeg over til å bruke begge. Bruker dem som "staver" når jeg går - altså venstre fot+høyre krykke og omvendt, for det belaster minst på rygg og skuldre :)

Kontakt fastlegen din og be om henvisning til fysioterapi :)

snohvit: er det på utsida av hofta på venstreside? Har ofte skikkelige smerter i overgang hofte/sete på venstre side. Innimellom stråler det nedover beinet ..
Massasje og enkelte tøye/yoga-øvelser litt av og til..
Har ikke tenkt at dette er bekkenløsning..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

ja stemmer det! Grusomt vondt! Er nok en del av bekkenløsningen ja!

Back
Topp