Bekkenløsning?

Vaniljekesam

Flørter med forumet
Er det noen som kan fortelle meg hvordan det kjennes ut? Og er det noe som kommer "over natten"?! :p jeg våknet imårres med at jeg såvidt skulle klare å komme meg opp av senga.. Går greit å sitte, kjøre bil å alt, men det gjør fryktelig vondt i hoftene, oppe på siden av lårene og på sia av rompa.. Har jeg sovet på meg vondt eller hva er det?!

min bekkenløsning vil si at det å sitte å kjøre gjør fryktelig vondt... å stå for lenge gjør vondt, å sitte dårlig gjør vondt, å gå gjør vondt osv... det vil si at den beste "medisinen for meg er å sitte i en god stol eller sofa.. "

eg har vondt over rumpen, og nedover, og på framsiden av lysken(?) vet ikke ka det heter.. :)

min bekkenløsning vil si at det å sitte å kjøre gjør fryktelig vondt... å stå for lenge gjør vondt, å sitte dårlig gjør vondt, å gå gjør vondt osv... det vil si at den beste "medisinen for meg er å sitte i en god stol eller sofa.. "

eg har vondt over rumpen, og nedover, og på framsiden av lysken(?) vet ikke ka det heter.. :)
Samme hos meg. Kjøre bil er egentlig det verste. Beste er å ligge på ryggen med beina høyt.

Termin 9. februar med første frøet:)

Jeg får veldig vondt i hoftene og innsiden av lårene. Pluss rumpa og halebeinet. Det som funka for meg var å sitte mykt, støttebelte og fysio.. :) Vet forresten at å knipe også knebøy er bra for dette.. Trena en del før jeg ble gravid. Ikke noe særlig vond denne gangen.. :)

For min del kjennes det ut som verk, en dunkende smerte. blir værre ved mye aktivitet. Hos meg sitter det værst bak i korsryggen og forplanter seg ned til rumpa og bak på låret på den ene foten (litt sånn isjias lignende)Har også vondt fremme i bekkenleddene pga stram lysk.. Så her er "alt" vondt :p
Kan ikke stå for lenge, støvsuge er et mareritt, bøye meg for å plukke opp ting fra gulvet, vanskelig å finne rett sovestilling, vondt å sitte for lenge på en hard stol.. osv
Jeg går til behandling hos fysioterapaut - det hjelper myyye! :).. Også er det gratis frem til bebisen er 6 mndr.
En varm dusj hjelper eller en varmeflaske. En øvelse jeg fikk fra fysio:
Legg deg på ryggen på et hardt underlag, trekk knærene opp under haken og hold rundt dem - skal ligge som en "ball". Ta hode litt opp fra gulvet, bøy hodet litt mot knærene og vugg forsiktig fra side til side. Da oppnår du en god tøyning av bekkenet og du "lirker" låsningen opp ;)

Jeg får vondt i hoftene av å stå og gå. sånn Men vet ikke om det er bekkenløsning.. vondt er det ihvertfall..

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Back
Topp