bekkenløsning :(

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
uff!!! andre som sliter med veldig bekkenløsning ??
jeg har nemlig begynt å slite innmari mye med det nå, klarer nesten ikke skifte sovestilling i senga får vondt bare jeg løfter på meg i senga:(

sitter jeg lenge klarer jeg nesten ikke å gå, å samme om jeg ligger.

aldri hatt så vondt som nå :(

noen som vet om det kan bli konsekvenser ved fødsel om man har skikkelig bekkenløsning/bekkenlåsning ???

Kjenner det godt nå, når jeg sitter lenge, står lenge, går over lengre tid, ligger lenge, og ja, igrunnen det meste :p Sliter med alle mlige stillinger. Hadde det skikkelig sist svangerskap. Da var det sånn at jeg plutselig ikke klarte å gå et eneste skritt, også gikk det over for en liten stund. Kan ikke si jeg merket så mye til det under fødselen, men da tror jeg adrenalinet kicket godt inn, så jeg husker ikke alt for mye i utgangspunktet. Det jeg husker godt, er at bekkenplagene forsvant med engang etter fødselen.

Jeg vet igrunnen ikke om jeg har bekkenløsning jeg, men når jeg leser det dere beskriver virker det nesten slik:S
Vanskelig med å gå, bøye meg, skifte stillinger og komme meg opp av seng/sofa:p

Føler med deg! Sliter med det samme og det er skikkelig vondt! :/ Fått konstatert bekkenlåsning, så går nå i behandling hos kiropraktor og fysioterapeut. De får knekt opp litt, så håper det skal hjelpe litt. Men enda verre de dagene jeg har vært å knekt opp, tydeligvis "vondt skal vondt fordrive" prinsippet som gjelder ;)
Kiropraktoren jeg går til snakket om at det kunne lønne seg å prøve å fikse litt på problemene nå, for at fødselen skal bli lettere :) De får ikke gjort det helt bra, men forhåpentligvis litt bedre :)

Alle gravide har bekkenløsning. Det må til for at baby skal komme ut ;) Men bekkenløsning skal ikke være vondt, da er det noe galt.

jeg har nemlig begynt å slite innmari mye med det nå, klarer nesten ikke skifte sovestilling i senga får vondt bare jeg løfter på meg i senga:(

noen som vet om det kan bli konsekvenser ved fødsel om man har skikkelig bekkenløsning/bekkenlåsning ???

Det er noe dritt!:confused::(
Har bekkenløsning selv og har hatt det i alle mine svskap! Tåler ikke å gjøre mye før det gjør skikkelig vondt, spesielt utover kvelden og natten..
Men dette har ikke påvirket mine fødsler på noen måte ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Alle gravide har bekkenløsning. Det må til for at baby skal komme ut ;) Men bekkenløsning skal ikke være vondt, da er det noe galt.

Det er stort sett bekkenlåsning man har, om man har smerter.. (fikk jeg beskjed om sist jeg var gravid) for det er som du sier, alle gravide har bekkenløsning, men ikke alle kjenner noe til det..

★Sender fra pipe-gjøken★

Har det på akk samme måte.. Våkner hver gang jeg snur meg.. "/
Jeg går til kiropraktor og fysio.. Hjelper litt det altså! Så vil anbefale å prøve det.. Men å sitte for lenge, eller å stå, det er jo helt grusomt! Hjelper å litt å gå smått på "mykt" underlag!

jeg sliter veldig med bekkenløsning og har også låsninger og nesten låsninger om man kan kalle det. kan godt være "bare"løsning altså selv om det er veldig smertefullt ifølge min fysio som har mange års erfaring på området.

hadde det enda verre sist, men ingen som helst problem i forhold til fødsel :-)

okay da er det kanskje låsning jeg har da:/

klarer ikke gjøre noe husarbeid for da blir det mye mye verre.....

er skikkelig kjiipt.

er jeg på shoppingsenter i bare 1 time er jeg helt ødelagt.

ville så gjerne gjort mye mere , men orker ikke jeg. å nå har jeg igjen 8 uker og 2 dager til termin.

hadde bekkenløsning med gutten min som er nr 2. men bare på slutten av svangerskapet.

å nå har jeg fått det tidligere,men nå er det så ille at det preger hverdagen min.:(

skal på svangerskapskontroll på mandag som kommer, og ultralyd på sykehuset neste onsdag ;)

jeg har hatt det slik i nesten hele begge svangerskapene og ja det er tungt. skulle på et senter i slutten av ferien for å kjøpe bursdagsgave til mamma og tante (tvillinger) før vi dro hjem. hadde med meg krykker for avlastning og etter å ha vært der 30- 45 min holdt jeg på å begynne å grine for jeg hadde så vondt.

da går også tiden mye saktere når man har det slik, vi får bare glede oss til oktober. føler med deg hvertfall. få deg fysio eller noe for å prøve å unngå at det ikke blir verre hvertfall

Mistenker du låsning, så ta deg en tur til kiropraktor, det er gull verd. Jeg kjente jeg hadde stivna oppover i ryggen, så var hos kiropraktor i dag. Trodde ikke jeg hadde låsning nå fordi smertene kjennes anderledes ut enn de har gjort før. Men joda, full låsning på venstre side av hofta og litt på høyre side. To knekk og jeg klarer å gå igjen uten å nesten knele sammen av smerter i korsryggen og symfysen.

Back
Topp