Bekkenløsning

Bkno8392662

Første møte med forumet
Hei , jeg er 24 uker på vei , og har slitt med bekkenløsning i forbindelse med jobb de to siste månedene. Jeg jobber deltid på en butikk, og somregel på kvelder. Jeg får somregel bare bekkenløsning i forbindelse med at jeg har vært på jobb. Utenom arbeidet kan det forekomme dersom jeg har gått lange turer eller vært mye i bevegelse en dag. En normal arbeidsdag varer somregel ikke lenger enn 6 timer, men allerede halvveis i vakten er jeg veldig vond i føttene. Dette brer seg somregel oppover til bekkenet, og blir bare verre utover vakten. Når jeg da kommer hjem, greier jeg nesten ikke bevege meg pga bekkenløsning. Jeg får også problemer med å sove etter disse vaktene pga smerter i bekkenet. Jeg har somregel ikke anledning til å sette meg ned i løpet av vakten, fordi vi er få ansatte på kvelden og jeg har ansvar for å stenge butikken.Tror det harde underlaget har mye å si, men har etter kjøp av bedre sko ikke hatt noen bedring. Bør jeg søke hjelp hos fysioterapeut ? Er det noe jeg kan gjøre annerledes for å få en bedring ? Kan dette være skadelig for fosteret over tid?
Tusen takk for svar :)

Hei!

Det er mange som dessverre har litt utfordringer med bekkenløsning!
Det er heldigvis noe som er ufarlig for babyen, men plagsomt nok for mor :(

Jeg hadde tatt kontakt med kiropraktor, og bedt dem ta en vurdering av bekkenet ditt! De er oftest de flinkeste til å hjelpe kvinner med bekkenløsning, iallefall er det min personlige erfaring.
Manuell terapeuter og naprapater kan også hjelpe.

Ifht jobben din hadde du nok trengt å lagt deg nedpå en 5 minutt innimellom, det kan hjelpe å få strekke seg ut litt.
I tillegg er det å ta litt hensyn hjemme, unngå de tyngste løftene- og ta gode pauser mellom hver økt du tar.
Bekkenløsning kan forverres hvis en ikke tar hensyn, men det kan også bedres med rett behandling og at en tar hensyn selv. :smiley-chores020

Det er bare du som kjenner hvor grensen går, og det er viktig å ikke overskride smerteterskelen!
Ønsker deg masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe :happy119

Back
Topp