Bekkenløsning

Kristin

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Septemberlykke 2015
Noen som har dette?
Tok opp med fastlegen når jeg var der på første kontroll at jeg har fått vondt i ryggen, noe jeg ikke har til vanlig. Men han trodde at det bare var pga livmoren vokste siden det er veldig tidlig og mitt Første svangerskap. Smertene sitter konstant i korsryggen. Utover dagen kjenner jeg det mer mot halebeinet, nedover rumpa, i lysken og utsiden av lårene. Dette har økt på siste uken. I dag var vi å gikk noen timer i skogen, og nå verker ryggen non stop:/

Noen tips?

Ville fått henvisning til fysioterapeut eller manuellterapeut, helst med spesialisering i bekkenproblematikk eller ta kontakt med en kiropraktor for å få sjekket om du har bekkenløsning eller bekkenlåsning.

Lykke til:)

Du kan gå til manuell terapeut uten henvisning, bare å bestille time :) er kun til fysioterapeut at du trenger henvisning fra legen...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I mitt første svangerskap kjente jeg det tidlig, i uke 8 begynte smertene som du beskriver. Fikk henvisning til fysio, og begynte med noen øvelser et par gang i uka, og det funka veldig bra for meg. Jeg vil anbefale å ta fatt i dette tidlig og ikke press deg for mye, kan fort bli værre utover svangerskapet :)

venter på lillebror/søster 17.01.14

Vet om personer som har blitt plaget meg bekkenløsning nesten før de viste de var gravide! Det kom med en gang! :/
Er hormonene som styrer det med bekkenløsning sa fysioterapauten min :) så det er veldig forskjell fra når man kan få det :) Oppfordrer deg til å få en time til fysio, bedre å være før en etterpåklok :) kanskje du får det i sjakk før det slår sikkeli ut :)

Hadde med forrige frå uke 20 og denne gangen kjente jeg den fra befruktningen. Smertene du beskriver er klassisk for bl, så ta det med ro.

Jeg har det akkurat likedan som deg. Det lyner fra korsryggen og i hoftene, ned til halebeinet..
Håper jeg ikke blir myyye værre iløpet av svangerskapet. :/

*på telefonen vel :-)*

Har vært hos legen og fått henvisning til fysioterapeut, så håper dette gjør susen :)

Back
Topp