Bekkenløsning

Nica

Elsker forumet
Dere som er plaget av bekknløsning med gangvansker: Bruker dere sånn bekkenbelte og har dere noen effekt av det?

Jeg kjøpte mitt på torsdag og har brukt det hver dag siden. Syns det hjelper å ha det på, men orker ikke ha det på så lenge om gangen. Men det er fordi jeg blir så sliten og får vondt av å stå/gå for lenge...
Uansett har begynt med litt øvelser og uttøying av lår- og setemusklene, blir veldig støl og øm av å gå så rart.. hehe... Dette er noe jeg lærte av fysioterapaut da. [:)]

hmm.. tror jeg må prøve en sånn. Hvor kjøpte du den? Har begynt å få en del vondt ja.. Tenkte på å prøve svømming og. Hørt om det, at det er bra? Leste det et sted her på BV..

hei
vær forsiktig med svømming, for all del ikke svøm vanlig bryst. Det er alt for stor rotasjon på bekkenet og føttene. Øvelser som er fine i vann er crawl, og å "trø i vannet". Da bruker du føttene og bekkenet på rett måte.
Ellers er det deilig for kroppen å være i varmt vann....vi må unne oss litt luksus vet du[;)]

Jeg kjøpte det hos fysioterapaut, men kan sikkert kjøpe det hos bandasjist også. Ta kontakt med fysio, så får du litt mer råd og veiledning ang bekkenløsning. Du har rett til gratis behandling under svangerskapet og etter fødsel. Jeg er med i en gruppe, der det er gruppetrening, med trening i sal og svømming.
Bekkenløsning er ikke noe som kan forebygges, og er egentlig ingenting som hjelper for det. Man må bare leve med det og prøve å gjøre det beste ut av det, og begrense smertene så godt det lar seg gjøre...

ok, takk for svar!! er det legen som henviser meg da eller? sikkert det, snakker med ahn ved neste kontroll. Kunne vært greit med litt trening. Og ja, det hører nå med graviditeten. Alt tas i mot med et smil, selv smerter... eh.. [:D]
ORIGINAL: Nica

Jeg kjøpte det hos fysioterapaut, men kan sikkert kjøpe det hos bandasjist også. Ta kontakt med fysio, så får du litt mer råd og veiledning ang bekkenløsning. Du har rett til gratis behandling under svangerskapet og etter fødsel. Jeg er med i en gruppe, der det er gruppetrening, med trening i sal og svømming.
Bekkenløsning er ikke noe som kan forebygges, og er egentlig ingenting som hjelper for det. Man må bare leve med det og prøve å gjøre det beste ut av det, og begrense smertene så godt det lar seg gjøre...

Jepp, henvisning fra legen. Er noen på Lørenskog som er veldig flinke med dette, spesialisert seg på kvinner med "bekkenløsning med gangvansker" som det så fint heter. [:D]

Back
Topp