Bekkenløsning?

Jeg har hatt det i begge mine svangerskap.. man får stort sett vondt i området rundt halebenet..spesielt når man har stått eller gått mye, og hos meg ble det bare værre og værre etter som vekten på barnet ble tyngere.. med nr 1 tror jeg at jeg merket det når jeg var rundt 5 mnd på vei, men nr 2 begynte det tidligere enn uke 20.. og nå som jeg er gravid igjen (13 uker), så har jeg smått begynt å kjenne det allerede.. men altså, smerter i halebeinet var tegnet hos meg ;)

Jeg hadde det sist og begynte tidlig dette svangerskapet. Det føltes som om hoftene mine ikke han på kroppen. Det gjorde drit vondt å gå og til tider klarte jeg ikke gå. Værst når man har gått litt lengre, sått mye eller hvis jeg vasket, tok ut og inn av oppvaskmaskinen eller lignende.

jeg hadde det sist, og begynner å kjenne litt nå... hos meg var det verst i mellom beina...skambeinet på en måte.

Jeg hadde det i mitt forige svangerskap, var ca 4 mnd på vei når det startet. Kjente det først ved symfysen, så bak i bekkenet etterhvert. Nå kjenner jeg det allerede i symfysen, begynte å kjenne litt allerede for ca 3 uker siden, verst de dagene det er mye jobbing.

Hadde det med nr 1 og venter nok å få det denne gangen også vil jeg tro.. har kjent litt som kommer og går.. Merker det først i området rundt halebeinet og så utover mot hoftene.. ikke behagelig i det hele tatt...

Fikk i uke 8 sist. Helt utrolig vondt det der. Fikk i begge punktene bak og i symfysen. Også nedover på utsiden av hofter/lår.

Fikk det like tidlig denne gangen, men håper ikke det blir like ille :(

Hadde det første svangerskap også , bare mildere. Denne ganger merket jeg det med stikking bak halebein før jeg testet positivt. Nå merker jeg det i hoftene også samt at jeg anstrenger meg slik at jeg får muskulære plager i bak, hofter og når. Går til fysio, trener sal spesielt tilpasset gravide samt trener i helsebasseng en gang pr uke. Blir tydelig verre av å gå trapper/ oppoverbakker/ lange turer, støvsuge, vaske gulv og lignende. Skaffet meg Masaisko som gir mindre belastning på ryggen og bekkenet :rolleyes:

Takk jenter usikker på om det er dette eller ikke. Merket ingenting med nr 1 nemlig stikker og gjør vondt i venstre skinke. Iler nedover beinet ligner veldig på isjias også ... Får vente å se.

Dette har jeg også lurt litt på!
Har kjent det en liten periode, men har gått litt bedre nå de siste par ukene.
Var hos en massør som mente at det var setemuskulaturen som klemte på isjasnerven på høyre side (har vondt fra ca korsryggen, ned til høyre hofte og ned låret til kneet). Han klemte på en nerve der som jeg kjente veldig godt!
Kjenner det mer etter en dag på jobb (jobber i barnehage med en del løft og aktivitet), da ofte mens jeg er på vei hjem (25 minutters gåtur).
Ettersom massøren min (som er manuellterapeut) mente det bare var muskulært, så tenkte jeg at jeg muligens gikk fri enn så lenge, men spørs om jeg ikke bør ta det opp med jordmor/lege likevel da..
Takk for at du stilte spørsmålet, medbaremeg!, og tusen takk for svar til dere andre :)

hadde det fra uke 12 sist, og kjenner nå antydning til det nå :/ bah...

Som regel er vi fler som lure greit å få litt svar tenker jeg tar en tlf for å få en time til kiropraltor el i morgen

Er det lurest å høre med lege, jordmor eller en kiropraktor el.l. om en mistenker symptomer på bekkenløsning?
(trodde dette var noe som ikke kom så tidlig, med tanke på grunnen til at bekkenet løsner, men etter litt mer research skjønner jeg at dette er noe som kan komme ganske tidlig om en er uheldig)

Jeg hadde det sist, da begyntedet i ca uke 14-15 og rundt uke 19 begynte jeg så smått med krykker som avlastning og de ble bare mer og mer brukt. mellom uke 20- 24 en gang hadde jeg begynt med krykkene fast bortsett fra inne og slike bitte, bitte små avstander.
sist svangerskap hadde jeg det stort sett bare bak, halebeinet, inni rompeballen, nedover låret og hoftene.

denne gangen kjente jeg det før positiv test, men har gått greit, men jeg har hittill vært sykemldt en stor del av tiden da. nå skal jeg begynne å jobbe litt igjen, men i går og i dag har det vært en god del verre så holder vel ikke så lenge i jobb denne gangen heller...
denne gangen kjenner jeg det bak som sist, men også foran i symfysen, lysken og bittelitt nedover innsiden av låret innimellom.

Jeg hadde det med 2.mann å det er såååå vondt,alt blir så mye tyngre da, kjenner antydninger til å få det dette svangerskapet oxo:(
å legen sa til meg på kontrollen at har du først hatt det så er det store sjanser for å få det igjen.

jeg vil virkelig ikke ha det, blir så tungt å føde da ,ihvertfall syns jeg det.

Dette har jeg også lurt litt på!
Har kjent det en liten periode, men har gått litt bedre nå de siste par ukene.
Var hos en massør som mente at det var setemuskulaturen som klemte på isjasnerven på høyre side (har vondt fra ca korsryggen, ned til høyre hofte og ned låret til kneet). Han klemte på en nerve der som jeg kjente veldig godt!
Kjenner det mer etter en dag på jobb (jobber i barnehage med en del løft og aktivitet), da ofte mens jeg er på vei hjem (25 minutters gåtur).
Ettersom massøren min (som er manuellterapeut) mente det bare var muskulært, så tenkte jeg at jeg muligens gikk fri enn så lenge, men spørs om jeg ikke bør ta det opp med jordmor/lege likevel da..
Takk for at du stilte spørsmålet, medbaremeg!, og tusen takk for svar til dere andre :)
Jeg har disse muskulære symptomene også med smerter fra korsrygg og helt Ned til knærne. De er i tillegg til bekkensmertene og manuellterapauten mener de knyttes direkte sammen pga anstrengelse av muskulaturen rundt bekkenet. Og det rimer godt for meg. Sover bedre etter at hun begynte å behandle de muskulære plagene også ;)

Back
Topp