Bekkenløsning :(

Maggie1

Flørter med forumet
Au har nå fått vond bekkenløsning. Verkingen er som en fot som har tråkket over. Har hatt tendenser siden uke 8. Men nå 12+7 har jeg det veldig vondt . Er på fjerde dagen med forverring. Tar paracet, det hjelper litt. Men d verker konstant. Er best på morningen, men blir verre utover dagen. Føltes som bekkenet revnet da jeg løftet handleposer i helgen. Vondt når jeg går også. Måtte bare klage litt. :) Er ikke sykemeldt, jobber på kontor så satser på å holde meg i jobb. Har bestilt kiropraktor time. :) Noe som har det likt?

Ja har hatt vont leenge,er i bevegelse hver dag.i starten av dagen er jeg bra men blir verre utover dagen,ender opp med at jeg må ligge flat fra ettermidag til kveld lite kjekt.lurer på hvordan det blir når magen blir større og større,blir vel verre og verre tenker jeg meg :eek:

Har bekkenproblemer jeg også, og har veldig vondt innimellom. Mest vondt om jeg har sittet i ro lenge, etter støvsuging, og løfting.

Blir helt ødelagt til tider, har ikke komt meg fra sist heller så skal til med Kiro jeg også. Jeg skal sitte på skolebenken til jeg føder så her må det bare gå.

Eg veit ikkje ka eg har, men står eg og går for lenge på en dag så er det nesten som om eine foten svikta frå rompa og ned, så eg blir gåande og se ut som en tulling :P Men eg veit ikkje ka bekkenløsning er så eg veit ikkje om det er det eg har..

har merka det di siste dagene :( men idag har jeg hatt skikkelig vondt! hvertfall nå ikveld når jeg var ferdig på jobb kl 19.00 :/ skal til jm imorgen.. håper på en liten sykemelding faktisk.. pga av bekken og pga av dåååårlig søvn :/ litt kortere dager hadde vært utrolig deilig kjenner jeg..

Uffuff.. Velkommen i klubben :( å jeg har bare en ting å si, ro ned tempoet og ta vare på deg selv! De blir ikke bedre av å presse seg selv:( har vært igjennom de to ganger før og har hatt mye vondt å nedten ikke klart å gå:/ denne gangen kom de i uke ti og blir bare verre :/ er 100 sykemeldt! Og kommer nok ikke noe serlig tilbake i jobb:(

Føler med dere alle sammen. Dette er mitt barn nummer 2, hadde bekkenløsning i sist svangerskap også, men det er mye verre nå. Har dere noen gode tips og råd?

forrige gang var det heeeeeeeeeelt j*velig! kom meg ikke opp eller ned trapper.. måtte ha hjelp inn og ut a bilen.. :/ takk gud for at jeg fikk laser di 3dagene jeg lå på barsel etter fødsel.

Har slitet skikkelig med bekkenet í de andre svangerskapa. Liker ikke å ta mye smertestillende når jeg er gravid. For meg hjalp det litt med store doser b-vitamin. Det kroppen ikke bruker leverer den ut med urinen så det er ikke farlig med større doser en anbefalt på pakka. Fikk dette tipset av jordmor når jeg fikk disse bekken plagene for første gang.
I andre svangerskapet fikk jeg laser behandling hos kiropraktor.

Jeg har hatt vondt i sacrum og hoftene i noen uker nå, men dette ble mye bedre tter noen behandlinger hos kiropraktor, nå kan jeg ligge på siden uten smerter, og korsryggen er mye bedre. I følge kiropraktor hadde jeg delvis bekkenløsning og delvis låsning, og låsningene kunne han fikse. Men så nå i helgen red jeg en tur, og da kjentes det som om jeg gikk i stykker. Etter det har jeg ikke klart å gå ordentlig, jeg vralter liksom, og det er vondt å huke seg ned, bøye seg fremover og nesten umulig å komem seg inn og ut av bilen. Problemet nå er foran i symfysen.

Kjenner jeg er litt usikker på om den rideturen var verdt det, men hvordan kunne jeg vite at det kunne gå slik? De fleste jeg kjenner har jo ridd omtrent frem til termin uten problemer :/ Håper bare det bedrer seg nå om jeg er forsiktig, for en bare i uke 15 så synes det er tidlig å måtte begynne med krykker :silent

Jeg har også fått :-/ Er heldigvis bare ille etter jeg har stått og gått lenge, ellers merker jeg ikke så mye til det. Har fått henvisning til fysio, så jeg gleder meg til å begynne med det!

Jeg har hatt vondt i sacrum og hoftene i noen uker nå, men dette ble mye bedre tter noen behandlinger hos kiropraktor, nå kan jeg ligge på siden uten smerter, og korsryggen er mye bedre. I følge kiropraktor hadde jeg delvis bekkenløsning og delvis låsning, og låsningene kunne han fikse. Men så nå i helgen red jeg en tur, og da kjentes det som om jeg gikk i stykker. Etter det har jeg ikke klart å gå ordentlig, jeg vralter liksom, og det er vondt å huke seg ned, bøye seg fremover og nesten umulig å komem seg inn og ut av bilen. Problemet nå er foran i symfysen.

Kjenner jeg er litt usikker på om den rideturen var verdt det, men hvordan kunne jeg vite at det kunne gå slik? De fleste jeg kjenner har jo ridd omtrent frem til termin uten problemer :/ Håper bare det bedrer seg nå om jeg er forsiktig, for en bare i uke 15 så synes det er tidlig å måtte begynne med krykker :silent
Fikk du vondt av å ri tur?:-/ Jeg er dressurrytter og trener hesten ganske hardt i banen stort sett hver dag, jeg har vondt etter en hard økt - men etter en rolig skrittetur en dag er bekkenet mye bedre!

Har vondt i korsryggen, og av og til nedover fotan. Vet ikke om det er bekkenløsning eller ikke? Jobber som optiker i en butikk, og er ofte alene på jobb. Har en del rare sittestillinger når jeg tar synsprøver, og står mye når jeg hjelper kundene med å finne briller. Tørr ikke å si noe til sjefen, fordi han ble ikke særlig glad da jeg var sykmeldt i 14dager for en stund siden, pga kvalme og oppkast fra hælv..... Det irriterer meg, fordi jeg er aldri syk og bort fra jobb. Det var faktisk min første sykmelding noen gang! Jeg får bare bite tennene sammen, orker ikke å få dårlug samvittighet av å være borte fra jobb :-(

Fikk du vondt av å ri tur?:-/ Jeg er dressurrytter og trener hesten ganske hardt i banen stort sett hver dag, jeg har vondt etter en hard økt - men etter en rolig skrittetur en dag er bekkenet mye bedre!

Ja, rolig skrittetur i skogen... Første rideøkt på 4 måneder (fordi hesten har vært skadet og så ble jeg gravid og fikk rideforbud av legen pga blødninger), så trodde problemet evt skulle være den mikroskopiske sjangsen for å få en flyvetur, hadde aldri sett for meg å få vondt av å bare skritte en liten tur på under en time :( Veldig skuffet, vet noen ikke får ridd i svangerskapet på grunn av bekkenet, men de fleste kan jo ri omtrent til termin, kjenner en som startet 120 sprang i 6 måned til og med - urettferdig!

Ja, rolig skrittetur i skogen... Første rideøkt på 4 måneder (fordi hesten har vært skadet og så ble jeg gravid og fikk rideforbud av legen pga blødninger), så trodde problemet evt skulle være den mikroskopiske sjangsen for å få en flyvetur, hadde aldri sett for meg å få vondt av å bare skritte en liten tur på under en time :( Veldig skuffet, vet noen ikke får ridd i svangerskapet på grunn av bekkenet, men de fleste kan jo ri omtrent til termin, kjenner en som startet 120 sprang i 6 måned til og med - urettferdig!
Ååh, så kjedelig da :-( Håper jeg er en av de heldige som kan ri lengst mulig, men det ser ganske mørkt ut for meg også. Holder bekkenet i sjakk med å lonsjere 2 dager i uken, det hjelper heldigvis på!

Huff huff masse god bedring. Ta deg et varmt bad på kvelden. Kan lindre litt. Zon gel også. Evt varmeflaske til sengen.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Ååh, så kjedelig da :-( Håper jeg er en av de heldige som kan ri lengst mulig, men det ser ganske mørkt ut for meg også. Holder bekkenet i sjakk med å lonsjere 2 dager i uken, det hjelper heldigvis på!

Har måttet sette bort min i trening siden jeg ikke får gjort noe selv, få får finne meg i at det kun blir kosebesøk i et halvt år fremover. Får heller satse på at jeg blir fort i form til å komme meg i salen igjen etterpå!

Håper du er heldig og kan ri hele veien frem ja :)

Back
Topp