Bekkenløsning?

chicofebruar

Blir kjent med forumet
Hei dere! 
Jeg har tidligere to svangerskap bak meg, uten noe plager. Nå er jeg gravid igjen, i uke 11. Har det like fint denne gangen:) Ingen plager annet enn at jeg fortsatt er trøtt og litt ømme pupper. Men for et par dager siden begynte jeg å få vondt i nedre del av korsyggen. Det er vondt når jeg går.. Kan dette være en begynnende bekkenløsning?? Er det evt normalt å få det så tidlig i svangerskapet??

Det er mulig å få det så tidlig ja, men ikke så vanlig. Jeg begynte å få vondt i ryggen i uke 7, nede i korsryggen, kommer og går ettersom hvor aktiv jeg er. jo mer aktiv jo mer vondt er det. Etter jobb er ryggen min helt gåen:(

For ca en uken siden opplevde jeg to ganger i løpet av en dag å få strålesmerter fra hoftene og gikk nedover på utsiden av lårene. Lurer også på om dette kan være begynnende bekkenløsning?

Jeg vet ikke noe særlig om dette her, men håper det er normalt :)

Noen andre som vet litt mer?

takk for svar :) leste litt om det nå.. virker som det er mer naturlig å få det i andre eller tredje svangerskap. men tenkte siden jeg ikke hadde noen plager sist, er det rart det kommer så tidlig.. 
ja, sant. det blir verre jo mer aktiv jeg er... huff, får håpe det ikke blir så ille hos oss! 

Man kan få bekkenløsning tidlig. Jeg er 8+5, og har fått det alt. Det dere beskriver, kan tyde på bekkenlsning. Jeg har gått gjennom to svangerskap, begge med bekkenløsning. Har man fått det en gang, får du det garantert neste gang og. Jeg sier bare det, ta godt vare på dere og gjør minst mulig tunge ting. Heller ikke for mye av noe el, for det er ikke noe særlig godt på slutten. Med min første, så gikk jeg på krykker de to siste mnd pga jeg ikke var mer forsiktig og rolig. Som sagt, ta godt vare på dere sjøl:)

Back
Topp