Bekkenløsning...

LykkeLene88

Forelsket i forumet
Hei! Til dere som har vært gravid tidligere og hatt bekkenløsning, hvor tidlig fikk dere dette og hvordan føles det?
Jeg har hørt at bekkenløsning kan man få alle rede fra første stund i graviditeten.. 
Selv så har jeg mye smerter i korsryggen i perioder, og er vleig rett for at det kan ha noe sammenheng..
Noen som har peiling? 

Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne! Fikk bekkenløsning i uke 16 ca med første, kjentes ut som hele hoftepartiet skulle falle fra hverandre og smerter som strålte fra rumpa og ned til bak knærne, i tillegg til at det låste seg om jeg hadde stått/gått mye... Ble sykmeldt fra uke 20ca og ut svangerskapet. Andre svangerskap kom den vel i uke 12, gikk mye og bar mye på jentungen på 1år. Samme smerter som sist gang - men denne gangen slapp ikke vondtene før guttungen var blitt 6mnd :( Så er spennt på denne gangen, kjenner ikke mye til det enda - foruten at jeg bli fortere sliten i bena og ryggen på jobb, står og går 8 timer om dagen siden jeg jobber i kiosk. Frykter å bli sykmeldt med tiden :(

Jeg hadde bekkenløsning med førstemann som nå er 16 mnd. Fikk det i uke 20 ca.. Nå kjenner jeg det allerede, til tross for massiv opptrening av rygg og bekken etter fødsel og fram til nå:( Dette er kjipt.... 

Hadde ikke med førstemann, men med nr to startet smertene veldig tidlig. uke 7-10 en eller annen gang tror jeg. Har ikke begynt å kjenne noe enda, men regner med at det kommer krypende snart.. :S

Med begge mine, fikk jeg bekkenløsning da jeg var 3mnd på vei. Første var helt pyton og gikk med krykker de 2siste mnd og var sykmelt fra ca 5mnd, andre sykmeldte jeg med en gang jeg kjente det ble vondt, og da var det ikke så ille, siden jeg kunne da gå hjemme og gjøre mitt i mitt eget tempo.

Jeg fikk skikkelig smerter i hoftene og ryggen rundt uke 10-12. Kjentes som om hofta var helt løs! Kunne ikke gå i vanlige sko, bare sånne som jeg kunne tråkke inni uten å bøye meg. Hvis jeg prøvde å sparke av meg skoa uten å bøye meg å bruke hendene, så kjentes det ut som om lårbeinet løsna fra hofta!! Følte meg helt hadicappa! Var til legen, men han konkluderte med at det IKKE var bekkenløsning, og at det sannsyneligvis kom til å gå over iløpet av et par uker. Og han hadde heldigvis rett!!

Så smerter i rygg og hofte trenger ikke å være bekkenløsning:) Når legen sjekka meg for bekkenløsning så lå jeg flatt mens han la hardt press på skambeinet mitt. Hvis man HAR bekkenløsning så skal dette være sinnsykt vondt.

Jeg tror jeg er på vei til å få bekkenLÅSNING, for hos meg låser hele ryggen seg, hoften låser seg og jeg kan ikke bevege på ene foten.. Er kjempe vondt og må vri meg alle veier få å hrøe om det knekker litt opp igjen.. Det hjelper når sambo trykker alt han kan i korsryggen min, men ialledager.. nååå allerede? Huff..

Det er vel mulig med bekkenløsning så tidlig, men da er det hormonelt. Anbefalingen er å holde seg i aktivitet så man ikke stivner. Blir det for ille kan man få henvisning til fysioterapeut, men så tidlig i sv.skapet er det kun forebygging man får gjort. 

Takk til dere alle for mange gode svar... Jeg satser på at det ikke er bekkenløsning jeg har, men rett og slett bare vondt i korsryggen ;) Holder meg mye i aktivitet, så får bare fortsette med det med tanke på å forebygge :)

Back
Topp