Bekkenløsning??

Heffan

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Juligull2021
Den siste uken har jeg plagdes med vond hoft på venstre side. Det er så ille at jeg ligger våken om natten. Uansett hvordan liggestilling jeg prøver, våkner jeg like etter med at den har "låst" seg, og jeg må skifte stilling. Nå de siste 3 dagene får jeg stikkninger midt i korsryggen som "presser" seg nedover så jeg blir helt hvit i ansiktet. Skikkelig uvel.. Disse kommer, varer en stund og går over. Det hjelper at mannen masserer hardt over. Ligger jeg strak på ryggen, kjennes hele ryggen låst og øm. Er i uke 28 nå, og dette er mitt første barn. Flere som har det slikt? Kan det være bekkenløsning? :-( Tar imot alle råd og viten!

Det kan være det, også i kombinasjon med at alt vokser og "hovner" litt opp sånn at det kanskje klemmer på nerver. Kjenner godt igjen det du beskriver med at bekkenet låser seg og at det kommer stikkinger.. Jeg fikk dette tidlig, og fikk henvisning til fysioterapeut av fastlegen (gratis fysio hvis du får diagnosen bekkenløsning med gangvansker). Ellers er det mange som har god effekt av kiropraktor også, som du ikke trenger henvisning til.
Jeg har nå fått sykmelding for noen uker, og anbefaler deg ikke å gå på jobb og ha vondt. Kombinert med dårlig nattesøvn er det eneste du sitter igjen med et slitsomt svangerskap, og en sliten kjærest :p Pass på deg selv!

oktober23 skrev:
Den siste uken har jeg plagdes med vond hoft på venstre side. Det er så ille at jeg ligger våken om natten. Uansett hvordan liggestilling jeg prøver, våkner jeg like etter med at den har "låst" seg, og jeg må skifte stilling. Nå de siste 3 dagene får jeg stikkninger midt i korsryggen som "presser" seg nedover så jeg blir helt hvit i ansiktet. Skikkelig uvel.. Disse kommer, varer en stund og går over. Det hjelper at mannen masserer hardt over. Ligger jeg strak på ryggen, kjennes hele ryggen låst og øm. Er i uke 28 nå, og dette er mitt første barn. Flere som har det slikt? Kan det være bekkenløsning? :-( Tar imot alle råd og viten!

Høres ut som om du har bekkeløsning og en bekkelåsning på gang. Kiroprakto fikser det veldig bra for meg ihvertfall:)

Back
Topp