Bekkenløsning

MTDC

Forumet er livet
VIP
Sorry langt innlegg.. Det bare skjedde...

Hei. Hadde bekkenløsning de aller siste ukene av forrige svangerskap, så da trodde jeg det skulle være sånn og gjorde ikke noe med det. Denne gangen kom det tilbake allerede når jeg var 3 uker på vei. Det gjør ordentlig vondt, jeg kan ikke gå mer enn et par minutter i strekk før det begynner å bli vondt. Eneste aktiviteten jeg har funnet ut at jeg kan bedrive er sykling, så nå blir det nok å sykle overalt frem til snøen kommer for å holde seg i best mulig form. Gikk opp 40 kilo sist, og det vil jeg helst prøve å unngå denne gangen. 

Noen som kan dele erfaringer om bekkenløsning? Trenger tips til hva jeg kan gjør/ikke bør gjøre og gjerne om det finnes noe som kan hjelpe. På forhånd tusen takk! 

har slitt med det både når jeg er gravid og etter.

Prøver å legge tilrette hverdagen så alt blir enklere:
har en barstol på kjøkkenet så jeg kan sitte på mens jeg lager middag
krakk på vaskerommet så jeg kan sitte på der.
massagematte hjemme som løser opp spenninger i ryggen (spenner meg siden det er så vondt)
Holder varmen (kulde gjør det verre)
Manuelterapaut
kjører mest mulig bil
Eventuelt også krykker eller bekkenbelte.

er desverre ikke så lett å trene og bevege deg når du har vondt, men det er øvelser for bekkenet som kan hjelpe, men det hjalp ikke meg før etter jeg hadde født.

Trening for alle penga!! Styrk musklaturen! Og invester i gode sko, du får det du betaler for :) ellers er generel aktivitet i hverdagen viktig. Jeg satt meg ned og syntes synd på meg selv med en gang jeg kjente noe sist. Gikk opp 22 kg og det gjorde jo ikke saken bedre. Nå holder jeg meg i aktivitet hele dagen, og kjenner ikke mye til det :)

Jeg fikk beskjed om og ikke trene. Kun svømming og fysioterapaut. Når man driver med andre treningsformer, er det lett for bekkenet og skli mer ut, og presse mer på nerver. Er jo en grunn til at gjør dobbelt så vondt etter en gå tur.

Back
Topp