Bekkenløsning

høna30b

Andre møte med forumet
Nå har jeg ingen barn fra før av, så jeg har ingen erfaring å relatere til.. men når er det vanlig at man får bekkenløsning?

Jeg har så sykt vondt i korsryggen nedover rompa og det er akkkurat som det brenner nedover beina mine.. Kan dette være den berømte bekkenløsningen?

Har ikke hatt det selv, men syns jeg har hørt sånn forklaring før. Kom deg til en manuellterapaut, de er flinke på sånt

Jeg er gravid for 4. gang, og har hatt bekkenløsning siden ca uke 25 i første svangerskap. I de tre siste svangerskapa, har jeg merket at jeg er gravid ved at bekkenløsninga har kommet kraftig tilbake. Det har nesten fungert som en graviditetstest for meg :p
Så det kan komme veldig tidlig ja.
Man merker det kanskje litt forskjellig, men ofte har man vondt nederst i ryggen, rumpa, og foran på "skambeinet".
Det kan også stråle nedover beina, og det kan kjennes ut som du har ramla hardt på halebeinet. Så det er mange symptomer for bekkenløsning.
Ta en prat med legen, for han/hun kan skrive en henvisning til fysioterapeut for deg.
Man får nemlig gratis behandling når man er gravid med bekkenløsning, helt frem til ett år etter fødselen (hvis ikke det er endret på siden jeg hadde det sist). ;-)

Tror du må ha bakkenplager med gangvansker.
En manuellterapaut er en fysioterapaut med videreutdanning, de skriver ofte henvisning selv.

Er gravid for 2. gang..hadde ikke noen plager sist :-) men denne gangen ser det ut som jeg ikke slipper unna..

Er ca likt på vei ser jeg...og jeg har også gått å kjent på vondter den siste tiden. Var på en sykkeltur for en goood stund siden og skyldte litt på den...men dette ser ikke ut til å gå over. Kjenner det nederst i korsryggen og rumpa og litt nedover.. noen dager er fine andre ikke.. Har ikke nevt noe for jeg har tenkt med megselv at det er altfor tidlig :-D

Det er så rart for enkelte dager så er det bare som at jeg har skikkelig gangsperre i rompa, lårene og ryggen.
Det plager meg igrunn ikke (nå som kvalmen har gitt seg føler jeg at jeg kan takle hva som helst). Jeg lurer bare på hvor jeg står i forhold til jobb. Jeg har en prosjektjobb som egentlig skulle vare til jul men som jeg kan kutte ned til september dersom jeg lærer opp de riktige menneskene nå. Er litt greit å vite at jeg kan virke i hverdagen. Jeg har overhodet ikke tenkt å stresse og jeg kommer til å sykemelde meg slik at jeg kan ha en fleksibel hverdag. Men det hadde jo vært en fordel å kunne gå da... ;)

Back
Topp