bekkenløsning

preggysue

Blir kjent med forumet
Ai ai ai bekkenet har gått fra vondt til verre. Det sitter i symfysen og jeg er desperat etter noe som lindrer eller kan gjøre det bedre. Har vært hos osteopat, men hun så at det var muligens ikke så mye hun kunne gjøre med det. Sliter veldig med nattesøvnen pga dette nå og det er ikke så heldig for humøret. Er det noen som har noen tips? Jeg jobber på kontor, har prøvd å bytte på kontorstoler, gå lite i trapper, korte steg og holde samlede ben.

prøv med is, 5 min flere ganger daglig.

for meg hjelper det å sitte med en varmeflaske der det verker. Jeg har skikkelig verk i hoftene, bekken og rygg og er utrolig hva varme gjør :)
Hjelper på kynnere også om du har det :)

Jeg får mye hjelp av fysioterapaut med spesialisering på bekkenløsning. Men mange skryter av akupunktur som smertelindring, så jeg tenkter jeg skal prøve det siden jordmor kan gjøre det gratis. Jeg sliter også veldig med nattesøvnen, men er alltid bedre etter å ha vært på fysio

Har bestilt time hos fysio.. Litt ventetid dessverre, så får bare vente. Er 100% sykemelt pgs bekkenet, og merker stor forskjell når jeg ikke er på jobb. Satser på at sykemelding+fyso skal reparere littemoticon

Jeg går til kiropraktor, da ikke fysio hjalp i forrige svangerskap. Men jeg har mer bekkenlåsning enn løsning da, men mye de samme symptomene.. Hvis jeg får skikkelige smerter i korsrygg og nedover beina hjelper et godt varmt bad eller en vam dusj. Kiropraktoren anebefaler å legge på is hvis man får intense smerter.

Takk for svar. Jeg håper jeg finner noe som hjelper for dette er skikkelig vondt. Muligens det ikke hjelper å sitte på en kontorstol hele dagen. Føler meg rett og slett invalid.Bare håper jeg ikke blir plaget lenge etterpå. Hadde det på slutten sist også men ikke så vondt som nå og da kjente jeg det et helt år etterpå.

Har både løsning og låsning. Eller har fått knekt opp låsningen så da ble alt mye bedre. Så for meg 100% sykemeldt, men nå er jeg funksjonell igjen! Var en time hos fysio og som viste meg hvordan man skal sitte på kontorstolen, og hvordan jeg skulle gå. Små skritt som jeg gikk med var heeelt feil!
Så håper du kommer deg til fysio, mange nyttige tips å få der, pluss øvelser for å styrke.

Jeg går til manuellterapaut. Får nålebehandling og litt små øvelser som jeg kan gjøre de dagene d ikke gjør vondt. Han har gitt meg streng beskjed om å ikke gjøre noen øvelser hvis d gjør vondt, d kan bli enda verre da! Håper du får deg noe behandling, d hjelper faktisk litt :):)

Jeg går til manuellterapaut. Får nålebehandling og litt små øvelser som jeg kan gjøre de dagene d ikke gjør vondt. Han har gitt meg streng beskjed om å ikke gjøre noen øvelser hvis d gjør vondt, d kan bli enda verre da! Håper du får deg noe behandling, d hjelper faktisk litt :):)

Back
Topp