Bekkenløsning.

litjejenta

Forelsket i forumet
Som første gangs gravid vet jeg lite om dette. Men lurer på om jeg begynner å få bekkenløsning. Jeg har jobb fast annen hver helg, å jobb helg denne helgen.
På jobben går vi veldig mye i strekk. Jobber på kafè. Å på slutten av arb. dagen på fredag fikk jeg plutserlig ilinger i rumpa nedgjennom låra og opp i korsryggen. Kjente også noe ubehagerlig i beinet i forkant og gikk bare å halta. Når jeg kom hjem på kvelden var det enda verre.

Men når jeg sto opp var det litt bedre, men så begynte det utover arb. dagen igjenn.
Høres dette ut som bekkenløsning eller hva kan det være?

Noe forhandregler å ta?

jeg er praktisk talt invalid etter en arbeidsdag. Jobber i hjemmesykepleien, og det er ut og inn av bil, rare stillinger i stell og opp og ned og fram og tilbake...
Bruker mbt-sko for å ta det verste, men som sagt - etter en dag på jobb stivner jeg helt og klarer nesten ikke å gå.. 
Det stråler nedover i begge lårene og det er sinnsykt vondt... 

Foreløpig får jeg tilrettelagt ved at jeg slipper å jobbe kveldsvakter.. Det er de tyngste vaktene, da er vi tre på jobb og det er ingen å få hjelp av eller bytte tunge brukere med.. Etterhvert håper jeg at jeg får en hjelper noen timer om dagen, slik at jeg kan sette ned tempoet litt.
Andre ting jeg gjør, er å sitte med bena samla når jeg går ut av bilen - sitter på en pose for å få minst mulig friksjon.. Går minst mulig i trapper, og tenker over arbeidsstillinger...
Her finner du mange tips til forebygging av smerter:
http://www.lkb.no/index.php/tips-og-hverdagsrad/

Jeg skal også kjøpe bekkenbelte, og håper dette hjelper mer.. Ellers kan jeg nok ikke jobbe ut svangerskapet slik jeg hadde tenkt...

Her begynte bekkenet for snart to uker siden. Veldig tidlig men hadde bekkenløsning med begge de andre så kom ikke som noen bombe. Her er det vondt i korsryggen og ned over rompen og så stråler det ned over lår. I tillegg vondt i lysk og stikninger i underlivet for å si det med fine ord.
Skal begynne på jobb igjen denne uken blir spennende men gruer meg masse. Skal bre jobbe noen dager for å se vordan det går. Håper det går for jeg får ikke tilrettelagt på jobb pga det er for mange som er gravide og sjefen kan rett og slett ikke tillrette legge for så mange.'
jeg skal til jordmor på tirsdag så regner med jeg begynner å gå til fysio til uken som kommer. Er en kjempe god en på Sola hvis du bor i rogaland. Men forhør deg med lege eller jordmor om de anbefaler deg å begynne behandling og om der er noen som er spesialist på gravide.

Ligner på de plagene jeg begynte med.Etter et par uker med disse smertene gikk jeg til fysioterapeut som bekreftet at det var bekkenløsning. Ble henvist til basseng trening med fysioterapeut og føler foreløpig at det fungerer veldig bra. Kjipt at dette skulle komme når man bare er tre mnd på vei men får gjøre det beste ut av det :) Jobber fortsatt 100 % (i barnehage) og håper at det kanskje er bassenget som gjør at jeg klarer det :)

Back
Topp