Bekkenløsning

Lykkelig <3

Blir kjent med forumet
Jeg sliter med mye vondt bekkenløsning :( Jeg har hatt det med alle svangerskap. Havner på krykker om jeg tar meg helt ut. Så skal jeg til legen på fredag for å friskmeldes litt etter svangerskapskvalmen. Gruere meg :( Føler at jeg ikke klarer å jobbe mer en noen timer i uka. Har en ganske stress jobb, med mye gåing og mye bråk. Liker ikke å sutre og ver negativ men er så redd for å havne på krykker denne gangen også. Da er det ingen vei tilbake :(

Hvor mye jobber dere andre med kraftig bekkenløsning?

Dette er jo mitt første svangerskap, og jeg har "bare" fått diagnosen lett bekkenløsning, men jeg er i 40% jobb for tiden. Jeg jobber i barnehage og er veldig aktiv når jeg er på jobb, så jeg var nødt til å skåne meg selv ved å holde meg sykemeldt.

Akkurat som deg var jeg sykemeldt i starten pga kvalmen, men når den ga seg begynte bekkenet allerede i uke 13. Pga at det ble noe verre før jul gikk jeg fra 50% til 60% sykemeldt i uke 17 tror jeg det var.. Og der er jeg i dag og blir det ut svangerskapet med mindre det skulle bli verre da.. Nå går jeg til fysioterapaut og gruppetrening for gravide som jeg håper skal gjøre at det ikke blir verre..

Jeg jobber da 3 timer og 15min 3 dager i uken, og har fri 2 dager i uken..

Jeg jobber 40% nå, har gjort det en stund allerede, siden november/desember tror jeg. 50% sykemeldt av 80% stilling. Jeg har fri hver fredag, og så jobber jeg halve dager ellers, underkant av 4 timer mandag til torsdag, dette har fungert bra en god stund, men merker at jeg sliter mer nå enn for to måneder siden. Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, så er aktive dager.

Jeg var hos legen i går og fikk konstantert bekkenlåsning og lett bekkenløsning! Det første jeg gjorde var å bestille time hos kiropraktor hvor jeg har vært allerede i dag, og jeg føler meg mye bedre! Det er absolutt å anbefale! Jeg går mye på harde gulv, sitter endel og løfter tungt så jeg er sjukemeldt et par uker så dette skal bli litt bedre. Har oppfølgingstime hos kiropraktor allerede på fredag så det er bra :)

Jeg har ikke vært hos lege og fått konstantert at jeg har bekkenløsning/låsning..Men, det brenner i korsryggen og verker på en måte ut til hoftene..Jeg har vært sykmeldt pga kvalme men begynte å jobbe igjen for et par uker siden..Jobber nå 60%, vil ta disse signalene i ryggen på alvor..Da er det tross alt bedre å jobbe redusert og heller klare å være på jobb lengre..Jobber som sykepleier i hjemmetjenesten, en tung jobb til tider..Skal bestille meg time til fysio, evnt kiropraktor til uka tenkte jeg...Har aldri vært gravid før, så aner ikke hvordan bekkenløsning kjennes i det hele tatt...?

Back
Topp