Bekkenløsning

Emmy3

Glad i forumet
Mange her som har bekkenløsning? Vondt i rygg/hofter?

Hva sliter dere mest med, jobb, ta dere av barn, husarbeid...?

Hva gjør dere som hjelper mot ubehaget?

Jeg har benektet det for meg selv en stund, men må nok bare innse at bekkenet mitt er rimelig henglsete og tåler særs lite om dagen :( 
Men var veldig heldig med første svangerskap og føler ting har gått rimelig bra denne gangen og, så skal ikke klage (så veldig høyt ;) ) !

Sliter med det meste egentlig.. Handling og husarbeid er verst...
Men det må jo gjøres, da sambo er på jobb stort sett hver dag. Jeg har ikke orka å gå til legen for å få henvisning til fysioterapi, men det kan man jo gjøre..

Sånn ellers så bruker jeg bare ekstra god tid på alt sammen. Prøver å ikke få alt unnagjort på en gang. Tar en masse pauser, og litt varme dusjer. Det hjelper i alle fall litt.

Har bekkenplager ja.. Men heldigvis bedre enn i forrige svangerskap, det har nok med endra jobbsituasjon å gjøre :) så har til no ikkje vore vekke frå jobb i det heile tatt, jobber i 63 % stilling på natt.. :) Men merker at det begynne å bli rimelig tungt, og dei dagane / nettene som er hektiske straffar seg med tanke på bekkenet... Spesielt merkar eg det når eg gjer aktivitetar som å støvsuge, vaske golv, bøye meg etter leikar på golvet etc, men også bare at å vere litt for aktiv ein dag (og det skal dessverre ikkje så mykje til!)

Det einaste som hjelpe her er å få kvile når eg kjenne at eg trenge  det.. noke som ikkje alltid er like lett med jobb og 3 barn i hus..................

Ja, jeg har bekkenplager... Det skrangler hele dagen i grunn og i det siste har jeg i tillegg hatt vondt når jeg står opp om morgenen. Håper jeg bare klarer praksisen i februar... Anbefaler å ligge med pute mellom bena på natten

Har vondt heile tiden her, men blir betraktelig verre om eg støvsuger , setter meg lavt, går for masse , løfter osv. Har gått til fysio her 2 ganger i uka siden uke 8 . Pass for all del på bekkenet ditt! Skal ingenting til her før eg har dager eg ikke greier gå. Bruker bekkenbelte og krykker også. Hadde bekkenløsning i første svangerskap også men fikk det betraktelig seinere da . Håper du kommer deg litt :)

Slitsomt å ha vondt! Har fått konstatert bekkenløsning jeg også. Går til fysio en dag i uka. Burde gjort det 2 ganger, men blir så dyrt...

Det værste er å gå over lengre strekning, husarbeid og å stå eller sitte for lenge i samme stilling. Har "hev-senk"-pult på jobben og den blir flittig heist både opp og ned. Klarer ikke lenger å finne noen behagelig stilling å jobbe i. Alt gjør vondte etter en stund.

Anbefaler virkelig å gå til fysio. De kan hjelpe deg med styrkeøvelser slik at du blir sterkere i kjernemuskulaturen. Vi trenger styrken nå når magen blir tyngre utover...

Her i kommunen betaler ikke gravide for behandling, sikker på at du skal nate?

Monolit skrev:
Her i kommunen betaler ikke gravide for behandling, sikker på at du skal nate?

Man må vel betale om ikke legen skriver bekkenplager med gangvansker? 

Her sliter jeg med svimmelhet, kaster opp innimellom, bekkenet krangler spes. etter en lang dag på jobb. Har ikke snakket med legen om det enda men jeg skal det neste gang og jeg er konstant trøtt og sliten. Klarer ikke hente meg inn igjen mellom vaktene mine og jeg jobber KUN 50% nå. Skal begynne på 80% igjen på mandag men vi får se hvordan det går. Legen finner ikke noe galt med meg, bare at jeg er gravid :-p 
Jeg var faktisk verre sist svangerskap; da var jeg aktiv sm nesten hele svangerskapet. 

Back
Topp