Bekkenløsning?

Maanestråle

Gift med forumet
Jeg lurer så på om det er det jeg har fått, er det noen her som kan kjenne seg igjen, eller vet noe...?
Har enormt vondt på venstre side bak, fra helt nederst i korsryggen til rompa, og litt under rompa. Det begynte først i korsryggen så virker det som det har spredd seg nedover langs venstre side... kjenner så vidt på høyre også, men det er så lite i forhold at det ikke er til å bry seg om...
Noen som vet om dette er bekkenløsning...? Det er liksom min skrekk å få det... Selv om det er jo verdt det det også da ;-)

ingen som har eller har hatt problemer med bekkenet...?

Dette høres dessverre ut som typisk bekkenløsning slik jeg hadde det sist, og slik jeg har det nå.
Forskjellen nå er at hoftene mine har est 5cm på en uke, og det er ikke fett, så litt forskjell, men følelsen som du beskriver er veldig likt.

Ta deg en tur til legen og få henvisning til fysio, pluss kanskje ta en tur eller to i svømmehallen, det hjelper veldig mot bekkenplager :)

jeg har bekkenløsning og hadde det forrige gang og.. dette fikk jeg ganske tidlig... tegnene er vell vondt i bekkenet, beina, ryggen etc.. vondere ved aktivitet.. vondt å reise seg fra sittende posisjon om man har sittet lenge ..

Høres litt ut som bekkenet mitt ja, slet med bekkenløsning sist og jeg vagger allerede rundt med mye smerter... Gå til legen å få henvisning til fysioterapi og gjerne også til bassengetrening. Bassenget er supert for avspenning av vonde muskler :))

Tusen takk for svar dere :) Men kan det altså være vondere på ene siden...? Har en kontorjobb, og kjenner det gjør fryktelig vondt å sitte lenge... men blir jo ikke bedre når jeg reiser meg heller...

Det går helt fint å ha vondt bare på ene siden. Jeg husker ikke hva de forskjellige typene bekkenløsning heter, men vondt gjør det åkke som

Julifrøet skrev:
Det går helt fint å ha vondt bare på ene siden. Jeg husker ikke hva de forskjellige typene bekkenløsning heter, men vondt gjør det åkke som

Hehe, nei ingen tvil om at det gjør vondt nei ;-)

Det hørtes veldig kjent ut ja! Det kan være lurt å komme i gang med behandling så fort som mulig. Så få en henvisning av legen til fysioterapeut, så du kan få hjelp. Jeg gikk på gruppetrening og bassengtrening sist. Noen går også til manuell terapeut i tillegg. Det finnes fysioterapeuter som har spesialisert seg på bekkenløsning. Har også hørt at akupunktur kan hjelpe, og det har jeg tenkt å prøve denne gangen :) Kontorjobb kan nok være vondt ved å sitte lenge av ganga. :( Det er ikke noe godt med bekkenløsning, men heldigvis går det over etter fødselen for det fleste! :) 

har ingen erfaring med det, men krysser fingrene for deg at det ikkje er det du har fått...

Høres ut som bekkenløsning ja! Snakket med jordmoren min om bekkenløsning i går, for jeg har også begynt å få det. Jeg har også "kontorjobb", jobber på sentralbord, og det er mye sitting. Hun anbefalte sittepute, som man kan få kjøpt på helsekostbutikker. Det ser ut som en kake med luft, og den gjør at man sitter å jobber med bekkenet hele tiden. Få henvisning til fysio og ta grep fort, det skal jeg!! Hun anbefalte nettsiden: http://www.lkb.no

Back
Topp