Bekkenløsning

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Flere som sliter med det allerede? Vært vondt noen uker men i helgen klikka det helt og jeg var på nippet til å finne frem krykkene igjen. Slet masse sist også, men nå er det mye verre enn på samme tid sist... Er 50% sykmeldt ut uken, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det engang. Idag er jeg hjemme med sykt barn. Jeg kan jo ikke bli fullt sykemeldt så tidlig, men jeg fungerer jo ikke i det hele tatt! Orker ikke gjøre mer enn jeg må hjemme, så her står alt på hodet :( hater å være gravid, blir bare deprimert jeg. Jeg er såvisst ikke skapt for dette!!!

Og nå merker du ingenting? Begynte uke 7 sist og uke 6 nå, men mye mer smerter denne gangen. Jeg ble aldri helt bra etter fødselen med første, så har hatt litt vondt hele tiden, men har gått greit sålenge jeg har yTt litt hensyn. Har ikke kunnet sitte på hard stol eller rett på gulvet feks. Hvordan var du etter fødsel da?

Au det er vondt!:( Fikk det sist gang jeg også, dog i uke noe å 20. Forferdelige smerter, har ikke kjent noe til de ennå,- kommer vel uten tvil...,  men har hatt endel småplager med det etter fødselen for 2 1/2 år siden:(  F.eks det å svømme, sparke ball, gå på hardt underlag, sitte på hardt underlag osv.
Kjedelig at det skulle komme så tidlig med deg da!:( Da blir det ekstra langt svangerskap også hvis du skjønner.

Jeg har begynt å få det Fått henvisning til fysio, men både her og i nabobyen er det 1-2 mnd ventetid, så man må jammen smøre seg med tolmodighet

Sjakkruta skrev:
Jeg har begynt å få det Fått henvisning til fysio, men både her og i nabobyen er det 1-2 mnd ventetid, så man må jammen smøre seg med tolmodighet

Hvordan går det på jobb for deg da? Er så redd for tiden etter fødsel også jeg, om jeg presser det for langt.

I går begynte det å komme for fult her også... Kom ikke før rundt uke 12-14 sist, men så har jeg jo akkurat blitt kvitt det(2-3mnd siden). Så tok ca 7mnd etter fødsel før jeg ikke merket det hele tiden.
 Kommer mye tidligere nå og gjør mer vondt. Sånn vondt jeg har hatt i dag hadde jeg hvertfall ikke før etter uke 20 sist... og jeg er bare 8 uker på vei.
Jeg skal være hjemme med gutt på nå 9mnd helt frem til sommeren, så jeg kommer til å få en lang og tung vinter. Ikke tror jeg mannen kan være hjemme heller pga ny jobb.

Akkurat nå syns jeg hele bekkenet mitt bare kan byttes ut...

sist svangerskap fikk jeg bekkenløsning 3 timer før snuppa var fødd, hele midtdelen på meg føltes ut som var strekt, ene delen var ikke i forbindelse med den andre.. 
Hadde så ille stråling i føttene at jeg klarte ikke engang å løfte føttene under fødselen selv. så måtte ha en på hver side for å holde og en i midten for å ta i mot babyen. 
Kjenner det sniker seg på her også nå.. Men VIL IKKE kjenne på det.. VIL IKKE bli sykmeldt.. Selv om jeg kjenner at det går den veien ...  Desverre... 

jeg er skikkelig redd for at jeg begynner å få problemer med bekkenet. Merket ingenting sidt jeg gikk gravid før helt på slutten. Nå sliter jeg meg å sitte på harde stoler og på gulv, jobber på småbarnsavdeling i bhg så passer "perfekt". Håper virkelig ikke det utvikler seg til noe verre.. Tenker å prøve fysio og investere i skikkelige sko!

Hvordan kjenner dere denne bekkenløsningen? Jeg har hatt voldsomt vondt i korsryggen i en ukes tid, jeg er i uke 7..Verker litt ned mot rompa...Flere har sagt til meg at dette kan være tidlige tegn på bekkenløsning?

Men, jeg ville trodd jeg skulle få mer vondt i symfysen, og selve bekkenet framfor korsryggen? Jeg er førstegangs gravid, så jeg kan ikke sammenligne med noe heller...Krysser fingrer for at det forsvinner..:S

Back
Topp