Bekkenløsning

Nassemor

Blir kjent med forumet
Er det vanlig at bekkenløsning kommer tidligere for hvert svangerskap? Jeg fikk det i uke 25 med førstemann, uke 15 med andremann og synes det begynner å murre litt nå, i uke 7.. Det er 7 år siden jeg var gravid sist, hadde trodd kroppen hadde fått reparert seg nå..

Tror det er ganske vanlig. FIkk det i uke 12 sist og begynte i uke 8 denne gangen.

Å, det var tidlig.. Håper den ikke legger for mange begrensninger på deg.. Aner ikke om det vanligvis kommer tidligere og tidligere.. men erfaringer fra venner sier at bekkenet kan bli mindre.. stabilt? etter mange fødsler.. kniiiiip!!!
Jeg trodde jeg hadde bekkenløsning sist.. var "så ille" (vet mange har det myyye verre!!) at jeg ikke klarte å bevege beina om jeg hadde sittet over noe lengre tid. En tur til osteopaten min viste imidlertid at det kun var snakk om en låsning, og etter en behandling var jeg (nesten) så god som ny!

Ellers bare litt slarkete (hihi, er det et ord?) i bekkenet ;)

Klem og lykke til!!

Tror det er litt individuelt fra svangerskap til svangerskap faktisk, men jeg leste ett sted at hvis du har hatt bekkenløsning tidligere er det ikke uvanlig å få det igjen i neste svangerskap, og da gjerne litt tidligere.

Jeg hadde ikke antydning til bekkenløsning forrige gang, men har så definitivt fått det nå. Skal til legen i morgen for å få henvisning til fysio imorgen. Vil prøve å jobbe preventivt så tidlig som mulig, slik at det blir minst mulig vondt fremover.

Min mor er jordmor, hun sier at noe også opplever å ha bekkenløsning i perioder i svangerskapet. Så da er det jo faktisk lov å håpe at det forsvinner helt :)

Back
Topp