Bekkenløsning

1+1

....
Hei alle gravide damer :-)

Andre som sliter med bekkenløsning allerede? Jeg var tydeligvis litt for aktiv i går, så i dag har jeg hatt problemer med å gå. Håper det ikke forverrer seg når magen vokser. Noen som har tips til forebygging?

har isje bekkenløsning ennå, meen har litt av samme smerte. trene 2 ganger i ukå hos fysio någe som annbefales. får henvisning av lege :)

Jepp har det...hadde det sist også..Er noe dritt

Ja, æsj, det er ikke noe særlig. Men prøver å holde meg positiv, alt er verd det :-) Skal til legen på torsdagen, så får høre om ho har noe tips da.

Gizmonie - ble det bare verre på deg forrige gang eller? Vet du om det er noe mulighet for at det ikke skal utvikle seg til det verre?

Hadde det sist , så det satt nok igjen for fekk det nå igjen ved 8 uker :( Sliter md forferdlige smerter og venter på å få komme inn til fysio..

jeg fikk det tidlig sist, og her hjalp det å holde seg aktiv og fortsette fullt på jobb. Det var perioder jeg sleit med å stå opp fra sengen, men det gav seg uti 2.trimester og kom ikke tilbake for fullt før helt på slutten da jeg begynnte i permisjon og skulle pakke og rydde og flytte

Ingen bekkenløsning her, går tur med hundene 4 ganger daglig (morgen, formiddag, ettermiddag og kveld). Når jeg baker eller noe på kjøkkenet får jeg litt vondt over korsryggen, men går fort over. Det hjelper å holde seg aktiv, syns jeg :) Håper den ikke vil forverre seg hos deg. Lykke til :)

Lykke'i'magen skrev:
Ja, æsj, det er ikke noe særlig. Men prøver å holde meg positiv, alt er verd det :-) Skal til legen på torsdagen, så får høre om ho har noe tips da.

Gizmonie - ble det bare verre på deg forrige gang eller? Vet du om det er noe mulighet for at det ikke skal utvikle seg til det verre?

Det begynnte tidligere denne gangen.
Det som fungerer på meg er å svømme i basseng faktisk. Det styrker musklene, + at  smertene blir borte.

Fysio vil jeg prøve i tilegg til vann treningen . Ta tak i det tidlig så blir det levlig

Jeg hadde det sist, og har allerede begynt å få det nå... Kjenner det spesielt hvis jeg har vært aktiv hele dagen, vasket gulv eller løftet mye. Vasket gulv på lørdag, og da kom jeg meg ikke opp av sofaen etterpå!

Det var ingenting som hjalp sist... Det ble bare verre og verre utover svangerskapet. For meg var det eneste som "hjalp" å ta hensyn til smertene, bli sykemeldt og la mannen ta husarbeidet. Gikk også til fysioterapeut og trente i basseng, men det ble ikke bedre for min del!

Ga seg heldigvis rett etter fødselen.

Jeg kjenner det litt etter endt arbeidsdag. Fikk det i uke 20 sist, så det overrasker meg overhodet ikke om det kommer tidligere denne gangen.
Fysio hjelper litt, samt å ligge med pute mellom beina om natta for å holde bekkenet stabilt. Og ikke tren den verste zumbaen med begynnende bekkenløsning....
Ellers er jo bl hormonelt betinget, og dermed veldig individuelle grader av det. Tror noen rammes hardere enn andre selv med forebygging..

Back
Topp