Bekkenløsning

Nica

Elsker forumet
Hva gjør dere med bekken plagene deres? Går dere til fysioteraput og trening, eller holder dere dere mest i ro?

Jeg for min del har en del plager nå, mye problemer med å kunne bevege meg normalt. Var hos jordmor forrige uke, og fikk noen brosjyrer ang bekkenplager, skal ringe en fysioterapaut for å få litt veiledning og hjelp. Mulig det bir litt bassengtrening også. [:)]
Jeg syns iallefall dette er helt uutholdelig, plagsomt og irritrende! Jeg jobber som hj.pl på et sykehjem og må nok muligens sykmelde meg snart... Vet jeg må tenke på meg selv, men er desverre ikke så lett bestandig....

Har vært hos fysioterapuet en gang, men hun foreslo bassengtrening.. Problemet er at det nærmeste bassenget med ordentlig godt og varmt vann er 40 min kjøring herfra. Så det blir for langt.
Jeg er 50% sykmeldt, og det er utrolig godt å kunne gå halve dager på jobb.. Får tid til å slappe litt av og ta det med ro..

Men har tenkt til å prøve akupuntur, for det brukte jeg mot kvalme og hjalp veldig faktisk!

Skjønner at det blir for langt ja. Dem har heldigvis det tilbudet med varmt basseng her, 20 min kjøring herfra så det kommer jeg nok til å benytte meg av. Men har hørt at akupunktur skal hjelpe, prøv det først du, og hvis det fungerer så si ifra til meg. Jeg er snart sengeliggende. Hehe [;)]

jeg sliter også med bekkeløsning, enkelte dager jeg er helt lam i bena[&:]
er hos fysioterapaut 2 ganger i uka for masasje...
det er veldig viktig og trene bekkenbunnen, holder med knipe øvelser hver dag for og styrke musklene rundt bekkenet.
det tar tid før det hjelper, men er verdt ett forsøk...[:)]

lykke til[:)]

jeg hadde bekkenløsning da jeg gikk gravid og fikk beskjed om å bevege meg mye,ig ikke være redd for smerte. kunne være farlig å være for passiv!men er jammen ikke lett alltid.Jeg gikk og fikk varme og någe elektrode greier på der det var verst og det hjalp ganske mye syntes jeg.
Men lykke til føler med deg!! [:(]

ORIGINAL: Nica

Men har hørt at akupunktur skal hjelpe, prøv det først du, og hvis det fungerer så si ifra til meg. Jeg er snart sengeliggende. Hehe [;)]

He he skal jeg være prøvekanin ja [:D] Da får du si ifra hvis basseng hjelper, for da får jeg heller kjøre litt langt hvis det har effekt..

Men uansett syns jeg du skal trappe litt ned på jobbinga jeg. Trenger ikke bli 100% sykmeldt da, men litt iallefall så du får litt hvile også. Straffer seg bare det hvis man presser kroppen for hardt! Vi må jo tenke på oss selv også!! Og babyene i magen [:)]

Jeg går til fysioterapeut en gang i uka for massaje og uttøying og strekking som hu kaller det, og er på trening hos fysio en gang i uka..

Hun sier det er kjempeviktig å ikke bli for passiv, viktig å strekke på bekkenmuskulaturen flere ganger om dagen, og knipeøvelser er også kjempeviktig. Jeg har fått flere øvelser av hun som jeg må gjøre hver dag.

Jeg går til manuel terapeut nå, og det har hjulpet meg masse. Sist gang hadde jeg fysioterapi og bassengtrening, men begynte litt sent med det så hjalp meg ikke så mye.

Back
Topp