Bekkenløsning?

Tina1988

Elsker forumet
Harke peiling hvor det skal gjør vondt når man har dette. Og om det går ann å få det så tidlig i svangerskapet.
Men har sinnsykt vondt i skambeinet og på innsiden av beina. klarer ikke stå på en fot en gang. Gå lenge klarer jeg ikke, å sitte lenge er heller ikke lurt. går rundt å vagger allerede pga smertene, ser litt komisk ut. MEN det er der ikke hele tiden. Kommer å går.

Tips? Noen som har det samme? Help me?

Høres akkurat ut som bekkenløsning, ja. Da får man vondt i symfysen (skambeine, "midt i høna", i skrittet etc...), og/eller på hver side av bekkenet bak - altså midt på hver skinke.

Au!!

Ta kontakt med egen din, og hør om du kan få hjelp fra fysioterapeut. Eller du kan kontakte akupuktør - jeg har hørt at det skal hjelpe også [:)]

Bare til opplysning så har alle bekkenløsning, det er betegnelsen på at leddbåndene i bekkenet løsner og gjør det mer fleksibelt for å klargjøre til fødsel :) Ikke alle som har vond bekkenløsning, derimot:) Har man det heter det bekkenledssyndrom :)

Dagens faktaopplysning[8D]

ORIGINAL: Speedsjarken

Bare til opplysning så har alle bekkenløsning, det er betegnelsen på at leddbåndene i bekkenet løsner og gjør det mer fleksibelt for å klargjøre til fødsel :) Ikke alle som har vond bekkenløsning, derimot:) Har man det heter det bekkenledssyndrom :)

Jøss, DET visste jeg ikke. Har fått beskjed av legen at jeg har bekkenløsningsproblemer. Så artig at du visste det. Skal jeg jammen huske på.

Jeg hadde bekkenledssyndrom i forrige svangerskap og hatt det en god stund nå. På meg kjenner jeg det mest oppover i ryggen, men og i hoftene/bekkenet når jeg legger meg på ryggen. Kjennes som det løsner i hofta. Men er mange måter å kjenne det på.
Jeg bruker fotsone i dette svangerskapet, og virker som det hjelper både mot de smertene, og kvalmen.

ORIGINAL: frøkenblaa

ORIGINAL: Speedsjarken

Jøss, DET visste jeg ikke. Har fått beskjed av legen at jeg har bekkenløsningsproblemer. Så artig at du visste det. Skal jeg jammen huske på.

Jeg hadde bekkenledssyndrom i forrige svangerskap og hatt det en god stund nå. På meg kjenner jeg det mest oppover i ryggen, men og i hoftene/bekkenet når jeg legger meg på ryggen. Kjennes som det løsner i hofta. Men er mange måter å kjenne det på.
Jeg bruker fotsone i dette svangerskapet, og virker som det hjelper både mot de smertene, og kvalmen.

Hurra, endelig noen som ikke blir irritert av den uendelige triviaen min :) Tænk ju!

Back
Topp