Bekkenløsning

vente

Flørter med forumet
Begynner å bli litt bekymra for at jeg kan bli plaget med bekkenløsnings smerter. Har de siste tre dagene hatt endel smerter rundt halebenet som stråler ut i "rompeskinka"og av og til ned i føttene. Er dette noe som dere med BL plager kjenner igjen? Er dette BL? Og har dere noen gode tips? Går på trening for gravide hos noen fysioterapauter så skal spørre de på neste trening, men er det noe jeg bør/ikke bør gjøre?

• ikke vri kroppen, altså overkroppen i forhold til underkroppen
  • sitt med samlede ben, ikke et over det andre
  • prøv å ikke gå med andegange for det kan og gjøre det verre
  • ha alltid alltid alltid samlede ben når du skal inn/ut fra seng/bil/lignende
  • ikke gå krabbegang (altså sidelengs)
  • knipeøvelser er bra, men vær forsiktig med trening da det KAN gjøre det verre (noen ganger hjelper det, men få hjelp av fysio)

Det høres desverre ut som BL helt etter boka..

Fysioterapauten kan ikke gjøre så mye annet enn å terpe på tips for å holde det i sjakk, så lenge det ikke er annet enn bare BL (som om det bare er bare [;)])

Jeg har fått "bruksanvisning" fra min fysio, og den ligger på våre viktigste tråder. Her er forøvrig linken:

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=18707342

Ta smertene og tipsene veldig på alvor, det er mitt beste tips [:)] Jeg kan ikke gå tur eller gå mye i det hele tatt, og husarbeidt tar mannen. Heller det enn å krype til sengs gråtende, for det er et mye mulig scenario for dem som pusher seg når det gjør vondt. Gudd løkk [:D]

Takker for svar jenter [;)] Var redd det kunne være BL [:(], har jo søkt og lest om det på nettet, da får jeg prøve å lytte til kroppen og håpe på at det ikke blir verre..
Skal snart til legen igjen også, så hun kan vel svare meg på litt spørsmål

ORIGINAL: vente

Takker for svar jenter [;)] Var redd det kunne være BL [:(], har jo søkt og lest om det på nettet, da får jeg prøve å lytte til kroppen og håpe på at det ikke blir verre..
Skal snart til legen igjen også, så hun kan vel svare meg på litt spørsmål

Håper det holder seg stabilt og ikke blir verre [:)]

Med mindre din lege har spsialkompetanse, så ville jeg ikke hatt forhåpninger til svar derfra. Legen kan sende deg til fysio dersom du har BL med gangvansker, og bortsett fra det så har han ingen kompetanse til å gi svar - desverre.

Jeg var veldig skuffa over det sist svangrskap, hvor jeg beklagte min smerte på hver kontroll, både til JM og lege, men de hadde ingenting å komme med, ikke fordi de ikke ville, men fordi det ikke er deres område.. Denne gangen kunne jeg med en gang kreve fysio med bakgrunn i forrige svgskap, men etter to timer hos fysio har jeg jo forstått at alt jeg kan gjøre er å ta hensyn og evt gjøre noen øvelser selv innenfor smertegrensene.

Så den eneste som kan svare på spørsmål er egentlig faglærte, som feks en fysio, etter hva jeg har funnet frem.

Prøver ikke å være noe gledesdreper her, men la som sagt veldig mye håp i fysiobehandling denne gang, men det er ikke så forferdelig mye de kan gjøre.

Men kom gjerne med tips og tilbakemelding dersom du får høre noe annet, for her må man lete opp kunnskap selv, og jeg er alltid åpen for ny kunnskap [;)]

Skal høre med fysioene på trening i morgen, svarte jo nei på spørsmål om jeg hadde problemer med bekkenet når jeg begynte, men det ser dessverre ut til å ha forandret seg. De er veldig flinke og jeg håper i alle fall at jeg kan holde det stabilt som det er nå og at det ikke blir verre. Da skal jeg alltids klare meg 

Back
Topp