Bekkenløsning ved mensen?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Er det noen som har opplevd at bekkenløsning har kommet tilbake/blitt værre når de har fått tilbake mensen? Har vondt hele syklusen altså, ikke bare ved mensen. Men jeg kjente ikke bekkenløsning i det hele tatt fra baby var 2-6 mnd og så plutselig fikk jeg det igjen. Og det var rundt de tider jeg fikk tilbake mensen. Kan det være hormonforandring som gjør det?

Jeg har bekkensmerter hver gang jeg har menstruasjon, har hatt det siden etter første svangerskap i 2007.

E har hatt bekkenløsning fra uke 5 i svangerskapet, og sliter enda med det nå snart 5 år etter fødsel.
Min erfaring er at når man har mensen eller venter på den så er det mer smerter. Har nå p-stav som prevensjon og har ikke mens på den, så slipper de ekstreme smertene 1 gang i mnd.
Har innvilget trening 2 ganger i uka hos manuellterapeut så får det dekt av staten. Trener i slynge og er blitt mye mindre smerter pga treninga. Kjenner det godt hvis e går mye eller gjør noen hopp og sprell.

Takk for svar. Men hva gjør jeg med det? Skal jo ha mensen for resten av livet.... Nesten :p

Tren opp bekkenet. Anbefaler deg å ta kontakt med lege som henviser deg til manuellterapeut.
Og for å få en diagnose (for å ha krav på tili treningsopplegg dekt av staten) så må du få legen din til å henvise deg til en spesialist.

Back
Topp