Bekkenløsning uke 7????

SnartMorTilTo!

Forelsket i forumet
jeg er nå 8 uker på vei og har slitt med ekstrem vond korsrygg og hofteparti nå den siste uken og det blir bare ikke bedre! Jeg er andregangs og husker jeg fikk bekkenløsning sånn ca halvveis i svangerskapet sist gang.
Går det virkelig Ann å få det så tidlig som uke 7?? Er det flere som har opplevd dette?
 
Jeg har ikke opplevd det selv, men det er mulig å få det så tidlig, dessverre :/
 
Venninnen min har hatt bekkenløsning tidlig hvert sv skap.Med nr 2 var det slik hun oppdaget hun var gravid :p
 
Venninnen min har hatt bekkenløsning tidlig hvert sv skap.Med nr 2 var det slik hun oppdaget hun var gravid :p

Sånn har det vært hos meg også. Var derfor jeg tok test denne gangen. Hadde en sa i mai og ustabil syklus etter det, så når jeg kjente bekkensmertene var jeg nesten 100% sikker på positiv test..
 
Ja. Jeg fikk plager i uke 9 forrige gang. Det er hormonelt. Trodde det skulle bli ille, men det gikk faktisk litt over en stund og kom tilbake mot slutten av svangerskapet.
 
Jeg begynte å kjenne bekkenløsningen i uke 4 denne gangen, og uke 7 forrige gang. Og forrige gang var jeg knapt i stand til å gå fra uke 10. Så jeg kjenner dette kan bli spennende.
 
Kanskje dumt spørsmål, men bekkenløsning hva er det egentlig og hvordan kjennes det ut?
 
Kanskje dumt spørsmål, men bekkenløsning hva er det egentlig og hvordan kjennes det ut?
Bekkenløsning = " Når du er gravid, skjer det en rekke forandringer med bekkenet ditt som fører til at sammenføyningene av knoklene i bekkenet blir mer tøyelige. Dette skjer som en naturlig prosess for at bekkenet skal kunne tøyes, gi etter, under fødselen".

Hvordan det kjennes? Vet ikke helt hvordan det kan beskrives... Husker jeg måtte sove i silkepysj for å kunne komme meg lettere ut av senga fordi det gjorde så vondt. Eller når jeg kom hjem fra jobb og satte meg ned i sofaen - stivnet med en gang. Verst er det når man får vondt i symfysen, bedre at det sitter bak i ryggen.

Tror man skjønner hvis man har bekkenløsning...
 
Takk!
Jeg tror rett og slett jeg bare krysser fingre for at jeg aldri får oppleve det.:smug:
(Men mistenker dessverre at det ikke er tilfelle):meh:
 
Takk!
Jeg tror rett og slett jeg bare krysser fingre for at jeg aldri får oppleve det.:smug:
(Men mistenker dessverre at det ikke er tilfelle):meh:

Det er veldig vanlig å få det mot slutten av svangerskapet da... men det er jo fordi babyen veier endel + kroppen "forbereder" seg på fødselen. Men noen blir dessverre mer plaget enn andre. Håper jeg ikke blir verre enn forrige gang iallfall... det var akseptabelt forrige gang :p
 
Jeg er i uke 9 nå og kjenner det godt i bekkenet på kvelden:( håper det går over!! Hadde bekkenløsning med nr 1 men slapp unna med nr 2:) så håper det gir seg nå også:)
 
Ja! Jeg fikk det da jeg var ca halvveis i forrige svangerskap. Her om dagen kjente jeg smerter i korsryggen og hoftene plutselig... Men tenkte at det var for tidelig, er litt over syv uker nå. Men tydeligvis så ja... Man kan få det så tidelig:/ forrige gang fikk jeg behandling hos fysioterapeut, så tenkte å komme meg til legen fortest mulig for å få en henvisning for å forebygge at det blir enn verst.
 
Jøss! At det er så mange som får det såpass tidlig er helt nytt for meg! Aldri hørt om det engang jeg, og legen syntes det var litt vel tidlig forske gangen og da var jeg jo i uke 16 >.< jaja! Men det er jo egentlig litt betryggende å vite også :p bedre at det er bekkenløsning enn at det er noe annet galt, sier nå jeg! Bekkenløsningen går hvertfall over etter fødselen! Blir legitime snarest her også, så man får prøve å holde det litt i sjakk i ukene og månedene fremover tror jeg :p godt å kjenne man er gravid da ^^,
 
Er forsovit litt 'småredd' for å få tvillinger også siden det ligger i slekta... Er det noen sammenheng med tidlig bekkenløsning og tvillinger tror dere? :/
 
Jøss! At det er så mange som får det såpass tidlig er helt nytt for meg! Aldri hørt om det engang jeg, og legen syntes det var litt vel tidlig forske gangen og da var jeg jo i uke 16 >.< jaja! Men det er jo egentlig litt betryggende å vite også :p bedre at det er bekkenløsning enn at det er noe annet galt, sier nå jeg! Bekkenløsningen går hvertfall over etter fødselen! Blir legitime snarest her også, så man får prøve å holde det litt i sjakk i ukene og månedene fremover tror jeg :p godt å kjenne man er gravid da ^^,
Går ikke alltid over etter fødsel, nei... Jeg sliter med bekkenløsning så lenge jeg ammer. Og etter d om jeg overdriver aktivitet frem til jeg har fått trent meg opp. Går 2 ganger i uken til behandling i svangerskapet og ca en gang i uken etter svangerskapet i ca ett år, så er d opptrening.
 
Såpass? :/ uff, hørtes skikkelig slitsomt og vondt ut :( mødre er undervurderte! Lurer på hvordan mannfolket hadde tatt denne prosessen XD
Høres ut som jeg var heldig sist hang da! For hos meg var det helt borte bare noen dager etter første fødselen min, og jeg hadde ikke noen plager etter de 6 ukene på første kontrollen heller :/ kan jo alltids krysse fingrene for at jeg får det sånn denne gangen også :)
 
Jøss! At det er så mange som får det såpass tidlig er helt nytt for meg! Aldri hørt om det engang jeg, og legen syntes det var litt vel tidlig forske gangen og da var jeg jo i uke 16 >.< jaja! Men det er jo egentlig litt betryggende å vite også :p bedre at det er bekkenløsning enn at det er noe annet galt, sier nå jeg! Bekkenløsningen går hvertfall over etter fødselen! Blir legitime snarest her også, så man får prøve å holde det litt i sjakk i ukene og månedene fremover tror jeg :p godt å kjenne man er gravid da ^^,

Jeg hadde fortsatt plager innimellom før jeg ble gravid også, og da var det snart 6 år siden jeg fødte sist. Også om man har hormonsykdommen PCOS så er man mer utsatt for å få det tidlig, pga at man har allerede har forhøydet hormonnivå av hormonet som er med å skapet bekkenløsning.
 
Back
Topp