Bekkenløsning - tips mottas med TAKK!!

Mayamoren

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Bekkenløsningen er virkelig kommet for fullt de siste dagene. Var helt knust sist svangerskap og endte opp på krykker fra uke 20.

Noen som har noen supre tips?

Blir fysio etter jul, med trening der, men det holder ting mer i sjakk enn å forbedre det!
 
Jeg har hørt at kiropraktor har hjulpet mer enn fysio. Spesielt hvis du har låsninger.
Verdt å prøve.

God bedring!
 
Prøv manuell terapaut :) det var helt magisk for min del og ble dekket på samme måte som fysioterapi :)
 
Bading!
Jeg var så heldig at jeg hadde meg en tur til island sist graviditet, ca 6mnd på vei. Etter noen timer i varme kilder hver dag, klarte jeg faktisk å gå uten vondter og problemer en hel dag etterpå. Var så deilig med total avlastning ( var jo vondt uansett hvordan man står eller ligger)
Da jeg kom hjem ble det noen turer i svømmehallen. Desverre ikke helt det samme, enten for kaldt i vanlige bassenget til at man kan ligge der i timesvis, eller for mange unger som herjet i terapibassenget som hadde ok temperatur. Men bedre enn ingenting :) blir nok noen turer til voksenavdelingen i badeland utover våren.
 
Har hørt bading skal være bra for bekkenløsning:). Ellers fysio eller kiropraktor :)
 
Takk for mange gode tips! Her skal alt prøves! Orker ikke tanken på nok et "sofa" svangerskap:)
 
har hørt at den bbhugme eller hva den heter, puta, skal være en drøm! sett den?
 
Nope! Google Google :) Takk for tips:)
bare hyggelig :D ei gravid venninne av meg kjøpte nylig den, og hun sliter med at mannen hennes stjeler den, for den er så god visstnok :p Den er dyr, men du kan finne mange billigere på finn.no. Beste pengene hun hadde investert noen sinne sa hun :) Også kan du bruke den som ammepute <3
 
bare hyggelig :D ei gravid venninne av meg kjøpte nylig den, og hun sliter med at mannen hennes stjeler den, for den er så god visstnok :p Den er dyr, men du kan finne mange billigere på finn.no. Beste pengene hun hadde investert noen sinne sa hun :) Også kan du bruke den som ammepute <3

Hm...tror jeg må kjøpe en sånn en jeg... Den så sykt digg ut... Hmmmm... Julegave til meg selv? ;)
 
Noen som vet hva som er inni den puten da? Sist graviditet kjøpte jeg meg en sånn gravidpute, men det var med sånne sakkosekk kuler i, så det var ikke noe behagelig i det hele tatt syntes jeg. Tok ut det som var inni og la en dyne jeg hadde rullet sammen i isteden, og det var mye bedre! Men nå finner jeg selvfølgelig ikke det trekket :p
 
Nei nei neiii! Nå fikk jeg plutselig bekkenvondt! Dritt, håper det er fordi jeg har ordna og styra så mye i dag, at det gir seg igjen :( vil ikke ha bekkenløsning fra uke 11 liksom!
 
Hadde sex i dag og fikk skikkelig smerte i symfysen etterpå. I går ble jeg liggende i flere timer etter en handlerunde. Klarte meg helt til uke 12 før det ble intenst! Bedre enn jeg forventet :p
 
Da har bbhugme kommet i hus! Den ser så digg ut!

Nesten så jeg gleder meg til å legge meg:)

Kommer du med terningkast i morgen? Jeg vurderer sterkt å kjøpe en, men det må vente til neste lønn, jula har blakka meg helt i år.
 
Kommer du med terningkast i morgen? Jeg vurderer sterkt å kjøpe en, men det må vente til neste lønn, jula har blakka meg helt i år.

Jeg likte den VELDIG godt.
Passet perfekt. Ganske lang, men det gjør ikke noe. Sov godt i natt:)

Virker som den er stuffet med noen bitte små kuler. De fordeler seg fint i puten.
Jeg har primært smerter fra symfysen og ned i lysken og da hjelper det å få beina fra hverandre.
 
Jeg likte den VELDIG godt.
Passet perfekt. Ganske lang, men det gjør ikke noe. Sov godt i natt:)

Virker som den er stuffet med noen bitte små kuler. De fordeler seg fint i puten.
Jeg har primært smerter fra symfysen og ned i lysken og da hjelper det å få beina fra hverandre.

Ok, nyttårsgave til meg selv da. Jeg veit jo at jeg får bruk for den liksom... Og at den kan brukes som ammepute etterpå; genialt!
 
Back
Topp