bekkenløsning???!!sykemelding??!

babyimars

Flørter med forumet
bekkenløsning? hvor stor grad må man ha før man et blir sykemeldt? og er jeg i den kategorien?
sliter med å komme meg opp av senga på  do om nettene etter å ha spasert ,jeg spaserer det jeg kan etter arbeid for jeg har så vondt i bekkenet og tilsvarer at jeg ikke klarer å røre på  meg eller gå etterpå og vil helst bare krype sammen og grine.
jeg verker og de siste timene på jobb der jeg omtrent ikke kan gå, jeg går med korte skritt og litt vaggende for å dempe smertene fra hver side men det er veldig smertefull,
jeg har ikke råd å gå ned i timer på arbeid da jeg kun er vikar og trenger de timene jeg har,mine vakter er på 9 timer og jobber i butikk, å sitte bak kassen dagen lang i ni timer skjer ikke hos oss,vi har masse varer hver dag som skal ut i butikken og pakkes opp og hentes, nå sliter jeg med å hente varer og løfte de få jeg kan på slutten av dagen og alt er bare et stort slit!
har fått beskjed av mamma og ei veninne om å snakke med en lege om hva som bør gjøres, jeg kan bare ikke ned i mer timer på jobb, jeg vil gjerne jobbe,men skal det være så vondt som det er nå kommer dette svangerskapet til å bli et mareritt og jeg kommer ikke til å ah det noe godt,jeg har problemer med mine hofter,og har hatt det siden jeg var 15,16 år med behandlinger og div, jeg har ikke muskler som er rundt mine hofter ( jeg har men de fungerer tilsvarende 5%  og  får laser strøm i korsryggen av kiropraktoren for å få musklene til å arbeide)skal jeg henvise meg hos fysioterapaut? lege? eller kiropraktor? bli sykemeldt hundre prosent? eller fortsette som vanlig? dette er et vanskelig dilemma som egentlig skal være veldig enkelt, rett å slett å tenke på mitt ve og vel,men jeg vet ikke hvor grensen går siden jeg aldri har hatt bekkenløsning før og er 1 gangs gravid. RÅD PLIIIIIS
 
Hei, du burde nok ta turen til legen!
Har ingen andre råd på lager desverre.
 
hjelpes jente! Få deg en sykemelding! Jeg jobber på bensinstasjon og vurderer fra uke til uke om jeg skal be om delvis sykemelding. Sliter også med rygg ,skuldre og bekken/hofter, men tror ikke det er SÅ ille som hos deg.

Jeg fikk henvisning til fysio sist sv.skap og der fikk jeg kun rettledning til noen få øvelser etc.
Nå før jeg ble gravid begynte jeg hos manuellterapaut, som er et sted mellom fysio og kiropraktor. Dem både "knekker", masserer og i mitt tilfelle setter nåler i dyp muskulatur.
Dem kan også sykemelde...+for at dem ikke er så himla dyre. ligger vel på 2-300pr.behandling.
 
Jeg sliter med bekkenet jeg også, men har ikke i nærheten så store plager som deg. Du burde sykemeldes fullt for en periode. Det hadde iallefall jeg gjort om smertene hadde vert slik!
Moren til en venninne av meg er ufør nå, pga. at hun gikk slik som deg! 
 
Jeg er 100% sykemeldt pga bekkenet. Har ikke sjans til å jobbe en time engang før det er så vondt at jeg griner. Hatt problemer med bekkenet siden jeg ble gravid og vært sykemeldt hele veien. Jeg er enda på venteliste til fysio og har ventet nå i over 2 mnd så har ikke store troa på å komme inn snart. Klarer ikke gjøre husarbeid hjemme uten å ødelegge en hel uke.

Jeg syns du skulle sykemelde deg 100% i alle fall for en stund.
Vagging gjør det egentlig bare verre så det burde du ikke gjøre..om du ikke har krykker selv så ville jeg fått lånt krykker,de kan hjelpe veldig :)
 
Jobben har en ansvar om å tilrettelegge arbeidet ditt så langt som det er muligt på din arbeidsplass. Men så vondt som du skriver du har ville jeg tatt en tlf til legen!

masse god bedring!
 
Du skal IKKE be om sykemelding - du skal snakke med arbeidsgiveren din, evt. sammen med lege/jordmor og de skal tilrettelegge for din situasjon - klarer de ikke det på en tilfredsstillende måte skal du ha svangerskapspenger!!! Arbeidsplassen din kan også få tilretteleggingstilskudd fra NAV, penger til din arbeidsgiver som de skal bruke for å gi deg avlastning i form av at en annen person hjelper deg eller utfører noen av dine oppgaver!

IKKE bruk opp sykepengene dine!!!
 
takker for svar, jeg skal til lege på fredag, jeg får nesten bare høre hva hun vurderer å gjøre, jeg drar gjerne på behandling hvis det blir bedre, i dag var en grei dag, ikke så store smerter,men så er jeg akkurat kommet hjem fra jobb også,heldigvis har jeg fri imårra så kan hente meg inn, bruke opp sykepenger? det er noe som er nytt for meg, eller ikke nytt men som er ukjent for meg,hvor lenge eller hvordan kan man undersøke hvor mye sykepenger man kan bruke?
manuellterapaut hørtes himmelsk ut,trenger sårt massasje over alt, har anstrengt meg slik at jeg er stiv over alt og resulterer i lett hodepine.
på arbeidsplassen kan de tilrettelegge arbeid for meg, men da sitter jeg opp ned i ni timer, det er heller ikke så lett. og jeg kun er vikar så  i slutten av nov kan jeg være så uheldig og ikke ha noeting arbeid omtrent,hva gjør jeg da?, så det er en del som må på plass....
 
jeg ble henvist til fysioterapaut som jeg skal gå til,og ble sykemeldt i 50% stilling.pgr a bekken. skal ned på nav neste uke og høre på hvilke rettigheter jeg har og så skal jeg snakke med sjefen om hvordan det blir videre... jeg må få svar en eller ann plass, slutten av nov, beg. av des mister jeg stillingen jeg er vikar i da kommer hun tilbake
 
Hei, jeg skal ha baby i mars, og merker jeg har litt bekkenløsning selv, men sliter ikke med smerter. 
Men du bør virkelig ta det med ro, det kan skje komplikasjoner av bekkenløsning.
Når kroppen din får bekkenløsning er det ett tegn på at man skal ta det med ro. 
Men ta deg en spasertur hver dag, ha gode sko på deg når du går.
Jeg jobber innen for helsevesenet så kan litt om kroppen, ta godt vare på den! Den skal være sterk resten av livet :)
 
hei,ja jeg kjente no tidligere da jeg var 3 mnd men det gikk over,håper det går over dette også at det er bare noe for øyeblikket, ja jeg er og utdannet innen helsevesenet og studerer meg videre innen helsevesenet og vet hvor viktig det er med kroppen og bevare den best mulig, men det er ikke lett med dette systemet i norge,noen utnytter det fullt mens andre gjør ikke og får lide av det, så en får bare gjøre det beste ut av det. jeg skal jo tross alt ha et liv etter graviditeten også og gjerne ha flere så da må jo og kroppen tåle det til andre gangen.
hva er du utdannet som?
 
Back
Topp