Bekkenløsning - smertestillende krem?

Funshine

Glad i forumet
Er det noen her som har brukt smertestillende krem mot bekkenlsningsmerter? Det finnes Ibux-gel og andre sterkere kremer, men jeg har aldri hørt om noen som har brukt det mot smertene bak/hoftepartiet for bekkenløsning, kun ved andre rygg- og nakkeplager (muskulært).

Eller er det "farlig" for gravide å bruke slikt?

Bør stå i pakningsvedlegget. 

ORIGINAL: Lissyjane

Man skal ikke bruke smertestillende kremmer når man er gravid[:)] Dessuten er ikke bekkenløsning muskulært,så virkningen ville ikke vært så stor[:)]

Nettopp... Husker jeg hadde prolaps og smurte som en gal.. Da sa legen at så lenge smertene sitter dypt nedi deg så har det ingen funksjon..

Man skal ikke bruke smertestillende kremmer når man er gravid[:)] Dessuten er ikke bekkenløsning muskulært,så virkningen ville ikke vært så stor[:)]

Mhm.. Det er hormonelt utløst og smertene kommer av at leddbåndene blir løsere..

ORIGINAL: Labambie

Nettopp... Husker jeg hadde prolaps og smurte som en gal.. Da sa legen at så lenge smertene sitter dypt nedi deg så har det ingen funksjon..

Jupp. Og smertene i forb med prolaps kommer oftest av press på nervene. Da kan du poppe piller og smøre til krampa tar deg uten effekt.. Er operert for prolaps med isjias.

min gode venninne som er farmasøyt sier at ibux gelen går rett i blodet og til babyen, bør ikke brukes! 

Hm, vil ikke ha det inn i blodet og inn til babyen... Vet at man ikke skal spise Ibuxtabletter under graviditeten, så da er det kanskje av samme grunn med kremen da.

Smertene kommer vel av leddbåndene som overtøyer seg og til slutt blir betente - også av muskler som blir overbelastet. Kom på at noen måneder etter fødsel vurderte de å spøyte inn kortisonlignende greie, men ville ikke gjøre det så lenge jeg ammet. Men det var liksom sprøyte det inn i kroppen, håpet smertestillende krem kanskje kunne lindre noe. (Ja, begynner å bli litt desperat nå..)

her en morgen var jeg veldig desperat, verket som F...  da tok jeg paracet og fikk sambo til å massere rumpeballene(der det sitter med meg) med nardos. det er en sterk muskelbalsam, kjøpes hos helsekost, og jeg synes det funka bra. stinker grusomt sterkt men...

Hadde bekkenløsning på full styrke nå i slutten av svangerskapet og det jeg gjorde var å gå til akupunktør, smertene var så å si vekk dagen etter. helt utrolig. Bekkenløsningen min var så sterk at jeg måtte bli bert eller trillet på en rullestol for å komme meg steder! NOT good!! Er ikke sikkert akupunktur hjelper på alle, men på meg gjorde det absolutt det!![:)]

Back
Topp