Bekkenløsning - råd?

Stak

Betatt av forumet
Virker som jeg har begynt å få bekkenløsning som påvirker hverdagen til tider.

Noen som har gode råd til å unngå at det oppstår?

Har bare generelle råd som jeg selv følger:
- Unngå løft
- Ikke sitt med kryssede bein
- Unngå å «henge» på ene hofta når man står
- Samlede bein inn og ut av bilen

Og så hadde jeg god nytte av behandling hos kiropraktor :)

- Unngå løft

Oi, gjør jo alt dette feil da o_O Lurer på om det er bekkenløsning her også, for merker det spesielt godt etter en jobbvakt (er litt løft da)

Jeg ble bedre av å bytte fra vinterboots og støvletter til å helst gå i flate joggesko. Ble tipset her på forumet, og det funket faktisk for meg. :-)

God sittestilling er viktig merker jeg. Sist graviditet gikk jeg på bekkengruppe via fysioterapeut, det var det også litt hjelp i. Så er det jo å prøve å avlaste der en kan..

Oi, gjør jo alt dette feil da o_O Lurer på om det er bekkenløsning her også, for merker det spesielt godt etter en jobbvakt (er litt løft da)
Sikkert litt forskjell fra folk til folk, men i første svangerskap kunne jeg ikke løfte en fôrsekk på 12 kg uten at jeg fikk vondt med det samme og hadde vondt helt til kiropraktoren fikset meg igjen :P Denne gangen er jeg mer obs, og løfter minst mulig.

Fysio og bekkenbelte

- Unngå løft

Takk for gode tips, gjør mange av de feilene o_O

Også er det vel kanskje greit å ikke sitte eller stå for lenge av gangen? :happy:

Det har jeg merket, noen dager er verre enn andre :( er bare veldig glad 4t flytur ikke tok knekken på meg :woot:

Jeg ble bedre av å bytte fra vinterboots og støvletter til å helst gå i flate joggesko. Ble tipset her på forumet, og det funket faktisk for meg. :)

Godt tips, bruker bare joggesko, av og til flate uggs :)

Fikk råd av fysio forrige gang:
Ikke bevegelser med vridning i bekken (eksempel: ta ut av oppvaskmaskinen, støvsuge, varer i handlevogn)
Ikke krysse føttene og «henge» på ene hoften
Generelt være rett og rank

Back
Topp