Bekkenløsning/plager - henvisning fra lege kan gi dekt behandlig :)

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
hei! jeg var en tur innom oktober gjengen :) der leste jeg en tråd om bekkenløsning..

der skrev de at viss en får henvisning/ rekvisisjon av legen til å gå til fysoterapi kan timen bli dekt.
dette er jo kjempe kjekt spesielt når jeg betaler 350 kr gangen hos kiropraktor 1-2 ganger i uka!

jeg ringte legen, fikk henvisning og har betsilt time hos fysoterapi (den må ikke være privat) dama der sa at var det bekkenløsning vil timen bli betalt. er det bekken-relaterte plager ville timen koste 200 kr (gjelder mitt senter da) .. uansett så er det jo 150 kr billigere :) skulle bare ta med henvisninga :)

så tenkte dette kunne være kjekt for dere andre som og sliter med bekken plager. jeg viste ikke om dette, så for meg var dette veldig nyttig info og sparte penger :)

Jeg fikk henvisning av legen da jeg har bekkenløsning med gangvansker og jeg betaler ikke et øre hos fysio. Er en god ordning, men hadde i grunn gjort og betalt mye for å bare fått hjelp uansett. Bekkenløsning er VONDT

Silje&nurkeline skrev:
Jeg fikk henvisning av legen da jeg har bekkenløsning med gangvansker og jeg betaler ikke et øre hos fysio. Er en god ordning, men hadde i grunn gjort og betalt mye for å bare fått hjelp uansett. Bekkenløsning er VONDT

ja enig, jeg har selv gått til behandling i flere uker, jeg hadde ikkje klart meg uten, så da må en jo ut med det det koster! men det er jo dyrt når en må ut med 700 kr uka.. det blir plutselig en del i mnd.. så jeg er veldig takknemlig for at vi får dekt utgiftene når en må ha behandling for å komme seg gjennom dagene :)

Silje&nurkeline skrev:

Du vet at du da også kan søke om HC-bevis til bilen, du får da et midlertidig et.. :) Som også varer en liten stund eter fødsel :) Bare å gå innom kommunen og si at du skal søke om det pga bekkenløsning med gangvansker, den må legen skrive under på også :)

4småtroll skrev:

Du vet at du da også kan søke om HC-bevis til bilen, du får da et midlertidig et.. :) Som også varer en liten stund eter fødsel :) Bare å gå innom kommunen og si at du skal søke om det pga bekkenløsning med gangvansker, den må legen skrive under på også :)

Ja har tenkt på det, men føler det liksom blir som et "tap"..at jeg ikke skal klare å bevege med de få meterene..men får nok bite i det sure eplet om jeg ikke blir bedre snart. Her i området er det null problem å få lett parkering da så behovet for det er uansett ikke stort , men skal jeg noe annet sted blir det jo brått aktuelt:)

Stemmer nok det! Her ar jeg gitt opp behanling. Stått på venteliste i 3 måneder, jippi! Fortsatt ingen time!

Vet :) men kiropraktor hjelper meg så mye mer enn fysio, så da fortsetter jeg heller der :)

Husk bare at det må stå bekkenløsning med gangvansker på henvisningen, ellers er det visst forskjell på hva slags behandling de gir. Ofte er det snakk om en time hvor de gir deg øvelser man kan gjøre hjemme og ikke noe mer.. Men dette er helt sikkert forskjellig fra fysio til fysio!

De fleste jeg har snakket med har hatt mye mer hjelp av kiropraktor enn fysio, dette er vel spesielt fordi mange fysioterapeuter egentlig ikke kan så mye om bekkenproblemer og tar det mest generelt! Det finnes de som har spesialisert seg på slike ting da, så tror det er viktig at man undersøker hvilken fysioterapeut man går til og ikke tar "hvem som helst" ;-)

Back
Topp