Bekkenløsning og sykemelding

Junibaby

Betatt av forumet
Har fått påvisst bekkenløsning med primært smerter i symfysen og korsrygg med påfølgende gangvansker. Jobber i helsevesenet og går mye på betonggulv. Er per dags dato i 100% stilling, men alle mine ettermiddager ødelegges fullstendig, da jeg går fra å ha litt vond på morgenen til å være helt immobil utover ettermiddag/kveld. Synes det er vanskelig å vite hvor grensa går ifht behov for sykemelding. Jobben betyr jo ikke alt, og det er trist å ikke klare å følge opp min sønn hjemme og annet «hverdagsliv» for å kunne klare å stå i jobb.. Arbeidsgiver mener det bare er å variere stillinger og at det ikke blir noe bedre av å gå hjemme å kjenne på smertene.. Noen i lignende situasjon? Tanker? Innspill? Vil jo så gjerne stå i jobb, men synes det er synd det går så mye utover «hverdagslivet» hjemme :(

Fokuser på deg selv og livet ditt utenfor jobb. Nå skal kroppen forberede seg på den største jobben som finnes og da er det viktig å lytte til kroppen :) Skjønner godt følelsen du sitter med men ikke ha dårlig samvittighet for at du prioriterer deg selv nå.

Ville hvertfall gått for en gradert sykemelding. Om ikke jobben kan tilrettelegge går du snart ut i 100% sykemelding pga bekken høres det ut som. du skal fungere hjemme og ta det en sønnen din og. Er noe helt annet være gravid og bare ha deg selv å tenke på enn når man har barn i tillegg. Tenkt på deg slev først ikke jobben. De vil si det de kan for å holde deg der

Jeg har ikke bekkenløsning, men har en del bekken smerter, spesielt på natten som gjør at jeg ikke sover godt. Jeg har en god dialog om dette med jordmor, sjefen min og legen min. Jeg er per no 20 % sykemeldt der jeg er hjemme hver onsdag. Kroppen min fungerer godt de dagene jeg er hjemme og kan styre tempo selv, og kunne gå en god tur med hunden i ulendt terreng. Jeg jobber som pedagogisk leder på en stor barns avdeling, så en travel hverdag med mye trakking og bevegelse. Om ikke søvnen og smertene bedrer seg gjennom påsken så vil jeg øke til 40 % sykemeldt etter anbefaling fra sjefen og legen, begge ønsker at jeg skal være i jobb lengst mulig og om gradert sykemelding er det beste er det slik både de og jeg ønsker å gjøre det. Jeg tenker du skal tenke på hva som er best for deg selv, og høres ut som en gradert sykemelding kan være lurt å prøve ellers ryker du nok ganske snart ut i 100% sykemeldt.

Har fått påvisst bekkenløsning med primært smerter i symfysen og korsrygg med påfølgende gangvansker. Jobber i helsevesenet og går mye på betonggulv. Er per dags dato i 100% stilling, men alle mine ettermiddager ødelegges fullstendig, da jeg går fra å ha litt vond på morgenen til å være helt immobil utover ettermiddag/kveld. Synes det er vanskelig å vite hvor grensa går ifht behov for sykemelding. Jobben betyr jo ikke alt, og det er trist å ikke klare å følge opp min sønn hjemme og annet «hverdagsliv» for å kunne klare å stå i jobb.. Arbeidsgiver mener det bare er å variere stillinger og at det ikke blir noe bedre av å gå hjemme å kjenne på smertene.. Noen i lignende situasjon? Tanker? Innspill? Vil jo så gjerne stå i jobb, men synes det er synd det går så mye utover «hverdagslivet» hjemme :(
Man skal greie å være mamma i tillegg til jobben. Det virker ikke som at det er tilfellet hos deg nå. Så en gradert eller hel sykemelding er nok på sin plass.

En annen ting er om du blir så fucka i bekkenet at du også sliter etter fødsel. Det vil man helst unngå! Ville definitivt anbefalt deg å i det minste sykemelde deg noe (40-50%) sånn at du kan kjenne på om du greier deg både på jobb og hjemme i hverdagen.

Å være 100% sykemeldt hater jeg personlig pga jeg flyr i veggen, men noen ganger er det riktig vei å gå. Du, helsa di og rollen din som mor går før jobben (mener jeg). Så tenk på det før jobben.

Sjefer vil dessverre som oftest ha folk i jobb uansett hva de strever med så lenge jobben blir gjort riktig og forsvarlig. Når ikke de passer på din helse, tenker jeg det er lurt at du tar vare på deg selv og gjør det som er best for deg både fysisk og psykisk.

God bedring og lykke til :)

Kunne du eventuelt prøvd 100% sykemelding og så sett hvordan kroppen reagerer? Fikser du hjemmeliv og sosialt uten at det blir for mye kan du jo bare gå over til gradert etter hvert :) men da har du i det minste fått kjenne på hva full hjemmebelastning/avlastning gir deg først.

Syns ikke sjefen din skal synse og mene noe som helst, det er faktisk du og legen din som skal gjøre den vurderingen.. du skal selvfølgelig fungere på hjemmebane og kunne ta deg av sønnen din! Ingen er tjent med at du får enda større problemer og muligens langvarig. Lytt til kroppen din:)

Bekkenløsning siden uke 5 her!

Det ENESTE som hjelper er å være i ro, men å ha SMÅ bevegelser Ila dagen. Hos meg er det full stopp etter en tur på butikken liksom. Men en daglig tur i barnehagen, samt til postkassen er MIN smertegrense. Jeg kjenner det godt for å si det sånn. Nå er jeg på nippet til å måtte få krykker for jeg kommer meg nesten ikke frem.

Jeg ville lyttet til kroppen, og ikke arbeidsgiver i dette tilfellet. Prøv en stund med 100% sykemelding å se om det faktisk utgjør noe for deg.

For min erfaring med bekkenløsning (3 svangerskap) er at det desverre bare blir gradvis verre :/

Jeg sliter også. Har jobbet fullt til nå, men etter påske skal jeg jobbe 70%, så jeg har to hele og tre halve dager per uke. Så håper jeg det holder ei stund før jeg må videre ned i arbeidsprosent.

Jeg har kontorjobb, men sliter med å sitte så lenge i slengen. Vondt å stå også, så det hjelper ikke å bytte på å stå og sitte - må legge meg ned for å kjenne bedring..

Back
Topp