Bekkenløsning og null søvn før fødsel

Victoria G

Andre møte med forumet
Hei, jeg har termin i morgen og det er ikke noe spesielle tegn på at fødsel starter med det første og det er igrunn greit nok for lille kommer jo når hun selv er klar men jeg trenger fortsatt noen råd fra dere.

Jeg slet med kvalme og oppkast daglig til uke 15 og fikk da bekkenlåsning. Rundt uke 20/25 fikk jeg også bekkenløsning og har slitt med dette siden. Vært store deler sykemeldt da jeg jobber i helsevesenet og ikke akkurat mulighet for tilrettelegging. Bekkenet har igrunn bare blitt gradvis forverret med tanke på smerter og hva jeg får til om dagene og nå er det så ille at jeg må ha hjelp for å komme meg opp av stol og seng og store smerter, klarer å komme meg opp selv veldig ofte men dette blir da mer smertefullt og tar lengre tid.

Siste 2 månedene har jeg sovet dårlig men det har gått greit men de siste 3 ukene har jeg sovet rundt 1-2 timer om natten. Jeg er kjempe trøtt men får ikke sove pga smerter i mage og bekken. Hadde egentlig fått beskjed om at jeg ikke skulle gå overtid og har derfor prøvd å holdt ut og ikke klagd over plagene for jeg vil ikke gå rundt med negativitet men nå kjenner jeg virkelig behov for råd mot bekkenet og søvnen.

Er kommet dit jeg er redd for mangelen på energi under fødsel fordi jeg konstant føler jeg dupper av og det hjelper vel heller ikke at det er kokende varmt ute og hormoner som spinner rundt..

Usikker på hva du spørr om, men har du time hos lege eller jordmor til overtidskontroll? Jeg ble igangsatt sist svangerskap pga store plager og lite søvn, selv om baby hadde det helt fint i magen. Tenker du må bare være ærlig med de du møter i helsevesenet, og be om å få en dato å forholde deg til.

De planlegger jo igangsetting er ut fra kapasitet på avdelingen, og en ønsker ofte at fødsel ska starte selv da igangsetting kan gi en hardere fødsel. Bare ha det i bakhodet, så du ikke blir altfor skuffet om du ikke får det akkurat som du hadde håpet.

Lykke til!

Usikker på hva du spørr om, men har du time hos lege eller jordmor til overtidskontroll? Jeg ble igangsatt sist svangerskap pga store plager og lite søvn, selv om baby hadde det helt fint i magen. Tenker du må bare være ærlig med de du møter i helsevesenet, og be om å få en dato å forholde deg til.

De planlegger jo igangsetting er ut fra kapasitet på avdelingen, og en ønsker ofte at fødsel ska starte selv da igangsetting kan gi en hardere fødsel. Bare ha det i bakhodet, så du ikke blir altfor skuffet om du ikke får det akkurat som du hadde håpet.

Lykke til!

Var egentlig bare råd som kan hjelpe.. Ingen time til lege eller jordmor for overtidskontroll. Var på torsdag ( 39+6 ) og fikk beskjed å ringe svangerskapspol 7 dager etter termin. Ønsker selv at det starter naturlig, men så tenker jeg også at man burde ha energi til en vanlig fødsel også ..

Skjønner virkelig hvordan du har det! Med nr. 2 var det svært smertefullt å leve, kom ikke før 8 dager over termin. Men energien kom uansett, å det tror eg nokk den kommer til å gjøre hos deg og. Urinstinkter kikker inn å adrenalinet pumper for fullt i fødsel. Ligg på satenglaken, ha bbhugme og en ekstra dyne i sengen for å støtte opp. Ikke sitt eller stå for mye, ligg når du kan. Siste tiden kan virke som en evighet, men når det er over føler du det har gått fort

Back
Topp