Bekkenløsning og jobb

Ønsker<3

Elsker forumet
Tror jeg har fått de,sliter med å fungere uover dagen :/ noen som vet om de blir verre viss jeg begynner å jobbe igjen? Formen er bedre men sliter med at jeg blir fort svimmel å holder på å falle i gulvet.. Så kroppen har ikke lyst å begynne å jobbe igjen, men hode mitt vil jobbe litt! Vva tror dere? Er foresten nr 3 så skal fungere med dei to andre barna på 2 og 4 også! Har en mann som er mye på jobb så er ofte alene med barna..
Jobber foresten i bhg!

Du skriver jo ikke hvordan smerter du har så det er vanskelig å gjette om det er bekkenet som plager deg. Legene mener at det ikke er bra for bekkenet å sitte mye stille. Å være i bevegelse men veldig bevisst på hvordan du bruker kroppen er nok det beste. Du burte kunne jobbe men du har selvfølgelig krav på tilrettelagt situasjon på jobben.

Hvis det er bekkenet må du passe på å stå like tungt i begge beina hele tiden, dvs ikke ha kroppsvekten på den ene siden/benet når du står. Det er heller ikke bra å ha barn på hofta dersom du da står skjevt.
Ikke sitte med beine i kryss, styr unna trapper hvis du kan. Hvis du ligger på siden skal du ha pute i mellom beina for å holde de på "riktig" plass, dvs at det beinet som ligger oppå kommer rett ned fra hofta men detter ikke ned på skrå.
Store handlevogner og gulvvask er no no.
Hmmmm, dette er det jeg husker for øyeblikket. Har slitet mye med bekkenet selv før og har brukt b vitamin som smertestillende. Det funket for meg de første ukene med bekkenløsning men så ble det så ille at det hjalp lite. Relativt store doser med b vitamin. Kroppen kvitter seg med det den ikke bruker av b vitaminer så det er ikke noe farlig med større dose en det som er anbefalt på pakken. Urinen blir veldig gul men helt ufarlig.

Håper ikke du kommer til å slite mye med det jæskla bekkenet, kan være helt grusomt.

Fornmulerte meg kansje ikke så bra, hat hatt bekkenløsning i de to andre svangerskapene så vet nok egentli at det er det jeg har fått! Smertene sitter foreløbi i korsrygg,hoft og stråling nedover venstre side!
Tilrettelegging er litt vanskli når en jobber i bhg fordi du fort blir "en belastning for andre" :(

Jeg vet, jobber selv i barnehage så skjønner hva du mener.
Det er jo forskjell på å jobbe på småbarns eller storebarns avdeling, hvor gamle barn jobber du med?

Men det skal gå an med tilrettelegging, det skal jo være målet hos bedriften å holde deg i arbeid lengst mulig.... Men skjønner tankene dine og, det er inn i granskogen vondt å ha bekkenløsning....

Ja de er sykt vondt :/ idag har jeg ryddet og vasket litt hjemme, og nå er jeg kjempe låk:( jeg jobber på småbarn, og på en mellom avdeling, der er dei vell 3-4 år :) men skal i samtale med en ia ansvarlig i nav så får høre hva han sier om tilrettelegging :) akkurat nå klarer jeg ikke helt å sjønne at jeg skal komme meg i arbeid :(

Fysioterapauten min sa at hvis smertene sitter i sacrum, hofte, halebein og nederst i korsryggen er det bekken låsning, da kan en kiropraktor hjelpe deg. Er det faktisk bekkenløsning er det foran i symfysen smertene sitter. Så høres ut som du burde få henvisning til kiropraktor?

Må bare legge til: Bekkenløsning sitter også bak. Det er en betennelse i leddene. Men hvis bekkenet har mindre bevegelighet på f.eks venstre side da er det bekkenlåsning. Man kan ha begge deler samtidig Jeg hadde begge deler samtidig. Bekkenløsning bak kan du holde i sjakk med trening. Bekkenløsning framme i symfysen tilsier hvile.

Har time med fysio neste uke :) men sist begynnte de på denne måten og etter en stund så fikk jeg de i symfysen også :( klarte ikke å sette meg inn i bilen feks :/

Det er sjeldent at en som går ut i sykemelding pga bekkenet kommer noe mer tilbake før fødsel. Jeg synes det er veldig tidlig for deg å bli fullt sykemeldt allerede nå så jeg ville nok prøvd å jobbe noe. (Det er bare det jeg synes, vi er jo så forskjellige så jeg vet jo ikke akkurat hvordan du har det eller hva du tenker)
Jeg synes du burde være i en åpen dialog med styreren i barnehagen din sånn at dere kan finne en løsning som passer for dere begge to.
Selv om det belaster de andre på avdelingen din burte du slippe unna mye bæring av barn og de tyngste oppgavene. Det kan du justere selv hvis du bare forklarer for de andre. Etter hvert når oppgavene på avdelingen blir for tunge for deg burte styreren finne andre oppgaver for deg, det er alltid noe papirarbeid og andre ting som kan være aktuelle, i hvert fall hvis du jobber i en stor barnehage. Jeg tenker at det er viktig for psyken å være i noe arbeid, treffe folk og være litt sosial i løpet av dagen.

Vanskelig å si hvor mye du burte prøve å jobbe..... men jeg tenker i hvert fall 50-60% hvis ikke du klarer fulle 80%. Men som jeg skrev oppe her da er vi forskjellige og vanskelig å anbefale andre.

Lykke til :happy112

Det er vell legen din som avgjør hvor mye du skal sykemeldes.. Men sier som de over her, ha en åpen dialog med nærmeste leder, og det er mye som kan tilrettelegges visst du er obs på det selv. .

Ja har heldivis en åpen dialog med styrer :) han er veldi forståelsesfull og har kalla nav inn til møte for å se om der e mulihete for å tilrettelegge dagene for meg :) så kommer nok til å jobbe aå mye som jeg klarer, men vet fra sist at de ikke er lurt å presse seg alt for hardt med bekkenet :( har slitt endel i ettertid etter forrige svangerskap etter å ha presset meg for langt :(

Prøv deg litt frem. Høres ut som det er et godt opplegg for deg ihvertfall!

Back
Topp