Bekkenløsning og fysio.

Annie1

Flørter med forumet
Nå er bekkenet mitt så vondt at jeg skal prøve fysio. behandling.
Noen erfaringer  - gode eller dårlige?
Kjenner flere som sier at det ikke har hjulpet noe...

Jeg har hørt at de bare gir det tips på hvordan en kan bevege seg mindre smertefult. Har selv fått bekkenløsning så jeg må ta en tur til legen min og høre med henne hva som skjer videre. Håper vi får litt hjelp og det vi får vil hjelpe oss litt. Tror det skal litt av en miralelkur for å få bort alle smertene, men jeg har ikke peiling på dette så hvem vet [:)]

Jordmor sa til meg idag at det ville sansynligvis ikke bli bedre, men det kan forebygge slik at det ikke blir værre og det er jeg villig til å prøve. Det er jo en stund igjen til fødelen (dessverre).

Det er klart at vi må prøve ut de tilbudene vi får [:)] Har hørt at svømming er godt for smerter ved BL og at det kan med bli sendt til. Tenker jeg skal høre med legen min ang det. Ellers kan det være litt fint å lese om BL på denne siden:
http://www.lkb.no/

Jeg gikk og kjøpte meg gelesåler, og passer litt på å de andre rådene jeg fikk der. Kan jo virke forebyggende de også. Vi får x fingrene og håper på at smertene reduseres til overkommelige [:)]

Jeg svømte endel forrige svangerskap, men for meg ble det bare værre.
Gleder meg faktisk til å begynne med behandlig.
Hvis det bare hjelper litt blir jeg kjempefornøyd![:)]
Jeg som elsker å gå tur med hunden i skog og mark. Turene blir stadig kortere nå og i går måtte jeg snu etter bare 10 min., æsj.

jeg hadde ikke noe utbytte av å gå til fysio.  jeg måtte til kiropraktor og det hjelper masse... anbefaler kiropraktor...

For min del har det ikke blitt bedre, men det har i alle fall forebygget en del! Jeg går en gang i uken til fysio + bassengtrening en gang i uken. Godt å få bevegd litt på seg så man ikke stivner helt til uten å belaste ryggen og bekkenet! Håper uansett at du ikke blir mye verre!![:)]

Enig!
har vært hos fysioterapeut. Fikk masse råd om hvordan jeg skal stå og gjøre alle daglidagse bevegelser. Har det mye bedre nå!

Fysioterapi hjalp ikke noe særlig på meg,men akupunktur derimot fungerer strålende.Tar det 1-2 ganger i uka og da slipper smertene helt.ANBEFALES!

Jeg skal til fysioterapaut for første gang i dag. Nevnte det til ei venninne av meg som selv er fysioterapaut, og hennes kommentar var "Håper du ikke bare får sånn puslemassasje som mange gir. Det som hjelper er trening i basseng og slynge..."
Vi får se hvordan denne fysioen er.

Ellers går jeg til kiropraktor (for bekkenLØSNING ja! Ikke LÅSNING!).
Han knekker ikke opp bekkenet, men jobber på knuter i rumpa (sinnsykt vondt) og har demonstrert på modell av bekkenet, hvordan jeg selv hver dag skal massere triggerpunkter i symfysen. Jeg synes dette har hjulpet noe...
Skal tilbake til kiropraktoren etter 4 uker, men jeg skal gi fysio en sjans, siden det er billigere! 

så hjeler ikke kiropraktor, men fysioterapeaut. Går jo ikke ann å "knekke opp" leddbåndene...

kan kiropraktoren jeg går til både knekker og maserer og bruker noe varme elementer. også bruker han en sån dingse boms(vet ikke hva det heter) som gjør sinnsykt vondt når han bruker den.

Hei.
Jeg fikk bekkenløsning i begynelsen av 3 mnd i svangerskapet, fikk henvisning til fysio å kom til der i slutten av 3 mnd.
Der fikk jeg massasje å varmebehandling 2 ganger i uken i 1 mnd ca, å jeg ble mye bedre i bekkenet etter det, så fikk jeg noen treningstips (pustebevegelser) som skulle gjøre bekkenet sterkere.
Å nå 3 mnd etter jeg sluttet hos fysio så er jeg ikke blitt dårlig, selfølgeli du kan ikke bli helt kvitt det pga når du er gravid så blir jo bekkenet hele tiden strekket ut å slakkere. Men jeg er mye bedre i bekkenet å ser ikke så svart på svangerskapet som jeg gjorde i begynelsen....så fysio er å anbefale på det sterkeste

Gikk også til fysio sist gang. Fikk da varmebehandling, masasje av div punkter i rygg, rumpe og skulder +laser. Ble litt bedre (for på det verste så kunne jeg ikke stå på det ene benet), men ble ikke god. Prøvde å ikke ta fysio i 2 uker, men da ble jeg elendig igjen, så det hjalp mest til å stabilisere bekkenet silk at jeg ikke ble som jeg var uten behandling.
Har hørt at de ikke anbefaler kiropraktor for bekkenløsning.
Lykke til.

Back
Topp